Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2405056
Ik begin maandag te barfen voor men hond (wel al KVV gewoon om te eten) ,nu zou ik hem maar 1 maaltijd per dag willen geven ,vind ik veel praktischer......maar men hond is al bijna 13 jaar gewoon om 2 keer per dag eten te krijgen ...

Zou ik da best geleidelijk aan doen om hem te stellen op 1 maaltijd per dag ?
Want lees hier links & rechts over problemen zoals maagtorsies......

Gr,
Laatst gewijzigd door Mister B. op za 21 jul 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2405077
van maagtorsies heb ik geen verstand (en volgens mij is er sowieso maar weinig feitelijk bekend over de oorzaken), maar het lijkt me voor de hond sowieso prettiger om rustig aan naar 1 keer per dag te gaan. dus de ene maaltijd steeds ietsje groter maken, en de ander steeds kleiner, zodat je uiteindelijk maar 1 eet moment over houdt.
#2405099
Mister B. schreef: Ik begin maandag te barfen voor men hond (wel al KVV gewoon om te eten) ,nu zou ik hem maar 1 maaltijd per dag willen geven ,vind ik veel praktischer......maar men hond is al bijna 13 jaar gewoon om 2 keer per dag eten te krijgen ...

Zou ik da best geleidelijk aan doen om hem te stellen op 1 maaltijd per dag ?
Want lees hier links & rechts over problemen zoals maagtorsies......

Gr,
De ene hond is hier gevoeliger voor dan de ander, maar ik denk dat het belangrijk is wanneer je het eten wilt geven. Maagtorsies ontstaan vaak door dat de hond er na druk gaat doen. Te minst zo ken ik het. Ik geen Lobbes ook nog steeds (ook met barf) 2 maal per dag eten. In de ochtend altijd spiervlees en in de avond altijd vleesbot met organen. Ik moet zeggen dat vind ik ook wel prettige zo maar dat moet natuurlijk iedereen vor zich weten.
#2405141
Ik geef mijn honden ook 2 keer per dag eten. 's Mprgens krijgen ze groentes en bepaalde honden een stukje vlees erbij. Dat hangt van de hond af. 's Avonds krijgen ze 700 gram vlees en als ze meer moeten hebben krijgen ze dat 's morgens.
Ik heb ooiit een verhaal gehoord dat bepaalde brokken drijven op het maagsap. Hierdoor komt het zwaartepunt hoger te liggen en heb je meer kans op een maagtorsie.
Ik weet niet of dit waar is, maar vind het wel logisch.
#2405176
Kemi ben ik eigenlijk uit praktische overweging vanwege de vakantie, 1x per dag gaan voeren sinds vorige week. De twee weken daarvoor gaan schuiven; eerst de maaltijd die je wilt laten vervallen steeds kleiner maken, en de ander dus steeds groter.
Kemi heeft nog wel eens gal gespuugd, maar nu al een dag of 5 niet meer.
Mijn vriend heeft zijn brokken-hond (3 jaar oud) van de één op de andere dag overgezet op 1x per dag eten nadat ze gewend was aan haar nieuwe eten. Daar totaal geen problemen. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat Saartje een enorme vuilnisbak is die een heeeel sterke maag had voordat ze aan het barfavontuur begon ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door