Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#2408023
Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek neerzet, maar anders moet het maar even verplaatst worden ;)

Ik kwam dit tegen in een boekje http://www.dogrocks.be/NLhome.html

Als je de stenen in het drinkwater van de honden legt zou dit er voor zorgen dat je geen gele of kale plekken meer hebt op je gras.

Dat zou ideaal zijn, alleen durf ik het zomaar niet aan. Daarom vroeg ik me af of er mensen ervaring mee hebben en of het kwaad kan? Natuurlijk beweert het product dat het veilig is, maarja.. dat zeggen ze allemaal 8)
Door Mevroi Kruim
#2408066
Het lijkt mij kul eerlijk gezegd. De gele plekken ontstaan door stoffen in de urine die door het normale verteringsproces geproduceerd worden. Het idee dat dat beetje mineralen of andere stofjes in het drinkwater de oorzaak zou zijn lijkt mij een fabeltje. Daarbij drinken mijn honden weinig uit hun waterbakken, als ze al drinken is het bij voorkeur vijver-, sloot of plaswater.

O, en uit de FAQ:
"Zijn er redenen waarom Dog Rocks® niet zou werken voor mijn hond?
Dog Rocks® werkt minder goed als:
- Uw hond een eiwitrijk dieet krijgt of een dieet voornamelijk gebaseerd op rauw rood vlees."
Door Biancatje88
#2408075
Ja, dat had ik ook al gelezen.

En je hebt ook wel een goed punt met dat ze weinig drinken uit de waterbak, dat is hier ook. Dus dan heeft het idd geen zin natuurlijk  :D
Alhoewel ze nu met die warmte toch meer drinken.
Door nicolette
#2408853
De beste oplossing is dan ook niet op het gazon laten plassen.

Zou zoiets niet snel kopen, lijkt mij niet werken.

Gr. Nicolette
Door Fido
#2408955
Alweer 4 jaar terug hebben wij het, op verzoek bedrijf, uitgeprobeerd. Wij waren niet tevreden.
Ik kan niet zeggen of het niet werkt an sich maar het werkte bij ons in iedergeval niet omdat er teveel verschillende plekken zijn waar onze honden water uit drinken.

In huis, in de tuin thuis, in de praktijk, in de tuin van de praktijk en dan ook nog ergens anders tijdens de wandelingen.
Om al die bakken met voldoende, één steentje werkt niet per bak, stenen te vullen kost een godsvermogen  ;)
Wat ik een heel goed idee vond zijn de pispalen van Dorry. Kan je je honden aanleren om op een bepaalde plek te piezen. Alleen heb ik, als reuen bezitter, geen idee of dat bij een teef ook werkt?
Door miik
#2409589
Een pispaal voor een teef niet nee. Maar je kunt een teef heel goed leren om op 1 plek te plassen.
Ik heb 2 teefjes groot gebracht aan boord van een schip, en kon ze daar niet uitlaten als we voeren.
Buiten mochten ze op een rubber mat plassen (was eerst een plastic bak met vulling en langzaam over laten wennen).
En binnen mochten ze in de douche cabine plassen.
Dus in dit geval zou ik kiezen voor een matje ofzo waar ze op mogen plassen....
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door