Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2404477
Drie dagen geleden heeft Querida een kleine epileptiesche aanval gehad. Het was ca. 2 / 3 minuten. Ze lag al op de grond, is dus niet gevallen oid. Toen ze bij kwam was ze even gedesorienteerd (ca. 30 sec) maar ze zag mij en toen was het goed. Ze heeft er nog nooit last van gehad zover ik weet. Ze wordt in september 5 jaar.
Vanmorgen wil ik toch nog even langs de DA omdat er hier ook iets voorkomt wat op epilepsie lijkt, maar ontstaat door het warme weer. Het was die dag 40 graden geweest, maar de aanval kwam om 10 uur 's avonds en toen was het al goed afgekoeld.
Ik hoor nu ook dat ik meer vitamines in haar eten moet doen of kalk. Weet iemand hier meer over?
De DA had het voor de telefoon al over medicijnen, maar ik vind het daar te vroeg voor. Zelf heb ik nog nooit een hond met epilepsie gehad, dus heb ik er geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2405052
Helaas moet je eerst afwachten of er meer aanvallen komen. Is dat het geval, dan kan de da een aantal bloedonderzoeken laten doen en als daar niets uitkomt krijg je al snel de stempel...epilepsie. Komen de aanvallen vaker voor dat kom je niet onder medicatie uit, maar aangezien deze ook niet zonder bijwerkingen zijn moet het leven wel ernstig beinvloed worden door de aanvallen. Een enkele keer is dus geen reden om medicatie te geven, eens per week wel.

Warmte heeft wel invloed op de aanvallen, maar of het ze enkel kan veroorzaken is mij de vraag. Bij oververhitting komen er vaak eerst andere symptomen om de hoek kijken voordat de hond daadwerkelijk aanvallen krijgt.
Door Xada
#2405151
Vanmorgen hebben we wel even bloed afgenomen zodat we weten hoe het bloedbeeld is. Verder is het afwachten en fototoestel in de aanslag zodat de DA kan zien hoe ze zich beweegt.
We hopen dat alles niet nodig is en er geen aanvallen meer komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door