Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#2406211
Kent iemand dat merk? Ze verkopen ook duurdere merken, maar hebben ook hun eigen merk heeft iemand daar ervaring mee? Het zit praktisch bij mij om de hoek maar vroeg me af of het wat was.

http://frostpetfood.nl/
Door lightning
#2407767
Vandaag gehaald morgen ga ik de vis versie geven kijken of het lukt. wel keurig verpakt en alle info keurig op stickertje wat erin zit
Door nienk
#2408290
ken het niet. heb even op de website gekeken, snap jij de percentage's die er bij staan?
Door lightning
#2408898
Ik geef het huismerk eigenlijk, tot op heden vinden mijn honden het heerlijk ze eten enthousiaster dan wanneer ik lotgering geef :biggrin2:. als je iets niet begrijpt kan jedie meneer ook mailen :)
Door nienk
#2409011
[quote="lightning"]
Ik geef het huismerk eigenlijk, tot op heden vinden mijn honden het heerlijk ze eten enthousiaster dan wanneer ik lotgering geef :biggrin2:. als je iets niet begrijpt kan jedie meneer ook mailen :)
[/quote]

oh voor Reus is het toch niks, maar ik vroeg me gewoon af hoe dat zit. nu al helemaal, want dat ik gisteren keek stond er bij de verschillende huismerk KVV's eerst een percentage met wat er in zat, bijvoorbeeld 70% pens, 30% kip. daaronder stond dan de bot/spiervlees/orgaan verdeling en dat begreep ik niet helemaal, want het spiervlees percentage was iets van 40%, en hoe kan er nou 40% spiervlees zitten in iets wat voor 70% pens is!? toen dacht ik dat die percentage's de percentage's van het kip aandeel waren. maar dat zou ook heel raar zijn, want het botpercentage wat er stond was 20%. dat zou dus betekenen dat er in de KVV 6% bot zou zitten. zelfs als dat kaal bot zou zijn, zou het alsnog maar heel weinig zijn. (dan zou er dus 12% vleesbot in zitten)

maarrr het aller merkwaardigste is dat deze percentage's er nu niet meer bij staan.
Door lightning
#2409016
Ik zie eigenlijk wat ik altijd heb gezien (als voorbeeld deze)

Analyse Vismix compleet:

50% vis, 50% kip

Eiwit 23%, vet 14%, as 2%, ruwe vezel 3%, celstof 0,36%, fosfor 0,42%, calcium 0,32%


1% vitaminen en mineralen toegevoegd



Ik heb nooit meer gezien, maar misschien heb ik niet verder gekeken en goed genoeg gekeken :-[
Gebruikersavatar
Door winni
#2411479
Ik lees even mee, want een vriendin wil er ook mee beginnen na de vakantie en woont daar ook praktisch om de hoek.
Ik lees eigenlijk helemaal niets over bot. Volgens mij wordt er calcium toegevoegd.
Door lightning
#2411561
Er zit standaard wat die man mij vertelde 20% bot in van bijvoorbeeld kip. daar zit inderdaad wel een premix aan tegevoegd waar meer in zit dan alleen calcium.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door