Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#236591
Wat is jullie mening over het aantal maaltijden per dag? Tot voor kort gaf ik Joep 2x daags een maaltijd (tot. 300 gram). Op advies van de fokster ben ik overgegaan naar 1x per dag 300 gr. Dat is voor hem natuurlijk wennen. 's Ochtends kijkt ie van: waar blijft mijn vlees? Nu wil ik graag weten of het bezwaarlijk is om 2x per dag te blijven voeren. 's Ochtends een klein hapje en 's avonds de hoofdmaaltijd ::).
Door Lupa
#236595
ik ben overgestapt naar 1x perdag alle 3 mijn honden.
ik heb 2 kleine honden en een grotere.
De kleine krijgen al voordat de grote kwam 1x per dag, de grote krijgt in begin 3x en later 2x.
Een tijdje geleden had ik toch het gevoel dat het beter was om 1x perdag te voren (zeker omdat geen extreme grote honden zijn) en sinds dien hebben ze een voldaner gevoel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#236608
Je moet je honden voeren op de manier die het beste bij jou én je honden past. Maar als je hond gewend is om 2x per dag te eten staat ie in het begin wel raar te kijken als ie dat nu niet meer krijgt. Kwestie van wennen denk ik.

Voordeel van 1 maaltijd is natuurlijk wel dat ze zich 1x per dag lekker vol eten, en bij 2x net niet helemaal gevuld. Tenminste zo zie ik dat.
Ik geef mijn hond 's morgens een heel klein beetje (voor mijn gemoedsrust) en 's avonds de 'grote' maaltijd, kan ze daarna lekker uitbuiken.
Door Nelly
#236934
Mijn honden - 3 witte herders - waarvan 1 pup - krijgen 2x daags te eten, de pup krijgt nog 3x. De volwassen honden krijgen rond het middaguur een beetje voer, de rest krijgen ze zo rond 18.00 uur.
Door K@rin
#238295
Ik voer ook 2x per dag ..........
's morgens meestal om ca. 8.00 uur
's avonds tegenwoordig om ca. 20.00 uur (voorheen om 17.00 uur)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#240366
Weet iemand of het ook verschil uitmaakt of je een grote of een kleine hond hebt? Ik voer Joep nu nog wisselend de ene keer 's ochtends een kleine beetje vlees of wat yoghurt met fruit en honing en 's avonds de hoofdmaaltijd. Sammie krijgt dan uiteraard ook 2x wat want die kan ik er niet bijlaten zitten. Joeps gewicht is hetzelfde gebleven, dus hij krijgt in ieder geval niet teveel of te weinig, maar Sammie was 600 gr. afgevallen en da's best veel voor een hond van (voorheen) 9,4 kg. Verder is hij prima te pas voor een bijna 15 jarige en vindt het kvv en de kippenvleugels goed te kanen!
Door 202spots
#240519
[quote="Pauline"]
Weet iemand of het ook verschil uitmaakt of je een grote of een kleine hond hebt? Ik voer Joep nu nog wisselend de ene keer 's ochtends een kleine beetje vlees of wat yoghurt met fruit en honing en 's avonds de hoofdmaaltijd. Sammie krijgt dan uiteraard ook 2x wat want die kan ik er niet bijlaten zitten. Joeps gewicht is hetzelfde gebleven, dus hij krijgt in ieder geval niet teveel of te weinig, maar Sammie was 600 gr. afgevallen en da's best veel voor een hond van (voorheen) 9,4 kg. Verder is hij prima te pas voor een bijna 15 jarige en vindt het kvv en de kippenvleugels goed te kanen!
[/quote]

Vind je dat Sammie TEveel is afgevallen?
Of was het de bedoeling dat ie af moest vallen omdat ie TE zwaar was?
Wanneer je vind dat ie TE mager word,dan ga je meer eten geven,
voeren met je ogen...wanneer de hond te zwaar is dan ga je minder geven,wanneer de hond te mager is dan geef je meer.
Ik voer 2 x per dag...s'morgens de RMB en s'avonds de groentemix met gemalen kalkoennek.
Door Eef+Stippels
#240603
Ik voer Wandor en Yindra 3 keer per dag. Straks als yindra wat ouders is dan ga ik weer 2 keer per dag geven, wat wandor voorheen ook kreeg. Ik vind het zo'n sneu gezicht als yindra tussen de middag wel wat krijgt en wandor niet, dan staat ie me echt zo aan te kijken: :o

Ik voer ze 's ochtends om 8.00 uur, smiddags om 12.30 uur en dan savonds om 17.30 uur. Straks krijgen ze alleen nog sochtends en savonds. De twee maaltijden overdag zijn 250 gram en savonds krijgen ze 500 gram.

Ik vind het zelf prettig om 2 tot 3 keer per dag te voeren. Ik vind dat niet bezwaarlijk ;D
Door Nelly
#240638
[quote="Pauline"]
Weet iemand of het ook verschil uitmaakt of je een grote of een kleine hond hebt? Ik voer Joep nu nog wisselend de ene keer 's ochtends een kleine beetje vlees of wat yoghurt met fruit en honing en 's avonds de hoofdmaaltijd. Sammie krijgt dan uiteraard ook 2x wat want die kan ik er niet bijlaten zitten. Joeps gewicht is hetzelfde gebleven, dus hij krijgt in ieder geval niet teveel of te weinig, maar Sammie was 600 gr. afgevallen en da's best veel voor een hond van (voorheen) 9,4 kg. Verder is hij prima te pas voor een bijna 15 jarige en vindt het kvv en de kippenvleugels goed te kanen!
[/quote]Volgens mij maakt dat wel degelijk iets uit. Heb na de maagkanteling van m'n D. Herder, jaren geleden ook het advies van de da gekregen om hem minimaal 2x per dag te voeren. Gewoon omdat grotere honden best veel voedsel nodig hebben. Dus krijgen m'n witte herders nu ook 2x, en de pup van 4 mnd krijgt nog 3x ;)
Door Ineke
#240661
Bas en Mufasa krijgen twee keer per dag, maar Mufasa eet het in drie keer op !?!?!?
Het laat van de ochtend- en avondmaaltijd altijd wat staan. Dat geef ik hem vlak voor het slapen gaan. Hij eet gewoon niet meer op. Als ik hem wat minder geef gaat de bak wél schoon leeg, maar moet ik hem dus wel 3x voeren.
Zo maakt hij dus eigenlijk zelf dat hij drie keer per dag eten krijgt en blijft hij mooi op gewicht.

Bas gaat 's avonds als Mufasa eten krijgt al bij de kast staan, want dan krijgt hij een koekje ::)
Door Ellen Els en Nina
#242989
Nina (een Lagotto) is nu 3 maanden, ze weegt 5 kg en wordt volwassen ongeveer 12 kg. Ze krijgt nu nog 3x per dag. Nina krijgt Energique (overdag 2x) en 's avonds mag ze lekker smullen van een kippennek of -vleugel, -karkas of hamsivisjes.

Ik wil graag 2 dingen weten: 1. Wanneer is een hond toe aan 2x per dag (want dat is waar wij naar toe willen).
2. Als ik haar 's ochtends rond 8 uur voer, zou de 2e maaltijd dan pas om 17 uur kunnen zijn? Nina gaat nl. met de uitlaatservice naar het bos. Deze komt tussen de middag. Als ik haar meteen na het uitlaten laat eten moet ze in de loop van de middag beslist poepen/plassen maar wij zijn pas rond 17 uur thuis. Zou ik haar dan pas rond 17 uur kunnen laten eten of is dat te laat na het ontbijt voor een pup van 12 weken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door