Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#240553
...en behoorlijk ook. :'(

Zijn bloedwaardes zijn:
BUN = 21.7 (hoort van 0 tot 12 te zijn)
ALP = 345 (hoort van 0 tot 147 te zijn)
GPT = 270 (hoort van 0 tot 120 te zijn)
CRE = 180 (moet onder 87 zijn)

Alb, Glu en Ca zijn binnen de normale waardes. De foto's waren goed, geen tumoren, verdikkingen of andere zaken.

Maar dit is goed balen, want hij is er echt slecht aan toe.

Ik ben al begonnen met de Solidago complex en geef hem 3 x daags 20 druppels. Verder los ik de inhoud van 2 capsules Brandetel op in zijn drinkwater, zodat hij dat ook binnenkrijgt.
Verder wil ik straks nog Salysprin halen tegen de hoofdpijn en geef ik hem 'smorgens en 's avonds een Okugest tegen de misselijkheid.

Gelukkig eet hij wel goed. Een hele lieve vriendin komt zaterdag Bibi Kip-Rijst brengen en verder geef ik hem banaantjes (voor de kalium) met yoghurt en slagroom (ongezoet, om wat aan te zetten). Dat vind hij allemaal lekker.

Maar hij is echt zielig....en zoo mager.... :'(..

Gisteravond lag hij naast mijn bed zachtjes te piepen....Ik kon het niet langer aanhoren en heb hem toen een halve dosis Metacam gegeven. Ik weet dat dat niet goed voor hem is, maar ik had niks anders in huis en wil niet dat hij pijn heeft. Een kwartiertje later ging hij gelukkig lekker slapen.

Hebben jullie nog tips? Waar kan ik hem in zijn laatse periode nog mee verwennen, of nog doen?
Laatst gewijzigd door Peet op ma 17 jan 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#240557
Hm, zijn leverwaarden zijn ook niet helemaal goed.
Kan tijdelijk zijn, misschien ook wat mariadistel erbij geven.
Probeer hem veel te laten drinken.

Straks als je Salisprin hebt moet je het niet combineren met de Metacam, denk ik. Maar ik snap niet zo goed waar de pijn vandaan komt. Bij nierproblemen hebben ze over het algemeen geen pijn.

Is er iets bekend over ontstekingen? Het kan ook bijvoorbeeld een nierbekken ontsteking zijn, dat doet wel pijn en dat kan weer over gaan, maar dan heeft hij wel antibiotica nodig.
Heeft hij koorts (gehad)?.
Door Audrina
#240559
Oh Peet, ik leef zo met je mee. Wat moet dit moeilijk voor je zijn. :'( Ik zou zo graag willen dat ik iets voor jullie kon doen. Ik zit hier gewoon ff met kippenvel en tranen in mijn ogen. :'(
Metacam mag dan wel chemische troep zijn, maar als ie pijn heeft moet je toch wat? Ik hoop maar dat ie zich wat beter gaat voelen van de homeopatische / plantaardige middeltjes, zodat je nog een tijdje van hem kan genieten en hij die laatste periode nog op een waardige manier door kan maken.
Door Peet
#240578
Hij drinkt veel, dus spoelen is geen probleem. Mariadistel zet ik meteen op mijn boodschappenlijst.

Ik weet dat Metacam niet goed is, maar dat was een noodgreep van mij.....
Bij mijn katten heb ik de pijn ook wel degelijk meegemaakt, door de niervergiftiging krijgen ze hoofdpijn. Althans, dat is bij mensen zo, en dus waarom niet bij dieren? Mijn DA is er ook van overtuigd dat ernstige nierpatienten hoofdpijn krijgen. Heeft iets te maken met de verhoogde bloeddruk. Maar je kan het merken aan hem, hij heeft een doffe, in zichzelf gekeerde blik.

Er zijn in het bloed verder geen ontstekingscellen aangetroffen. En hij heeft geen koorts.

Zijn er overigens dingen die hij absoluut NIET mag hebben?
Laatst gewijzigd door Peet op do 13 jan 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#240580
Ohw Peet wat vind ik dit erg voor jullie :'( :'( Hopelijk knapt hij toch iets op van de natuurlijke middelen en kan hij nog een tijdje genieten van alles... Heel veel sterkte en knuffels :-* :'(
Door Lizzy
#240582
Sjeezus Peet, wat erg voor je :'( :'(.....

Als ik de symptomen zo zie, dan lijkt dit erg op schrompelnier. Jij hebt Atjo's boekje, toch? Pagina 210. Hij heeft het alleen ook over ureum en die zie ik niet in jouw rijtje staan. Weet je die toevallig? Er zijn wat homeopathische middelen maar dit moet in overleg met een hom. DA.... Solidago is altijd goed, denk ik. En een voeding met hoogwaardige eiwitten (Atjo heeft het over eieren).

Sterkte joh.... ik zoek ook nog wel even verder....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 jan 2005, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#240594
Gatver.... dus toch... :'( :'( Peet wat erg, ik weet even niet wat zeggen. :'(
Bij Robin (vorige rottie) hebben we het helaas te laat opgemerkt, zij at al veel te lang niet goed, was al kilo's afgevallen en had een slechte vacht, voor de DA besloot tot een bloedanalyse. :-\ Haar nierwaarden waren toen al veel hoger als bij Beau... dus ik hoop dat Beau toch nog wat opknapt en hij nog lang bij je kan blijven! :-* :-*
Geef die lieverd ook van ons maar een dikke knuffel! :-*
Door ine
#240602
Peet, ik weet ook even niet wat ik zeggen moet! :-*
Ik duim, dat jullie wat vinden, waardoor Beau nog een fijne tijd bij jullie mag hebben!
Door Viv
#240609
wat een verdrietige situatie zeg. Kan je helaas geen tips geven qua eten enzo. Wel heb ik zelf eens in een moeilijke situatie een "dierentolk"ingeschakeld. Meer voor de emotionele kant van het verhaal. Zij communiceert met je huisdier (evt. op afstand). Mij gaf dat duidelijkheid over wat het dier wilde en nodig had. Dieren weten nl zelf heel goed wat er aan de hand is.

Maar dat werkte voor mij. Misschien vind je het niks of onzin en dan moet je het vooral niet doen.

Veel sterkte!
Door oebaya
#240645
Rotnieuws Peet, ik heb het ooit met een kat meegemaakt en het is vreselijk om mee te maken.
Hopelijk helpt de homeopathie.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door