Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Nathalie
#2403911
Iemand bekend met La Drôme Provençale bloesems?
Ze zijn biologisch en ik denk eraan om de overstap te maken van Back original naar de La Drôme Provençale
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2404101
Prima remedies. Je zegt het al, biologisch, niet alleen de bloesems, maar ook de cognac waar ze op gezet zijn. Verschil met de Bach remedies van Nelsons is dat ze uit Frankrijk/Spanje komen ipv Engeland, maar of dat een voor of nadeel is daar zijn de meningen over verdeelt. In ieder geal hoeft het voor de werking niet uit te maken waar een bloesem gebloeid heeft.
Door nienk
#2404660
volgens mij heb ik daar de Rescue remedie van gehad, maar kan het flesje niet meer vinden dus zeker weten doe ik het niet. ik vond Reus daar beter op reageren dan op de rescue van Bach.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2405036
nienk schreef: volgens mij heb ik daar de Rescue remedie van gehad, maar kan het flesje niet meer vinden dus zeker weten doe ik het niet. ik vond Reus daar beter op reageren dan op de rescue van Bach.
Dan heet die gewoon " eerste hulp remedie". Rescue is een beschermde naam van Nelsons.

Maar inderdaad is de werking van de originelen door velen al gezien als "minder" ten aanzien van t het andere merken. De originelen van bach/Nelsons worden de laatste jaren dan ook machinaal gemaakt en was Mount Vernon vroegah een idyllisch plekje, tegenwoordig ligt het omsloten door bebouwing. Dus tja, hoe origineel ben je dan nog als je kijkt naar hoe Edward Bach ooit zijn remedies maakte.
Door nienk
#2405040
Angelique schreef: Dan heet die gewoon " eerste hulp remedie". Rescue is een beschermde naam van Nelsons.

Maar inderdaad is de werking van de originelen door velen al gezien als "minder" ten aanzien van t het andere merken. De originelen van bach/Nelsons worden de laatste jaren dan ook machinaal gemaakt en was Mount Vernon vroegah een idyllisch plekje, tegenwoordig ligt het omsloten door bebouwing. Dus tja, hoe origineel ben je dan nog als je kijkt naar hoe Edward Bach ooit zijn remedies maakte.
oh ja, zo heet ie inderdaad. ik vind Bach ook wel heel 'commercieel' ofzo. natuurlijk verkopen de andere producenten hun bloesems ook om centjes te verdienen en het is mooi dat steeds meer mensen er baat bij hebben, maar puur qua bloesem werking 'geloof' ik eerder in een klein merkje, dan in iets wat bij iedere etos in het schap ligt.
Door Nathalie
#2405140
Dank voor jullie reacties.
Ik ben vanmiddag eens na gaan vragen bij de lokale natuurwinkel.
En ze kon het gewoon voor me bestellen.
Ik bestel veel via internet, maar zo'n flesje wordt dan wel heel erg duur  :D
Door Nathalie
#2410945
Ging iets moeilijker dan gedacht bij de winkel op de hoek.
Heb nu een paar flesjes besteld bij plaza33, kwam er achter dat ik nog een acount had daar, kwestie van een oud emailadres en het wachtwoord nog weten  :biggrin2:
Verzendkosten vallen mee, past in een enveloppe.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door