Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2407790
Wat geven jullie je pup als belonings brokjes/snoepjes
Ik geef gedroogde kipfilet.....maar heb het idee dat het slecht verteerd.....graag tips
Door ChantalKrijn
#2407793
Gedroogde long, of gedroogde kvv (Tinlo)

De gedroogde kvv is omdat hij af en toe best veel te snacken krijgt in dat uurtje en zodat niet alle verhoudingen zoek zijn. Hij vindt het heerlijk!
Door keetje
#2408006
Vanwege het elimineren alleen konijn.
Ik heb (gedroogde)oren in kleine stukjes geknipt met de snoeischaar. Ook krijgt ze hele oren.
Gedroogde kvv in stukken.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2409335
Gedroogde kippenmaagjes (via zooplus) en gedroogde long. knip ik beide in stukjes.
Door Barbaravh
#2409882
Heb je de kip zelf gedroogd?
Ik geef voornamelijk gedroogde long, spiering, paardenvlees,...
Ik bak ook leverkoekjes, daar zit wel bloem in, dus die geef ik in mindere mate dan het gedroogde spul.
Door Annemarie Rijnveld
#2411073
Gedroogde kipfilet, eendfilet, long, vis. Deze koop ik.
En ook zelf gedroogde kalkoenfilet. Long en de zelf gedroogde kalkoen vindt Juma het lekkerst.
Door cairodyn
#2413166
Weet niet of je zelf droogt anders moet je iets korter drogen zodat het nog beetje zacht is. In mini stukjes knippen en invriezen.
Door Annemarie Rijnveld
#2413675
[quote="Naomi M."]
Ff een vraagje. Hoe groot/klein zijn jullie beloningsvleesjes?
[/quote]
mijn beloninkjes zijn zo groot als het vierkantje naast ''Voeg citaat toe''.
Ik heb ook grotere stukjes als Superpremie, of ik geef Juma meer van die kleine stukjes.
Door Barbaravh
#2413711
[quote="Annemarie Rijnveld"]
mijn beloninkjes zijn zo groot als het vierkantje naast ''Voeg citaat toe''.
Ik heb ook grotere stukjes als Superpremie, of ik geef Juma meer van die kleine stukjes.
[/quote]

Mijn beloningen zijn wel 6 zo'n vierkantjes. Honden wegen 30 kg.
Door Annemarie Rijnveld
#2413713
[quote="Diena"]
Mijn beloningen zijn wel 6 zo'n vierkantjes. Honden wegen 30 kg.
[/quote]

Haha, dan zou Juma helemaal dichtgroeien, zij krijgt er zoveel.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2413956
Zo Annemarie, dan is het wel een knipjerotje...... Wat klein! Ik knip de long voor Duke in ongeveer een 1 cm brokjes, en soms ook iets groter of kleiner, naar gelang het te knippen is...
Door Annemarie Rijnveld
#2414248
[quote="Naomi M."]
Zo Annemarie, dan is het wel een knipjerotje...... Wat klein! Ik knip de long voor Duke in ongeveer een 1 cm brokjes, en soms ook iets groter of kleiner, naar gelang het te knippen is...
[/quote]
Met de nijptang, gaat als een tierelier, en meestal doet Max dat.  ;)
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2414477
Aha dus je laat het iets zachter.....dacht dat door en door droog moest zijn??
Dan is kip toch nog rauw....half....hoe doe je dat in vriezer???bakjes? Zakjes

Droog wel kipemaagjes hartjes filet.....verder eogelijk nog niets gerobeerd
Door Annemarie Rijnveld
#2414492
[quote="van jills enjoy"]
Aha dus je laat het iets zachter.....dacht dat door en door droog moest zijn??
Dan is kip toch nog rauw....half....hoe doe je dat in vriezer???bakjes? Zakjes

Droog wel kipemaagjes hartjes filet.....verder eogelijk nog niets gerobeerd
[/quote]

Als ik zelf droog, dan wordt het meestal kei- en keihard, maar alleen omdat ik nog niet goed heb uitgevogeld hoe lang die stukjes moeten drogen.
Met de nijptang kom je overal doorheen, zelfs dik ijzerdraad, dus zéker door een keihard stukkie kip.

Ik heb ook weleens zachtere stukjes er tussendoor, maar ik leg niets in de vriezer, het is toch allemaal binnen een week of wat op. (Ik droog geen grote hoeveelheden per keer).

Volgens mij hoeft het niet door en door droog te zijn, ook de fabrieksgedroogde beloninkjes zijn niet door en door droog.
Wèl is waar dat de fabrieksgedroogde waren aan veel hogere temperaturen worden blootgesteld, dus misschien inderdaad zoals jij zegt, het is dan niet rauw meer.

Over het bewaren van gedroogde premietjes zijn veel topics te vinden. Probeer eens met de zoekknop ''drogen'', dan kom je vast een heleboel tegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door