Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#23928
Gisteren werd Moos in z'n flapoortje gebeten. Nadat de eigenaresse van de bijthond me had verzekerd dat haar hond dat anders noooooooooooit doet vertelde ze dat ze een keer iets soortgelijks met haar hond had meegemaakt. Ze had (uiterAArd in het weekend) de DA gebeld en die zei dat hij niet veel kon doen met zo'n dun flapoor met een dergelijke verwonding.
Nu komt ie ... hij heeft haar toen aangeraden om bloem op het wondje te strooien zodat in ieder geval het bloeden zou stoppen. Het was bij Moos niet nodig, maar ik vond het eigenlijk wel een plausibel verhaal. Maar aan de andere kant wordt het misschien wel een vieze, ontstekende puinhoop.
Iemand ervaring hiermee?
Door sylvia
#23931
Ik heb hier nog nooit van gehoord en vindt het een beetje een raar verhaal zeker daar een dierenarts ,tenminste degene die ik ken,bloedstop in huis hebben.
Door Angelique
#23990
Maizena....werkt perfect hoor. Ook met nagels knippen, leven geraakt, pootje in een bakje maizena en voila het bloeden stopt vrij snel. Maizena neemt meer vocht op dan bloem, maar bij gebrek aan functioneerd bloem ook wel :D

Uiteraard werken de officiële bloedstelpers sneller, maar die hebben de meeste normale mensen niet in huis op zondagmiddag.
Door Paul_Barte
#24008
[quote="Angelique"]
Maizena....werkt perfect hoor. Ook met nagels knippen, leven geraakt, pootje in een bakje maizena en voila het bloeden stopt vrij snel. Maizena neemt meer vocht op dan bloem, maar bij gebrek aan functioneerd bloem ook wel :D

Uiteraard werken de officiële bloedstelpers sneller, maar die hebben de meeste normale mensen niet in huis op zondagmiddag.
[/quote]

M.a.w. IK ben geen normaal mens....bedankt hè ;D ;D
Door Angelique
#24019
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Angelique"]
Maizena....werkt perfect hoor. Ook met nagels knippen, leven geraakt, pootje in een bakje maizena en voila het bloeden stopt vrij snel. Maizena neemt meer vocht op dan bloem, maar bij gebrek aan functioneerd bloem ook wel :D

Uiteraard werken de officiële bloedstelpers sneller, maar die hebben de meeste normale mensen niet in huis op zondagmiddag.
[/quote]

M.a.w. IK ben geen normaal mens....bedankt hè ;D ;D
[/quote]

Graag gedaan hoor, hier staan ze op voorraad LOL
Door Lupa
#24032
een oud sicilianse gebruik(van mijn oma),
bloem of klei op een wond, laat het erop zitten tot het van zelf ervan af valt(de bloem dan), voor mij was het toen in sicilia heel gewoon.
Maar hoe gaat het nu met het oor van Moos?
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 17 nov 2003, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#24056
Toch vraag ik me 1 ding af. Doe je er verstandig aan om onmiddellijk het bloeden te stelpen in geval dat een hond (in dit geval Moos) in zijn oor is gebeten door een andere hond. Kun je dit niet beter even "door laten bloeden" om het schoon te laten bloeden?
Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#24058
ik denk ook Lizzy,
maar deze methodes worden of werden gebruikt meer voor de wonden die niet uit zich zelf dicht gaan, tegenwordig doe je er verband erop.
Door Ink
#24064
Oor van Moos is weer OK. Was het eigenlijk al toen we thuiskwamen.
Ik ging er ook vanuit dat een beetje bloeden geen kwaad kan omdat dan juist eventueel vuil 'wegbloedt'. Heb ik me altijd laten vertellen ... Alleen bij een wond zoals Angelique en Lupa zeggen die na enige tijd maar blIJft bloeden zou het een simpel hulpmiddeltje zijn.
Ik vind het altijd wel leuk om te zien of en hoe Berendien uut Wisp achtige middeltjes werken i.p.v. de bij een DA te verkrijgen spullen.
Door Angelique
#24068
[quote="Lizzy"]
Toch vraag ik me 1 ding af. Doe je er verstandig aan om onmiddellijk het bloeden te stelpen in geval dat een hond (in dit geval Moos) in zijn oor is gebeten door een andere hond. Kun je dit niet beter even "door laten bloeden" om het schoon te laten bloeden?
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Ach, ik kan me geen situatie voorstellen dat een wondje al niet even bloed voordat wij er met stelpmiddelen bijkomen. Je moet het ook uitsluitend toepassen bij die wondjes die niet uit zichzelf stoppen met bloeden. Maar even schoon laten bloeden is op zich altijd een goed idee natuurlijk.
Door Lizzy
#24069
[quote="Angelique"]
[quote="Lizzy"]
Toch vraag ik me 1 ding af. Doe je er verstandig aan om onmiddellijk het bloeden te stelpen in geval dat een hond (in dit geval Moos) in zijn oor is gebeten door een andere hond. Kun je dit niet beter even "door laten bloeden" om het schoon te laten bloeden?
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Ach, ik kan me geen situatie voorstellen dat een wondje al niet even bloed voordat wij er met stelpmiddelen bijkomen. Je moet het ook uitsluitend toepassen bij die wondjes die niet uit zichzelf stoppen met bloeden. Maar even schoon laten bloeden is op zich altijd een goed idee natuurlijk.
[/quote]Ja, dat is natuurlijk zo. Ik ben overigen wel blij met de tip! Want, het gebeurd wel eens een enkele keer dat ik in het leven van Whoofer d'r nagel knip...
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#24070
Bij een nageltje wat te ver is afgeknipt kun je ook nog gebruik maken van secondenlijm, soldeerbout of sigarettenas.......dat laatste zal inmiddels wel een beetje moeilijk worden bij jullie LOL ;D ;D
Door Eidos
#24078
Ik heb ook gehoord dat een maizena oplossing helpt als je hond bijtplekken heeft.. Gewoon dan de maizena-oplossing op de plekken smeren, dit zou de brand en de jeuk eruit trekken.
Door Angelique
#24098
[quote="Eidos"]
Ik heb ook gehoord dat een maizena oplossing helpt als je hond bijtplekken heeft.. Gewoon dan de maizena-oplossing op de plekken smeren, dit zou de brand en de jeuk eruit trekken.
[/quote]

Nou, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kan me wel iets bij voorstellen dat je natte smetplekken op die manier droogmaakt, maar meer ook niet.

Deze heb ik wel gehoord, maar dan met Geelband :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door