Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2404841
Sinds gisteravond logeetje hier, sinds vanmorgen kuchen, veel kuchen. Zoveel dat ze nu ook regelmatig kokhals neigingen heeft en een beetje eten opgeeft. Ze krijgt op dit moment al AB vanwege plekjes op de huid (Ceferal)
Net naar de drogist geweest en volgende ingeslagen:

Probiotica van Solgar (dacht hier gelezen te hebben dat dat een goede was)
Tussistin zuigtabletten
Daro tijmsiroop.

Ik heb ook in huis van Bloem de Echinacea Extra Forte, maar dan gaat ze heel erg hoesten als ik dat gegeven heb..
Kan ik nog wat anders doen? En voor mijn eigen honden.... Die geef ik nu ook maar de probiotica van Solgar en Echinacea..
We laten haar maar zoveel mogelijk in de bench, weinig doen, met tuigje lopen en we luchten zoveel mogelijk het huis..

Oh haar temperatuur is 38.7
Laatst gewijzigd door Irish op ma 30 jul 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2404946
Ze krijgt KVV dus dat komt goed uit. Honing is alleen puur voor het verzachten? Heb die tijmsiroop gekocht en dat gaat er makkelijker in. Ze vindt zowel die siroop als de honing vies, maar die siroop kan ik nog in haar bekje schenken..
Door nienk
#2404952
hmm ja puur verzachten. je zou de  honing kunnen mengen met een beetje warm water, en dan is dat ook in de bek te gieten.

ik zou de kvv op kamer temperatuur of zelfs iets warmer (met warm water er door) geven. Dat Reus kennelhoest had bleef het er dan beter in zitten.
Door Irish
#2404955
Goed idee van die honing! Kom ik dan weer niet op  :-[
Heb het iig allemaal in huis :)
Tis wel sneu, ze moet soms zo erg hoesten dat ze gaat kokhalzen. Geeft dan ook kleine beetjes KVV op soms.. Zal het op kamertemperatuur geven met evt wat warm water.

Als het erger wordt dan is het denk ik wel verstandig dat ik er maandag mee naar de dierenarts ga..?
Door Irish
#2405114
Pfff nou inmiddels 5 wasjes verder en 20 keer gedweild.
Ik denk dat haar maag van slag is door al het kuchen.. ze houdt niks binnen, zelfs geen water.
Laat staan honing en ander spul.. Ze moet vanavond wel eten voor haar ceferal ab pil..
Ik heb nog 1 tablet cerenia liggen.. Zou dat wat zijn?  :-\
#2405146
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van cerenia toedienen zonder dat dit voorgeschreven is. Cerenia kan daarnaast op een lege maag leiden tot braken, dus is in tabletvorm nu m.i. geen oplossing. Braken zal de keel verder irriteren stel ik me voor: dat zuur door een kapotte keel.. :-\
Ik zou zelf met een hond die zo frequent braakt en zelfs geen water binnen houdt even naar een arts gaan. Waarschijnlijk krijg je een prik cerenia, er vanuitgaande dat het hoesten idd van kennelhoest komt en het braken een gevolg van die misere. Maar daarmee doorbreek je dan die negatieve spiraal: geen braaksel meer door dat pijnlijke keeltje, de verzachtende middelen kunnen innemen, gewoon kunnen eten en drinken...
Beterschap!
Door Irish
#2405248
Dat van Cerenia op een lege maag had ik idd gelezen. Ik had haar een beetje DARF gegeven met haar AB en cerenia, maar geen succes, nog steeds kokhalzen en braken. Als het morgen nog zo is ga ik maar naar de spoedarts..
Door Irish
#2405445
Hetzelfde. Flink lopen hoesten vannacht en nog steeds. Ik ga dus zo de dienst doende spoedarts bellen.. Ook al is is ze nog wel super levendig, maar ik ben bang dat als ik nog een dag wacht tot maandag ze mogelijk uitgedroogd raakt omdat ze dus niks binnen kan houden en het wellicht nog erger wordt. Het is nu nog geen spoed, maar ik denk dat een dag wachten niet verstandig is.... Ook al is het ''maar'' kennelhoest.. het bevalt me gewoon echt niet..
Door Lizzy
#2405509
Irish schreef: Hetzelfde. Flink lopen hoesten vannacht en nog steeds. Ik ga dus zo de dienst doende spoedarts bellen.. Ook al is is ze nog wel super levendig, maar ik ben bang dat als ik nog een dag wacht tot maandag ze mogelijk uitgedroogd raakt omdat ze dus niks binnen kan houden en het wellicht nog erger wordt. Het is nu nog geen spoed, maar ik denk dat een dag wachten niet verstandig is.... Ook al is het ''maar'' kennelhoest.. het bevalt me gewoon echt niet..
Nee, ik kan me voorstellen dat dit je niet bevalt. En je wil ook geen longontsteking.... Dus ik zou ook bellen. Sterkte!
Door nienk
#2405611
och arme hond dat het nog steeds zo is! denk dat je er goed aan doet even te bellen ja, zeker omdat het vandaag ook weer wat warmer wordt, en dan niet drinken, das niet lekker.

sterkte!
Door Irish
#2405627
En nu gaat het opeens weer een heel stuk beter..! Voor het wandelen wat laten drinken, met de gedachte ''dat zal ze er zo wel uitgooien''. Dus ik wandelen, 1x gekucht onderweg.. meer niet. Minder gekuch, dus minder gekokhals, houdt ook haar water binnen.
Ga ik weer twijfelen... :-\
Ga is kijken of ze iets verzachtends nu binnen kan houden..
Laatst gewijzigd door Irish op zo 22 jul 2012, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door