Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Viv
#240442
sinds vorige week is onze Bink aan het wisselen. Af en toe valt er een tandje uit haar bekkie en kijkt ze vol trots naar ons zo van: goed he? ;D

Maar sinds ze wisselt stinkt ze enorm uit haar bekkie. Eerst dacht ik dat het door de knoflook kwam ;) maar nu ik haar bekkie eens geinspecteerd heb, zie ik dat ze heel snel achter elkaar heeft gewisseld en dat er nog twee melktanden zitten die er niet lekker uit zien en loszitten.

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Wissellen honden altijd zo snel achter elkaar? En stinken ze dan ook uit hun bekkie? Zou het stinken kunnen komen door tanden die nog los zitten en waar eten achter blijft zitten?
Door geer
#240444
Sophie wisselde ook heeeel snel, op een gegeven moment had ze echt een fietsenrek ;D En inderdaad, het stonk! Naar modder, oud bloed en viezigheid ;)
Door Viv
#240445
oh wat fijn om te horen zeg (uh, nou ja voor mij dan he) ;D
ik maakte me al zorgen. t stinkt inderdaad enorm :P :P!!!zelf heeft ze er niet zoveel last van, t schatje. :D
Door Marion
#240490
ja, als ze aan het wisselen zijn dan stinken ze meestal uit hun bekje.
Zorro wisselt ook erg snel. Iedere dag is er wel weer een tandje uit :D
Hij had 2 melk snijtanden die zwart zijn, de ene is er al uit en de andere moet nog iedere dag kijk ik vol spanning of dat lelijke rottandje al los zit >:(
Door Viv
#240619
wij hebben nu de laatste drie tandje bewaard. zoooooooooo schattig. (Ook van een JR). maar, uh, die losse tanden trek jij er toch niet uit he? Dat gaat toch vanzelf?
Door Truus
#240623
Bink schreef: wij hebben nu de laatste drie tandje bewaard. zoooooooooo schattig. (Ook van een JR). maar, uh, die losse tanden trek jij er toch niet uit he? Dat gaat toch vanzelf?
Ik heb nooit tandjes gevonden, volgens mij slikten ze ze hier gewoon in ::) ;D
Door gonny
#240627
hihihi ik heb t gelukkig al een tijdje achter de rug...
Ik heb toen ook een topic geopend met stinkbek...Boris stonk ook zó vreselijk...ik geloof dat Angelique het omschreef als verrotte vleermuis ;D ;D
Laatst gewijzigd door gonny op do 13 jan 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#240657
Ja hoor ze stinken als ze wisselen. Enne, hou het ff in de gaten of die melktandjes er echt wel uitgaan. Soms blijven ze nl. zitten en dan moet je ff naar de da om ze eruit te laten trekken. Niet zelf gaan knoeien. Van Ashley heb ik een hoektandje en van Scarlett een kiesje. Angel heb ik als volwassen hond gekregen, dus daar heb ik niks van. Maar van Andor hoop ik straks ook een tandje of kiesje te vinden ;D En dan wil ik ze ooit nog eens in een gouden of zilveren zetting aan een kettingkje om m'n nek dragen 8)
Door Marion
#240790
Bink schreef: wij hebben nu de laatste drie tandje bewaard. zoooooooooo schattig. (Ook van een JR). maar, uh, die losse tanden trek jij er toch niet uit he? Dat gaat toch vanzelf
nee hoor ik trek er niets uit dat gaat vanzelf, als het goed gaat tenminste. ik heb overigens nog geen een tandje gevonden :-\ van Tommie wel maar die heb ik na een paar maanden weg gegooid.
Door Viv
#240854
heb net weer even gekeken en zag dat er van een tand inderdaad nog een stukje is achtergebleven ???

als t volgende week niet weg is ga ik maar even naar de da.

dank voor jullie reacties.

PS Marion leuke fot's op je site! vooral die strandwandeling met al die JR's doet ons smullen!!
Door tieneke
#240909
Hier ging het wisselen ook heel rap!
Ze stonken,kwijlden en schuimden dat het een lieve lust was :P :P
Bij Tara heb ik er ook nog een dubbel voortandje eruitgesleurd die al een tijdje haar nieuwe tand in de weg zat.
Met een pincet was het meteen:hoppekee 8)
Scheelde weer een Da bezoekje.... ;D
Door Marion
#240989
Bink schreef: heb net weer even gekeken en zag dat er van een tand inderdaad nog een stukje is achtergebleven ???

als t volgende week niet weg is ga ik maar even naar de da.

dank voor jullie reacties.

PS Marion leuke fot's op je site! vooral die strandwandeling met al die JR's doet ons smullen!!
hihi dankjewel :D
Van welke fokker komt jouw pup vandaan als ik vragen mag? ;) ben niet nieuwsgierig hoor :P
Door Marion
#240990
Bink schreef: heb net weer even gekeken en zag dat er van een tand inderdaad nog een stukje is achtergebleven ???
wat kan helpen is het tandvlees masseren heb ik gehoord ;)
Door Viv
#241029
Marion schreef:
Van welke fokker komt jouw pup vandaan als ik vragen mag? ;) ben niet nieuwsgierig hoor :P
ze komt van Vlietstede, dat ligt bij Hoogeveen. Hollandscheveld om precies te zijn. En jouw Zorro en Tommie? Zijn ze van dezelfde fokker?

Ik smelt altijd als ik twee JR samen zie (geloof dat Truus er ook twee heeft zo aan de foto's te zien). :P :P Onze Binky gaat ook een vriendje krijgen. We merken gewoon dat het geen hond is om "alleen" te zijn met ons twee en de kat (en bezoek etc.) :-\. Als we de ruimte en tijd hebben komt er een tweede!! ;D

Wat heeft jou doen besluiten tot een tweede? (ik ben ook helemaal niet benieuwd hoor :D
Door Marion
#241252
Vlietstede ken ik wel inderdaad.
Zorro komt van The Mighty Muddle. Zijn vader is King Bassie's Hurricane Bandit en zijn moeder Voice of Ming van ons Eiland.
Afbeelding

Tommie is een kruising, geen rasechte Jack Russell dus.
Waarom ik voor een tweede gekozen heb..... omdat ik het zelf leuk vind omdat ik verslaafd ben aan jack russell terriers :P Omdat Tommie altijd zo genoot als we bij vrienden op bezoek gingen met andere honden en vooral bij een vriendin van mij met 3 andere jack russells.... Dus voor Tommie maar zeker ook voor mezelf...... :D

In de toekomst zou ik er nog wel een teefje bij willen en een eigen kennel beginnen. Maar dat is verre toekomstmuziek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door