Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#240320
Balen, Jasper is vandaag gaan hoesten en het is echt wel kennel kuch. Geen idee hoe hij eraan komt. Hoestdrank uit de kast gehaald en luchtwegkruiden forte besteld dat komt morgen gelukkig al. Jasper is er ( nog ) niet ziek van. de teckels hoesten nog niet . Juist deze maand moeten ze geent worden , wachten we nog maar even mee.

Maarre ik zat eens te prakiseren. In hoeverre kan kennel kuch een zo-onose zijn? Is het mogelijk dat hond -> mens besmet of andersom.
Is het toeval dat rond 5 dec mijn zus snotverkouden was ( nog steeds) en 1 van haar honden kennelhoest had. En nu ben ik al een week aan het snothoofden incl hoesten en Jasper nu dus ook. Is dit toeval of zou het met elkaar te maken hebben? De parainfluenza en bordertella kunnen die ook overgedragen worden op mensen ? Of zou een virus zich muteren en dan op de honden toeslaan?
Wie weet het? Ik ga even rondzoeken op het net.
Door Urs
#240340
Heb al wel gevonden dat de Bordetella bronchiseptica die kennel kuch kan veroorzaken ook niesziekte bij katten kan veroorzaken. En kink hoest bij mensen word veroorzaakt door een bordetella bacterie ( niet dezelfde) dus wel misschien een verband.
Door Lizzy
#240381
Volgens mij is er geen verband tussen mensen en honden. Dus, lekker honing geven en Tussistin van VSM: is ie zo weer het ventje.

Overigens is enten nu een no-no. Enten tegen kennelhoest vind ik persoonlijk sowieso een no-no.....
Door lekker kort
#240387
Kennelhoest is niet overdraagbaar op de mens en omgekeerd, zoals de naam suggereert komt het alleen in kennels voor maar dat is niet zo, overal waar honden samen komen kan een besmetting optreden, vaak hebben ze het al bij zich ,zodra de weerstand even ondermijnt wordt slaat de infectie toe.

beterschap met Jasper
Door Urs
#241173
Truus schreef: Hoe is het nu met Jasper Urs?
Het gaat al beter, ben gister begonnen met de luchtwegkruiden en hij hoest al wat minder. Ik laat hem uit met zijn tuig aan. Hij is gelukkig niet ziek ervan eten doet ie als de beste en het rondsjouwen hier op het werk doet hij ook vrolijk aan mee.
Door lekker kort
#241241
Urs schreef: Het gaat al beter, ben gister begonnen met de luchtwegkruiden en hij hoest al wat minder. Ik laat hem uit met zijn tuig aan. Hij is gelukkig niet ziek ervan eten doet ie als de beste en het rondsjouwen hier op het werk doet hij ook vrolijk aan mee.
Goede berichten dus, zolang ze maar blijven eten overwinnen ze het vaak zelf zonder AB,
Door Truus
#241277
Urs schreef: Het gaat al beter, ben gister begonnen met de luchtwegkruiden en hij hoest al wat minder. Ik laat hem uit met zijn tuig aan. Hij is gelukkig niet ziek ervan eten doet ie als de beste en het rondsjouwen hier op het werk doet hij ook vrolijk aan mee.
Gelukkig ! Het gaat de goede kant op ;) Welke kruiden gebruik je?
Door Urs
#241436
De luchtwegkruiden forte van de groene os voor hond & kat. het ruikt erg lekker. Het is een mengsel van van alles en nog wat. Te veel om op te noemen. Maar wel goed spul. Jasper vind het niet lekker maar Cato vind het een delicatesse, Floor wou erin gaan rollen. Florr verdenk ik ook van een licht kuchje maar dat kan toeval zijn . En de honden van mijn baas zijn nu ook aan het hoesten.
Door Truus
#241502
Urs schreef: De luchtwegkruiden forte van de groene os voor hond & kat. het ruikt erg lekker. Het is een mengsel van van alles en nog wat. Te veel om op te noemen. Maar wel goed spul. Jasper vind het niet lekker maar Cato vind het een delicatesse, Floor wou erin gaan rollen. Florr verdenk ik ook van een licht kuchje maar dat kan toeval zijn . En de honden van mijn baas zijn nu ook aan het hoesten.
O.K. bedankt, ik heb het al bij de rest van alle aantekeningen gezet. Ik hoop dat we het niet nodig hebben maar je weet maar nooit ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door