Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2407904
Ik haal altijd pens hier bij Ranzijn. Dat ik een diepgevroren bal van ongeveer een kilo.
Nu is eigenlijk mijn vraag: is dat nou "vuile"pens of niet?

Ik nl geen flauw idee hoe vuile pens eruit ziet. Bruut vind het wel heel erg lekker, maar het moet wel de goeie zijn dan  ;)
Door Lizzy
#2407907
Vuile pens is gewoon pens die alleen uitgeklopt is, niet gespoeld is. En daar zie je dus nog resten van het voer dat de koe gegeten heeft. Als je nooit resten ziet, vermoed ik dat je gespoelde pens hebt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2407908
Simpel schone pens is bijna wit dat word ook meestal gebleekt. En is ook wat duurder.
Vuile pens is grijs/groenig en ruikt ook erg.
Ik neem bij Richard een hele pens ongeveer 8a10 kilo voor 6 euro.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2407912
Dan ben ik bang dat het idd "schone" pens is wat ik koop  :-[

Bedankt voor jullie uitleg...Bij mijn volgende bestelling maar eens pens meebestellen dan  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2407915
Hahah dacht zal nff via google op schone pens. Is de eerste foto een hond die eet een viskop.
Maar op vuile pens google zie je ook verschillende foto's ;)
Door Lizzy
#2407916
Je hebt in de (diervoedingsector) 3 soorten pens:

Gebleekte pens (die is spierwit, die kun je bijv. bij de Islamitische Slager kopen en die is 100% zinloos).
Schone of gespoelde pens (die is gewoon de normale kleur maar bevat weinig tot geen resten koeienvoer)
Vuile pens of uitgeklopte pens (en die is ook de normale kleur en die bevat regelmatig resten van de koeienvoeding).
Door Lizzy
#2407922
De termen worden trouwens nogal door elkaar gegooid hoor. En veel voerfabrikanten noemen hun gespoelde pens toch vuile pens. Het is vrij lastig om tegenwoordig nog aan echte vuile pens te komen.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2407926
Ik zal een een foto maken van de pens die ik normaal koop., maar dat moet ff wachten want ik ga eerst met vakantie  ;D
Door Lizzy
#2407950
Ja, maar die kan gespoeld of geklopt zijn. Je moet gewoon naar je pens kijken. Als daar nooit restjes in zitten, is ie gespoeld. En anders is ie vuil :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door