Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2405371
Juma zit nu op 960 voer gram per dag, al sinds drie weken. Desondanks (?) groeit zij goed, komt gewoonlijk iets meer dan 1 kilo per week aan op 65% vleesbot, 20% orgaan (10 pens, 10 orgaan), 15% groentes.

Vandaag heb ik haar weer gewogen en haar gewicht is 16,8 Kg. Vorige week was haar gewicht 15,7 Kg.

Nu wil ik graag deze 960 gram blijven aanhouden, want Juma is absoluut niet mager te noemen.

Ik heb natuurlijk weer problemen met de Barfhulp, ik wil namelijk de 15% groentes met 5% verminderen en daarvoor in de plaats òf 5% spiervlees òf 5% meer orgaan geven.
Mij lijkt 15% groenten (144 gr) zo ontzettend veel of zie ik dat verkeerd?

Als ik 16, 8 Kg intik en 5 maanden voor haar leeftijd dan krijg is als resultaat 924 gram en dat is te weinig of ik krijg 1008 gram en dat vind ik weer teveel.
Ik wil gewoon die 960 gram nog aanhouden en daarin de aanpassingen aanbrengen.
Hoe kan ik dat oplossen?

En is het beter de organen met 5% te verhogen of het spiervlees?
#2405375
Natuurlijk kun je je 960 gram aanhouden, als je dat een mooie hoeveelheid vindt is dat prima! Wel meer honden die het op 2,5% te mager worden en op 3% te dik, die krijgen gewoon 2,75 (of 2,67, 2,55, maakt niet uit) Als de onderlinge verhoudingen maar kloppen.Zelf zou ik het spiervlees omhoog gooien dan, 20% orgaan is genoeg.
#2405411
Annemarie Rijnveld schreef: Juma zit nu op 960 voer gram per dag, al sinds drie weken. Desondanks (?) groeit zij goed, komt gewoonlijk iets meer dan 1 kilo per week aan op 65% vleesbot, 20% orgaan (10 pens, 10 orgaan), 15% groentes.

Vandaag heb ik haar weer gewogen en haar gewicht is 16,8 Kg. Vorige week was haar gewicht 15,7 Kg.

Nu wil ik graag deze 960 gram blijven aanhouden, want Juma is absoluut niet mager te noemen.

Ik heb natuurlijk weer problemen met de Barfhulp, ik wil namelijk de 15% groentes met 5% verminderen en daarvoor in de plaats òf 5% spiervlees òf 5% meer orgaan geven.
Mij lijkt 15% groenten (144 gr) zo ontzettend veel of zie ik dat verkeerd?

Als ik 16, 8 Kg intik en 5 maanden voor haar leeftijd dan krijg is als resultaat 924 gram en dat is te weinig of ik krijg 1008 gram en dat vind ik weer teveel.
Ik wil gewoon die 960 gram nog aanhouden en daarin de aanpassingen aanbrengen.
Hoe kan ik dat oplossen?

En is het beter de organen met 5% te verhogen of het spiervlees?
Je kunt in de rekenhulp natuurlijk gewoon 16 kg en 6% blijven invullen. En dan krijg je 960 gram. Niemand controleert je op de juistheid van de gegevens hoor :biggrin2:

Ik vind 15% groenten ook veel. Daarom, ik weet niet welke rekenhulp je hebt, maar je kunt daar (als het goed is) gewoon 10% van maken. Overigens kan 15% wel, maar ik vind 10% ook beter. Dat is 670 gram per week = 95 gram per dag. En dan verhoog je het aandeel spiervlees met 5% (je geeft al genoeg orgaan).
#2405487
[
Annemarie Rijnveld schreef: Juma zit nu op 960 voer gram per dag, al sinds drie weken. Desondanks (?) groeit zij goed, komt gewoonlijk iets meer dan 1 kilo per week aan op 65% vleesbot, 20% orgaan (10 pens, 10 orgaan), 15% groentes.
Vandaag heb ik haar weer gewogen en haar gewicht is 16,8 Kg. Vorige week was haar gewicht 15,7 Kg.

Nu wil ik graag deze 960 gram blijven aanhouden, want Juma is absoluut niet mager te noemen.

Ik heb natuurlijk weer problemen met de Barfhulp, ik wil namelijk de 15% groentes met 5% verminderen en daarvoor in de plaats òf 5% spiervlees òf 5% meer orgaan geven.
Mij lijkt 15% groenten (144 gr) zo ontzettend veel of zie ik dat verkeerd?

Als ik 16, 8 Kg intik en 5 maanden voor haar leeftijd dan krijg is als resultaat 924 gram en dat is te weinig of ik krijg 1008 gram en dat vind ik weer teveel.
Ik wil gewoon die 960 gram nog aanhouden en daarin de aanpassingen aanbrengen.
Hoe kan ik dat oplossen?

En is het beter de organen met 5% te verhogen of het spiervlees?



Ik neem aan dat die 65% vleesbot ook het spiervlees bevat. Dan komt daar dus 5% bij.
Dan is het eenvoudig rekenen:

960 gram wil je geven
70% vleesbot met spiervlees = 670 gram
20% orgaan = 200 gram
10% groente = 95 gram
(voor het gemak afgerond op mooie getalletjes)  ;)
#2405532
@Pike,
Klopt, inderdaad is 65% vleesbot incl. spier, aangezien ik tè mooi bevleesd vleesbot heb.
Bedankt voor je berekening; maar jij gebruikt daarvoor zeker een gewone calculator? Ik doe alles met de Barfrekenhulp en kwam dus voor hèt probleem te staan (inmiddels al opgelost met Lizzy's aanwijzingen)
#2405574
Annemarie Rijnveld schreef: @Pike,
Klopt, inderdaad is 65% vleesbot incl. spier, aangezien ik tè mooi bevleesd vleesbot heb.
Bedankt voor je berekening; maar jij gebruikt daarvoor zeker een gewone calculator? Ik doe alles met de Barfrekenhulp en kwam dus voor hèt probleem te staan (inmiddels al opgelost met Lizzy's aanwijzingen)
Nou nee, dit kan ik nog zonder machientje
En dan maak je wel eens een fout, want orgaan is afgerond 190  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door