Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2409123
Ik wil jullie graag advies vragen. In het kort: Merel heeft een ongeluk gehad vanmorgen, om een uur of 10. Ze is onder een fiets gekomen (wielrenner in losloopgebied).
Ik heb traumeeltabletten gekocht. Daar staat op dat ze moeten worden opgezogen, leg dat de hond maar uit.
Ik heb druppels besteld, die komen tegen 17 uur binnen. 'k Heb altijd begrepen dat hoe sneller je begint, hoe beter het werkt, dus vandaar nu al vast tabletten.
Ik heb er 1 proberen op te lossen, nou dat werkt niet... Dan eentje tussen 2 lepels geplet, in water opgelost daarna en met spuitje in bek gespoten. Maar bij mijn weten mag homeopathie niet in metalen lepels eigenlijk. Pff, wat is nou de beste manier??
En nog een andere vraag: doseer ik voor kinderen tot 6 jaar? Of van 6-12 jaar?
En dan vandaag de maximale hoeveelheid verdeeld over de dag?? Of anders? En hoe te doen morgen? Dan de normale dosering of nog even een poosje zo vaak?
Door Too
#2409198
Je mag als t acuut is ook een pilletje extra geven hoor
Voor mensen adviseren ze ook 3x daags maar bij acute situaties elk uur....
Zo gebruik ik ze voor mezelf ook, eerst een paar keer achter elkaar en dan in de loop van de dag over op t normale schema
Kan je de pillen niet pletten tussen 2 planken, evt leg je er een velletje papier tussen.

Succes met de patient ik hoop dat ze morgen niet al te beurs is
#2409220
Super bedankt voor je info en advies!!
Ik geef haar nu ieder uur eentje, met een max. van 9 vandaag (zo mogen immers tot 3x3 per dag). Dan ga ik vanaf morgen over op 3 x daags 1, de normale dosering. Wat vinden jullie van die dosering?
Ik los de tablet nu op in een beetje water in een plastic lepel op. Als ik die een uurtje van te voren in water leg, lost het moeiteloos op. Zo kan ik het mbv een spuitje in de bek geven. Wat vinden jullie? Is dat oke zo?
Door Too
#2409359
Zo zou ik t ook doen!

Echt t is wonderspul, heb zelf maandag een noodsmak gemaakt en heeeel toevallig zat traumeel in m'n tas..
spierpijn, beurs, blauw t is allemaal tot een minimum beperkt gebeleven
Door miik
#2409593
Nog een tip; ik heb een plastic "pillen crusher", voor een paar euro bij de apotheek.
Het zijn 2 ronde bakjes die je met een schroefdraad in elkaar draait (met de pil ertussen), pil zit dan fijngemalen in het onderste bakje.
#2415468
Dank je wel voor je tip ;)
Homeopatische middelen mogen eigenlijk niet in aanraking komen met metaal, vandaar het zoeken naar een andere oplossing.
Er zijn ook mensen die zeggen: onzin, gewoon in metalen lepels doen. Zoals er ook mensen zijn die het gewoon met voeding in geven en het opnemen door de slijmvliezen (de reden dat het tabletje niet als andere tabletten ingegeven maar op de tong uiteen moet vallen) hokus-pokus noemen.
Ik weet het niet... Ik houd me daarom maar aan de omschrijvingen, daar zal het misschien niet meer, maar toch zeker nooit minder werkzaam van worden.
#2415564
Pil op een plastic leppeltje leggen en een druppel water er op laten vallen na 5 min kun je je de pil zo in de bek van de hond doen zonder dat hij / zij het er uit werkt.
Pil is zo zacht dat het door de beweging van de bek gelijk uit elkaar valt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door