Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2408867
Heeft iemand hier ervaring mee??

Met Sammy gaat het eigenlijk erg goed, het enige waar ze last van blijft houden en wat ook erger wordt is haar linker achterpoot  :'( :'(

Ze sleept ermee (je hoort dan echt haar nagels over de grond gaan), ze zakt er door heen, haar spieren trillen enorm.
Als ze hem verkeerd neer zet dan valt ze om  :-[ :-\
Ik heb al een speciaal tuig voor haar om haar te ondersteunen en ik doe zelf TTouch en massage bij haar, osteopathie en fysio hebben weinig zin, ze laat zich absoluut niet behandelen door een arts en de laatste keer osteopathie werd het allemaal alleen maar veel erger.

Nou opperde de DA vorige keer dat we misschien zo'n injectie eens konden proberen.
Maar zitten hier nadelen en/of bijwerkingen aan vast, heeft het wel zin en kan het uberhaupt ivm haar nieren??

Het is erg om te zien, ze wilt zo graag maar haar poot werkt gewoon niet altijd mee, ik ben ook bang dat ze zich een keer goed bezeerd als ze weer eens om of vanaf valt  :'(
Door Lizzy
#2408870
Ongelofelijk he, dat het ineens weer zo goed gaat met Sammy!

Maar die poot is wel vervelend.... :-\. Ik heb bij Brutus anabolen laten zetten ja. Helemaal blij wordt je niet van dat spul. Zie ook dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4

Gedragsveranderingen, agressie, en niet aan te bevelen bij hart en nierproblemen. Dat kan, die bijwerkingen. Maar het hoeft niet. Bij Brutus hielp het echter niks. Ook niet zo raar, de beklemming van de zenuwen kwamen van zijn rug, de zenuwen gaven gewoon geen pulsen meer door, tja, wat ga je daar met spierversterkers nog aan doen....?
Door Parelridder
#2408900
Wat fijn dat het beter gaat!!!
Ik geloof dat ik toch een fysio zou raadplegen, vragen in hoeverre het te beperken/vermijden is dat deze jouw hond behandeld door jou bepaalde dingen te leren? Ik weet van een Berner Sennen uit de wijk, die op zeker moment met een achterpoot sleepte, dat de eigenaren van de fysio dagelijks bepaalde oefeningen met haar moesten doen. Dus misschien is dat wat de fysio zelf moet doen tot een absoluut minimum te beperken?
Succes!!
Door smulpaap
#2408984
Niet met mijn eigen honden , maar ik heb wel een 13 jarige Duitse Herder gekend die  vanaf zijn 12e jaar ook erg moeilijk liep . Als het (weer ) nodig was dan kreeg de DH ook een anabole injectie en zo kon de hond zijn dagelijkse rondje gemakkelijker maken 

Ik heb met Amber na haar kruisband operatie ook fysio gedaan , en voor ons kwam altijd een New -Foundlander met een slepende achterpoot . Die mensen vertelden dat ze goed resultaat zagen op geregelde fysio behandelingen plus huiswerk
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2409119
Lizzy schreef: Ongelofelijk he, dat het ineens weer zo goed gaat met Sammy!

Maar die poot is wel vervelend.... :-\. Ik heb bij Brutus anabolen laten zetten ja. Helemaal blij wordt je niet van dat spul. Zie ook dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4

Gedragsveranderingen, agressie, en niet aan te bevelen bij hart en nierproblemen. Dat kan, die bijwerkingen. Maar het hoeft niet. Bij Brutus hielp het echter niks. Ook niet zo raar, de beklemming van de zenuwen kwamen van zijn rug, de zenuwen gaven gewoon geen pulsen meer door, tja, wat ga je daar met spierversterkers nog aan doen....?
Ja, het si echt super gewoon hoe goed ze opgeknapt is  :biggrin2:

Hm, dat maakt me toch wel heel erg aan het twijfelen, ik vind de bijwerkingen niet fijn klinken eerlijk gezegd.
Ik denk zelf ook dat dit vanuit de LSI komt bij Sammy en inderdaad wat ga je dan met spierversterkers doen, moeilijk dit  :-\
Parelridder schreef: Wat fijn dat het beter gaat!!!
Ik geloof dat ik toch een fysio zou raadplegen, vragen in hoeverre het te beperken/vermijden is dat deze jouw hond behandeld door jou bepaalde dingen te leren? Ik weet van een Berner Sennen uit de wijk, die op zeker moment met een achterpoot sleepte, dat de eigenaren van de fysio dagelijks bepaalde oefeningen met haar moesten doen. Dus misschien is dat wat de fysio zelf moet doen tot een absoluut minimum te beperken?
Succes!!
smulpaap schreef: Niet met mijn eigen honden , maar ik heb wel een 13 jarige Duitse Herder gekend die  vanaf zijn 12e jaar ook erg moeilijk liep . Als het (weer ) nodig was dan kreeg de DH ook een anabole injectie en zo kon de hond zijn dagelijkse rondje gemakkelijker maken 

Ik heb met Amber na haar kruisband operatie ook fysio gedaan , en voor ons kwam altijd een New -Foundlander met een slepende achterpoot . Die mensen vertelden dat ze goed resultaat zagen op geregelde fysio behandelingen plus huiswerk
Het is natuurlijk wel een idee om eens een fysio te benaderen, de situatie uit te leggen en vragen of het zin heeft om te komen.
Gelukkig ken ik er 2 in Den Haag die ik daarin wel vertrouw dat ze een eerlijk antwoord zullen geven!!
Door sella
#2409235
Ik heb mijn oudje die door de hd slecht liep, en een slechte rug had, wel nog een jaar goed kunnen laten leven met anabolen.
Voor Diego met zijn lsi deed het geen biet, na de operatie kon hij zelf beter lopen dus kreeg hij meer spieren.

Ik zou het niet aandurven met sammy, de anabolen, wel zou ik met heel mijn hart achter fysio staan.
Door pallas
#2409337
Wij behandelen Bij Nox tot nu toe alleen de rug. Ze krijgt af en toe (eens per jaar ofzo) een kraakbeen injectie en dan is ze samen met de trocoxil helemaal pijn vrij. Daardoor is haar bespiering ook enorm vooruit gegaan. Ze gedraagt zich al jaren weer als een jonge hond. ( nu moet ik er wel bij zeggen dat we er heel vroeg bij waren en direct zijn gaan behandelen dus voordat ze erg veel klachten kreeg)
Ik weet niet of je in dit stadium wel baat bij anabolen zal hebben, als de signalen niet meer doorkomen zal het effect iig erg beperkt zijn :-\
Door judith1967
#2409427
Toen Cairo ouder werd zo jaar of 12 ging heb ik hem ook een anabole injectie laten geven.
En dat werkte bij Cairo erg goed,was net weer een jonge hond.
erkt ong 6 weekjes ,toen het na verloop van de eken slechter ging heb ik er weer eentje laten geven ,maar die sloeg niet aan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2409667
paap, mijn vorige dalmaatje heeft anabolen gehad omdat hij verlammingsverschijnselen had door 4 hernia's in zijn rug..
ik heb er niks aan verbetering van gezien..
wat wel hielp was de acupunctuur van tannetje en de behandelingen van dorit aharon.
ook juist in die volgorde..
of dat voor sammy ook zal werken weet ik niet..

wb die anabolen..
mijn d.a. waarschuwde me wel toen dat het soms tumoren bevorderd..
uiteindelijk is paap overleden aan ws een hersentumor..
ik kan t niet helpen maar ik kreeg die injecties maar niet uit mijn hoofd..  :-[ toen dat duidelijk werd..  :'(

ook 1 van mijn katjes kreeg anabolen omdat hij door suikerziekte geen billetjes meer had en omwaaide in de tuin..  :-X
ook hij is overleden aan een tumor in zijn buik..

(snap je wat ik wil zeggen?)  :-[

als het gaat om spierversterking.. tips van mijn fysio...
laten waden door water op borsthoogte (of in t begin iets lager om t minder zwaar te maken)
en voor kiek krijg ik allemaal oefeningetjes mee naar huis..
ze doet het 1x voor en stuurt me per mail de stappen door die je kunt doen..
masseren, trainen, truukjes..
het is hier iig niet nodig om iedere week heen te gaan.. ik trek dat financieel niet..
en als dat niet gaat omdat sammy daar moeite mee heeft, zullen ze daar ook echt wel rekening mee houden..

wb dat slepen..
een vriendin van mij had voorheen ook een dalmaatje met verlammingsverschijnselen achter..
hij sleepte met zijn achterpootjes en daardoor kreeg hij wondjes tot bloedens toe..
nagels tot het leven afgesleten enzo..
zij heeft schoentjes voor hem gekocht.. mocht dat slepen een probleem opleveren, is dat misschien een ideetje??

maar fijn dat het beter gaat meis..  :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2409779
spreeuwtje schreef:
wb die anabolen..
mijn d.a. waarschuwde me wel toen dat het soms tumoren bevorderd..
uiteindelijk is paap overleden aan ws een hersentumor..
ik kan t niet helpen maar ik kreeg die injecties maar niet uit mijn hoofd..  :-[ toen dat duidelijk werd..  :'(

ook 1 van mijn katjes kreeg anabolen omdat hij door suikerziekte geen billetjes meer had en omwaaide in de tuin..  :-X
ook hij is overleden aan een tumor in zijn buik..

(snap je wat ik wil zeggen?)  :-[
Ik snap inderdaad goed wat je wilt zeggen en inderdaad het hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar wat ik zo lees kan het wel door de anabolen komen.
Ik ga het dus niet doen  :-[ :-\
Broertjes en zusjes van Sammy vallen bij bosjes neer met kanker, ik durf dan geen anabolen te geven!!

Ik ga contact opnemen met een fysio, kijken of dat te doen is met Sammy.
Gebruikersavatar
Door nova
#2410966
Snoopy, mij x-vlindertje heeft 3 injecties gehad met anabole-steroide, telkens zat er 1 maand  tijd tussen 2 injecties
Ze heeft er veel baat bij gehad
Snoopy heeft ze gekregen omdat ze 0p12-jarige leeftijd geregeld door haar pootjes zakte.
Ik zou het zo weer doen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door