Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Tiesto en Zack
#2409041
Tiesto en Zack moeten eigenlijk hun 3 jaarlijkse cocktail weer binnenkort. Bij Tiesto twijfel ik helemaal of ik zal enten aangezien hij een auto- immunziekte (nasale hyperkeratose) heeft, dus veel te belastend is en hij is 8 jaar. Zack wordt in september 8. Zou hij dan nog wel geent moeten worden? Kan een da een titertest bestellen om evt voor Zack te checken? Zit hier in de buurt (Doetinchem) geen da die het standaard doet. Of zeggen jullie met 8 jaar hebben ze genoeg entingen gehad?

groetjes Sandra
Door Lizzy
#2411216
Tiesto en Zack schreef: Tiesto en Zack moeten eigenlijk hun 3 jaarlijkse cocktail weer binnenkort. Bij Tiesto twijfel ik helemaal of ik zal enten aangezien hij een auto- immunziekte (nasale hyperkeratose) heeft, dus veel te belastend is en hij is 8 jaar. Zack wordt in september 8. Zou hij dan nog wel geent moeten worden? Kan een da een titertest bestellen om evt voor Zack te checken? Zit hier in de buurt (Doetinchem) geen da die het standaard doet. Of zeggen jullie met 8 jaar hebben ze genoeg entingen gehad?

groetjes Sandra
Je mag alleen gezonde honden laten vaccineren. Dus voor Tiesto is een vaccinatie in mijn ogen echt volstrekt uitgesloten. Ik vaccineer na 4 jaar geen DHP meer. En na 6 a 7 a 8 jaar ook geen Lepto meer en dat is het enige wat ik vaccineer na de 4 jaar. En als je hond op 8 jarige leeftijd nog niet geimmuniseerd is tegen DHP, dan zal ie nooit meer geimmuniseerd raken dus nee, voor mij geen titer en geen vaccins.
Gebruikersavatar
Door pike
#2411470
Lizzy schreef: Je mag alleen gezonde honden laten vaccineren. Dus voor Tiesto is een vaccinatie in mijn ogen echt volstrekt uitgesloten. Ik vaccineer na 4 jaar geen DHP meer. En na 6 a 7 a 8 jaar ook geen Lepto meer en dat is het enige wat ik vaccineer na de 4 jaar. En als je hond op 8 jarige leeftijd nog niet geimmuniseerd is tegen DHP, dan zal ie nooit meer geimmuniseerd raken dus nee, voor mij geen titer en geen vaccins.
DHP kan ik inkomen, maar kan je uitleggen waarom je de lepto na een bepaalde leeftijd niet meer laat zetten? Er wordt toch gesteld dat die enting maar zo'n 9 maanden bescherming biedt. ?
Door Lizzy
#2411671
pike schreef: DHP kan ik inkomen, maar kan je uitleggen waarom je de lepto na een bepaalde leeftijd niet meer laat zetten? Er wordt toch gesteld dat die enting maar zo'n 9 maanden bescherming biedt. ?
Omdat ik ieder jaar sowieso twijfel of ik wel Lepto moet vaccineren. En het ieder jaar met tegenzin doe, als ik het wel doe. En ik geloof dat je het immuunsysteem juist van de ouder wordende hond niet ieder jaar moet treiteren met vaccinatie. Als ze jong en flexibel en gezond zijn: gaat het allemaal nog wel, maar naarmate ze ouder worden, ben ik alleen maar bang dat ze meer risico lopen op enge dingen na vaccinatie. Vandaar dat ik na een jaar of 7/8 ook met Lepto stop. En met Linga al eerder, die durf ik na haar nierfalen "avontuur" (heel opvallend genoeg na een rabies enting) helemaal niet meer te laten vaccineren.
Gebruikersavatar
Door pike
#2411834
Lizzy schreef: Omdat ik ieder jaar sowieso twijfel of ik wel Lepto moet vaccineren. En het ieder jaar met tegenzin doe, als ik het wel doe. En ik geloof dat je het immuunsysteem juist van de ouder wordende hond niet ieder jaar moet treiteren met vaccinatie. Als ze jong en flexibel en gezond zijn: gaat het allemaal nog wel, maar naarmate ze ouder worden, ben ik alleen maar bang dat ze meer risico lopen op enge dingen na vaccinatie. Vandaar dat ik na een jaar of 7/8 ook met Lepto stop. En met Linga al eerder, die durf ik na haar nierfalen "avontuur" (heel opvallend genoeg na een rabies enting) helemaal niet meer te laten vaccineren.
Ah juist op die manier. Klinkt logisch. ;)
Door Tiesto en Zack
#2412670
Ze hebben dus t/m 5 jaar beide jaarlijks hun entingen gehad en zou dus genoeg moeten zijn begrijp ik..mmm, lekker dan, heeft Tiesto al die entingen gehad, terwijl het absoluut niet goed voor m was :( lepto is ook niet echt nodig, dankzij het nieuwe hondenbeleid hier >:( en anders alleen in poeltjes en daar zitten volgens mij geen ratten in bij mijn weten. Wil ze binnenkort wel even laten checken, kijken of mijn afvalpogingen geholpen heeft voor ze en Zack heeft oormijt waar hij niet vanaf komt..zal dus wel een discussiepunt worden dat vaccineren..lief mens maar echt pro brok enz enz ..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door