Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#240412
ik heb voor ons zelf linzen gemaakt, natuurlijk weer veel te veel.
kan ik linzen aan de honden geven? door het lezen heb ik niet echt eruit kunnen halen als het wel of niet gezond zijn.
als het goed is wat is dan de hoeveelheid die ik kan geven?
Door Marion
#240449
gevoelsmatig zou ik zeggen van niet of niet te veel, lijkt mij onder de granen vallen ???
maar anderen weten er vast iets zinnigers over te zeggen ;)
Kun je er geen linzensoep van maken?
Door Lupa
#240452
Marion schreef: gevoelsmatig zou ik zeggen van niet of niet te veel, lijkt mij onder de granen vallen ???
maar anderen weten er vast iets zinnigers over te zeggen ;)
Kun je er geen linzensoep van maken?
hahha dat heb ik gemaakt maar heb veel te veel linzen over, als ik dat allemaal gebruik is het geen soep meer ;D
tja ik heb ook het gevoel dat ik het niet moet geven, het zal wel geen vergif zijn maar nodig is het niet
Door Nelly
#240503
Linzen zijn toch een soort groenten en geen granen? Of zit ik nu helemaal fout?
Door Lupa
#240534
het zijn peelvruchten, netzoals bonen
Door Nelly
#240652
Lupa schreef: het zijn peelvruchten, netzoals bonen
dus toch groenten. Tenminste, persoonlijk vind ik peulvruchten bij de groenten horen.
Door Lizzy
#240666
Ik vind linzen geen hondenvoer. Ze zijn ook tamelijk lastig voor honden te verteren en de biologische waarde is laag. Maar goed, een klein schepje kan geen kwaad. Dus niet teveel en niet te vaak. Linzen zijn overigens gezonder voor honden wanneer je ze spruit en rauw door de groentemix gooit.
Door Lupa
#240672
ze gaan gewoon de vriezer in voor ons zelf!
er zijn teveel tegens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door