Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#240613
Een hele tijd geleden al had de gedragsdeskundige waar we met Wandor destijds cursus hadden Wandor phosphorus voorgeschreven, omdat Wandor zo druk en wild was, zeg maar geflipt. Naar nu blijkt is dat zijn karakter ;) en ook de puberteid. We hebben dit kort gegeven, maar ik ben er mee gestopt omdat wandor er helemaal lam van werd, misschien zou dat alleen in het begin zo zijn, maar dat wilde ik niet.

Nu begreep ik van mijn schoonzus dat zij nu phosphorus heeft voorgeschreven gekregen door haar voor hun mechelaar, die weinig/ geen aandacht voor hen heeft. Ze krijgen geen contact met haar. Ik vraag me af of dit het juiste middel is (en of hier uberhaupt een "middel" voor nodig is), hiermee krijg je toch geen aandacht? Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#240630
Verschil in potentie kan de inzetbaarheid van een middel veranderen. Verder zie ik niet in waarom bij die hond geen middel nodig zal zijn. Bij jouw hond zag je ook dat het verschil uit kon maken, dus waarom bij die hond niet.
Door Eef+Stippels
#240646
Ik bedoel ook niet dat er per definitie geen middel nodig zal zijn hoor, maar ik dacht dat phosphorus meer tegen angst was. Hoe krijg je meer contact met je hond door dit te geven ???
Door Lizzy
#240649
Dit is echt een type middel.

En het is op deze manier moeilijk (niet) te bepalen of dit middel bij de herder past of niet.

Ik zal even de omschrijving van een phosphorustype geven uit het boek van Atjo:

"Het phosphorustype heeft een zachte, glanzende vacht zowel bij kort als lang haar. De hond heeft een bouw van een sprinter. We zien dit type bijv. bij de Duitse Stande Korthaar en de Boxer. Het zijn temperamentvolle dieren die al na kort rust weer tot een explosie van energie in staat zijn. Aan de lijn buiten hangt de hond in zijn halsband, lijkt haast te hebben (puur uit enthousiasme), sleurt de eigenaar achter zich aan: de hond laat zijn baas uit. Reageert op alles. Leert snel, maar vergeet ook weer snel. Hij is te druk met alles om zich heen en houdt zijn kop er niet bij. Een uitgesproken levendige hond. Blaft gauw.
Schrikt van geluiden, vooral van onweer: wil in paniek wegrennen (niet met staart tussen zijn benen, alert om zich heen kijkend) of zich verstoppend. Bij de dierenarts is hij bijna niet te houden, wil steeds van de behandeltafel springen, vliegt tegen de deuren op om uit te breken. Hij wil niet aangeraakt worden en kan dus heftig reageren op het geven van een injectie.
Hij kan absoluut niet alleen zijn. Als hij alleen gelaten wordt dan sloopt hij letterlijk de boel, blaft en joelt. Zo erg doet geen enkel ander type het. Het is een aandachtvrager, een toneelspeler. De phosphorus hond is soms hongerig en dorstig. Drinkt grote hoeveelheden ineens, die soms worden uitgebraakt, maar pas na enige tijd. Nu en dan zien we nerveuze trekjes als het achter de eigen staart aanzitten of happen naar 'vliegen' die er niet zijn. Kenmerkend voor het beeld van phosphorus kunnen bloedingen van het slijmvlies zijn".

Overigens kan het goed zijn dat jouw hond de juiste potentie niet heeft gekregen. Of dat dit niet het juiste middel voor hem was.
Door Eef+Stippels
#240719
Hey, die omschrijving heb ik nog nooit gezien! Ik heb destijds wel op internet gezocht, maar dit heb ik nog nooit gevonden. Ik kwam steeds tegen dat het tegen angst bij dekking en dierenartsbezoek was.

Dit komt inderdaad wel overeen denk ik, in ieder geval met Wandor. En dan hangt het effect dus geheel af van de hoeveelheid? Hoe weet je dan wat de juiste hoeveelheid is? Of moet dat door een homeopatisch arts worden bekeken?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 13 jan 2005, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#240773
Evelyn schreef: Hey, die omschrijving heb ik nog nooit gezien! Ik heb destijds wel op internet gezocht, maar dit heb ik nog nooit gevonden. Ik kwam steeds tegen dat het tegen angst bij dekking en dierenartsbezoek was.

Dit komt inderdaad wel overeen denk ik, in ieder geval met Wandor. En dan hangt het effect dus geheel af van de hoeveelheid? Hoe weet je dan wat de juiste hoeveelheid is? Of moet dat door een homeopatisch arts worden bekeken?
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid als wel om de potentie van het middel. En ja, dat kan het best door een homeopathisch dierenarts ingeschat worden. En soms moet je ook (samen met de hom. DA) diverse potenties uitproberen.
Door Eef+Stippels
#241172
Wat is dan de juiste potentie, de juiste sterkte?
Hij kreeg D30, is dat de potentie?

En als de hond de juiste potentie krijgt kan het zijn dat ie meer aandacht voor de baas krijgt?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 16 jan 2005, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#241199
Ik denk niet dat een hond automatisch meer aandacht voor de baas heeft als dit middel aanslaat, maar wél dat ie niet meer zo druk met andere dingen is en daardoor beter bereikbaar is door de baas, zodat een evt. training meer effect heeft.
En als Wandor zo heftig op dat middel reageerde is het denk wél een goed middel (want hij reageerde erop, als een middel niet werkt doet het meestal niets), maar misschien in een verkeerde potentie. Ik zou dat met een homeopatisch arts overleggen.
Door Eef+Stippels
#241224
Ja, daar zit wat in. Ik hoop in ieder geval dat het bij de mechelaar van mijn schoonzus goed helpt. Misschien is het dan toch ook wat voor Wandor, alleen moeten we dan idd een andere potentie proberen...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door