Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2405848
Ik lees overal dat honden die Barfen minder verharen ;)
Maar hier blijven de vlokken met haren rond dwarrelen. :D
Is dat bij jullie nu ook zo?
Ook vind ik de vachten nog niet zo mooi glimmen als dat ik van sommige honden op foto's zie. ;)
Toen Boy brokken (RC) kreeg glom hij veel meer. Maar verhaarde ook wel veel.
In het beging zag ik duidelijke verandering in BEncy zijn vacht.
Het bruin ging toen bijna zwart worden. Ook dat is niet meer zo. :-\
Door Esther Q
#2405891
(Ik las laatst van ergens in een anti-vers stuk dat honden die vers eten alleen maar zo mooi glimmen omdat de baasjes ze extra veel verzorgen en kammen, dus misschien moet je dat eens wat vaker gaan doen :biggrin2: )

Maar serieus, het kan een tijdje duren voordat de vacht reageert op de voeding. Voer je ook eieren? Ik zweer erbij. Paar rauwe eieren per week kan al verschil maken. Wat betreft het verharen, ik kan me niet herinneren dat ik daarin iets van verschil heb gezien bij mijn hond. Hoe reageert je hond verder op de voeding en hoe lang voer je al vers? Het hangt er ook vanaf hoe je menu in elkaar zit, of de verhoudingen kloppen. Misschien een keer je menu hier laten zien, als je dat niet al gedaan hebt. Het is soms een beetje zoeken naar wat er precies goed werkt voor jouw hond :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2405895
die van mij zijn ook bekant kaal...is ook de tijd een beetje....
wel glimmen ze als spiegeltjes...krijgen zo'n beetje iedere dag een ei en kokosolie...
Gebruikersavatar
Door Thea
#2405921
Werden ze maar kaler ;) Zouden we minder haren in huis hebben.
Kammen gebeurt ongeveer 3x per week. En dan komen er ook hele dotten vanaf.
Ze krijgen 1a2 x pw 1 ei.
Bency barft al 9 maanden.  ;D
Boy heeft wat meer moeite met Barfen die lust (nog) niet alles.
De verhoudingen kloppen wel ongeveer met de rekenhulp.
Ik kijk alleen niet op een paar gram. ;)
Door miik
#2405946
Ik ben eigenlijk alleen maar positief over de vachten van mijn honden.
Joy had een vreselijk vacht en van alles geprobeerd.
Ze glimt nu inderdaad als een spiegel en is mooi zwart zonder bruine gloed.
Ook had zij moeite met verharen. Nu gooit ze al haar vacht in een week of 2 a 3 eraf en is ze supersnel door de rui.
Mijn andere honden ook, maar bij Joy was het verschil het grootst.
Misschien heeft de ene hond langer nodig dan de andere, 9 maanden barfen is nog niet zo gek lang...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2406002
voordat ze kaal worden gaat er natuurlijk hier ook heel veel vanaf.....
ze wassen wil ook wel helpen, zwemmen ook......kwa verharen zeker..
Gebruikersavatar
Door Thea
#2406010
Zwemmen 2a3x per week.
Wonen hier vlakbij het meer en rondje bos kan betekenen dat er nog ff naar het meer gegaan moet worden om bagger poten weg te spoelen.

Maar goed van Boy zijn we al 5 jaar haren gewent dus zal wel niet anders worden :-\
Laatst gewijzigd door Thea op zo 22 jul 2012, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2406098
Ik denk dat het misschien ook wel een beetje individueel is, net als bij ons mensen.
Maar ls ik Juma vergelijk met andere gele Labs, zie ik toch heel duidelijk verschil. Haar vacht glanst, voor zover je dat kan zien bij geel haar, en is heel zacht.
Door Lil
#2406154
5 jaar brokken gevoerd, 4 jaar barf, 2 jaar kvv... En hier een hond die. Sneeeeeeeuuuuuwwwwwttt 365 en soms 366 dagen per jaar. Gevalletje pech gehad (heel veel geprobeerd wat betreft vacht en borstelen etc. Het blijft gewoon hetzefde). Ow ja... Kruising mechelaar met jawel een blonde labrador.
Door Lida. S
#2406453
Net een jaar geleden (13 juli)  heb ik Chivas en Shirah uit het asiel gehaald en meteen op barf gezet. Chivas is enorm gaan ontgiften. Huiduitslag, kaal, hij zag er niet uit. Nu pas, zijn de kale plekken (bijna) weg en ziet z'n vacht er acceptabel uit. Shirah begon een week of twee barfen te glimmen als of ik haar met schoensmeer  had gepoetst. Verharen doen al mijn honden even erg.
Door Martine-Tom
#2406454
Tom verhaart nagenoeg niet, alleen tijdens de rui en dat is er echt zo vanaf, Freud haart tot op heden ook niet...maar Doki...echt om gek van te worden, nou heeft hij ook al de nodige medicatie achter de rug dus ik hou het er maar op dat dat het is (tegen beter weten in).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2406463
Dalmaten verharen sowieso 365 dagen per jaar. Maar ik vind het wel enorm schelen hoor op vlees, dat merk ik dan weer als ik een dalmaatje aai die brokken eet en de haren waaien je om de oren.
Door smulpaap
#2406480
Nee , het is juist sterk afgenomen op barf . Van Tessa werd ik voorheen helemaal gek .... zo erg, en het hele jaar door
Nu is het eventjes in voor en najaar

Toen Noa hier kwam zag ze er een half jaar lang niet uit . Maar toen ging ze opknappen heen qua vacht
Amber is na haar knieoperatie wel heel erg gaan verharen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door