Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#240873
Morgen moet ik met Arak weer ff voor controle naar de Da.
Ik neem dan gelijk Bjuly mee .....
Afgelopen zomer had ze zich verstapt en heeft een poosje mank gelopen.
Nou kijk ik dat altijd eerst ff een poosje aan en telkens wanneer ik dacht, NU ga ik naar de DA dan begon ze weer beter te lopen, totdat ze weer normaal haar linkerachterpoot gebruikte. Ik had alles al een paar keer helemaal betast, maar ze reageerde nergens op.
Nu heeft ze zich dus weer verstapt toen er laatst sneeuw lag .......
Ze ontlaste haar poot een paar dagen en begon toen weer steeds meer haar voet te gebruiken .............
Alleen ik vind, dat het nu langzamer gaat en ik merk nu, dat ze heel gevoelig is aan één van haar tenen. Wanneer ik daar voel, dan trekt ze echt terug.
Morgen laat ik er dus naar kijken en eventueel een foto van maken ...........
Ben benieuwd of haar teen soms gebroken is (geweest) .........
Door gonny
#240876
ach gossie, nou sterkte ermee!!! :-* maar als de teen gebroken is (geweest)...daar kunnen ze niets meer aan doen toch??? ???
Door K@rin
#240877
gonny schreef: ach gossie, nou sterkte ermee!!! :-* maar als de teen gebroken is (geweest)...daar kunnen ze niets meer aan doen toch??? ???
Vp;gens mij doen ze daar inderdaad niets aan .......
Maar dan weet ik dat in ieder geval en moet ik haar alleen maar rustig zien te houden .......
Door gonny
#240880
Karin & Pyrs schreef: Vp;gens mij doen ze daar inderdaad niets aan .......
Maar dan weet ik dat in ieder geval en moet ik haar alleen maar rustig zien te houden .......
da's natuurlijk waar, o en da's makkelijk hé...een hond rustig houden.... ;D
Door K@rin
#240886
gonny schreef: da's natuurlijk waar, o en da's makkelijk hé...een hond rustig houden.... ;D
Ja heeeeeeeeel makkelijk met haar ::) ::)
Die loopt echt NOOIT normaal !!!
"stappen" weet ze niet wat dat is, geloof ik.
ze "draaft" of "galoppeert" ALTIJD .........
Zelfs met die zere poot, rent ze knoerthard door de wei ........
Ze moet dus OF in een kennel, OF binnen op de bank (waar ze nu languit op haar rug op ligt, let op dit is een DRIEzitsbank ::)) ..........
Afbeelding
Door gonny
#240887
Karin & Pyrs schreef: Ja heeeeeeeeel makkelijk met haar ::) ::)
Die loopt echt NOOIT normaal !!!
"stappen" weet ze niet wat dat is, geloof ik.
ze "draaft" of "galoppeert" ALTIJD .........
Zelfs met die zere poot, rent ze knoerthard door de wei ........
Ze moet dus OF in een kennel, OF binnen op de bank (waar ze nu languit op haar rug op ligt, let op dit is een DRIEzitsbank ::)) ..........
Afbeelding
;D ;D ;D zálig ligt ze daar!!!!! maar idd daar kan ze niet konstant liggen!!! ;D ;D ze is dus ook zo gek als een deur.... 8)
Door danielle1980
#240889
Karin & Pyrs schreef: Ja heeeeeeeeel makkelijk met haar ::) ::)
Die loopt echt NOOIT normaal !!!
"stappen" weet ze niet wat dat is, geloof ik.
ze "draaft" of "galoppeert" ALTIJD .........
Zelfs met die zere poot, rent ze knoerthard door de wei ........
Ze moet dus OF in een kennel, OF binnen op de bank (waar ze nu languit op haar rug op ligt, let op dit is een DRIEzitsbank ::)) ..........
Afbeelding
zeg karin is dat nou jou bank,
of een speciale bank voor de pyrs ??? ;)
maar wel heel schattig hoor.
wel lastig dat ze zo druk is dan.
dat word wel beetje lastig :-\
Door Lizzy
#241010
Moet je vandaag naar de DA? Zou hij niet kunnen voelen of de teen gebroken is geweest of gebroken is? Dat spaart je weer een foto uit! Ik ben wel benieuwd! Succes vandaag!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#241041
Lees dit nu pas, ik hoop dat Bjuly's poot/teen niet al te ernstig geblesseerd is. Maar als ze zo'n onbenul is dan kan een 'eenvoudige' verrekking ook langdurig zijn :-\. Ben benieuwd wat de DA ervan zegt en of er eenvoudig iets aan te doen is.
Sterkte vandaag :).
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 14 jan 2005, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#241085
Helaas waren het dus niet haar tenen .............
Toch de knie :'(
Er zit wat speling op de meniscus, zeker niet de Patella.
Volgens hem in ieder geval NIET afgescheurde kniebanden, zoals hij kon voelen. Hij vermoedt opgerekt.
Zij zit nu dus toch OOK aan de Rimadyl en rust ..........
We kijken het nog een week aan. Ze begint haar poot al weer steeds meer te belasten.
De gevoeligheid in haar tenen, komt waarschijnlijk door uitstraling vanuit de knie, want aan haar tenen is niets te voelen of te zien.
Tot nog toe gaat het binnen goed, want ze ligt weer in dezelfde stand als op bovenstaande foto.
Verder zal ik haar nu aan de lijn uit moeten laten, want als ze in beweging komt, dan wil ze gelijk weer "hurry-up" ...
Gelukkig is haar diaree weer over ;)
Door gonny
#241162
Karin & Pyrs schreef: Helaas waren het dus niet haar tenen .............
Toch de knie :'(
Er zit wat speling op de meniscus, zeker niet de Patella.
Volgens hem in ieder geval NIET afgescheurde kniebanden, zoals hij kon voelen. Hij vermoedt opgerekt.
Zij zit nu dus toch OOK aan de Rimadyl en rust ..........
We kijken het nog een week aan. Ze begint haar poot al weer steeds meer te belasten.
De gevoeligheid in haar tenen, komt waarschijnlijk door uitstraling vanuit de knie, want aan haar tenen is niets te voelen of te zien.
Tot nog toe gaat het binnen goed, want ze ligt weer in dezelfde stand als op bovenstaande foto.
Verder zal ik haar nu aan de lijn uit moeten laten, want als ze in beweging komt, dan wil ze gelijk weer "hurry-up" ...
Gelukkig is haar diaree weer over ;)
tjeetje....nou sterkte met d'r :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door