Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2401072
De kat van mijn dochter is vanmiddag bij de DA onderzocht, bloed afgenomen en de uitslag was

crea 1207
Ureum 68.4

Enorm hoog ze schrok er zelf van, ze zei met deze waardes zou hij veel slechter moeten zijn, misschien omdat hij al vers krijgt dat het daarom beter was.

Hij krijgt fortekor? half pilletje per dag.

Verder natuurlijk brokjes, hij mag geen kipfilet meer  :-X
Nu heeft ze wel wat brokjes gegeven omdat hij bijna niks meer eet, en wel veel drinkt en veel plast.En wat kipfilet er bij...

Nu lees ik dat het alweer achterhaald is van dat kipfilet ???

En verder visolie zou dat nog helpen? en zo ja welke en waar te koop.

En solidago? zou dat nog helpen??en zo ja waar te koop en hoeveel geven aan een kat van 4. 1 kilo???
Laatst gewijzigd door *Marga* op wo 25 jul 2012, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2401627
Ojee, dat klinkt idd niet goed :(

Toen Pugsley zo ziek was door zeer slechte nierwaarden en dus ook bijna niet meer at, was het nierendieet niet meer belangrijk, het was belangrijker dat hij at, dus alles mocht.
Wij hebben Pugsley iedere 2 dagen en onderhuids infuus met vocht gegeven en iedere 2e keer spoten er we ook nog een homeopathisch middel (renes viscum  in

Pugsley's nierendieet was juist wit vlees (dus gevogelte) eten en geen rood vlees, heel weinig bot, niet teveel orgaan vlees, vet toevoegen om eiwit te vermideren en op gewicht te blijven.

Er zijn een aantal topics over nierproblemen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34598.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,84915.msg1969899.html#msg1969899
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,87934.msg2033268.html#msg2033268
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,96630.msg2236926.html#msg2236926

Hopelijk krijgen jullie het onder controle, heel veel sterkte..
#2401633
Hij wilde niet eten .. zelfs geen brokjes.. maar hoeveel visolie mag hij hebben?

Hij draait echt zijn kop om als mijn dochter met een schaaltje aankomt, uit de hand ook niet willen eten, bah het gaat echt de verkeerde kant op..
#2401649
Toen Pepper niet meer wilde eten met zijn suikerziekte hebben we via via de tip gekregen om hem Mitazapine te geven (anti depressiva voor mensen) en dat hielp echt als een speer !! Pepper trok zijn neus op voor alles wat ik aanbod (van vers vlees tot gourmet, van pindakaas tot vitaminepasta) maar met die Mirtazapine at hij weer
Of het op lange termijn kwaad kan durf ik niet te zeggen, maar misschien is het een optie om dit eens te proberen om de kat van je dochter uit het "niet eten ritme" te halen, want als katten niet eten dan gaat het echt heel snel niet goed  :-\

Weet niet waar je woont, maar ik heb hier nog een stripje van die pillen liggen van Pepper.... Mocht je interesse hebben, hoor ik het wel !
Sterkte
#2401711
Ik zou proberen hem alles te geven wat niet goed is voor katten, maar wat ze wel erg graag lusten. Al eens geprobeerd met stinkbl*k? Anders misschien stukje kaas, beetje vla, eten besmeuren met echte boter, misschien het vlees wat opwarmen. Onze Mowgli is gek op gekookte pasta, hij doet er alles aan om aan gekookte  spaghetti sliertjes te komen.

Probeer trouwens ook eens zijn voerbakje wat hoger te zetten. Door de nierproblemen heeft hij erg last van zijn maag, hierdoor is het erg onaangenaam om met zijn kop omlaag te eten.

Ik had destijds voor Pugsley ook nog MCP druppels gekregen tegen de misselijkheid. Helaas zijn deze erg bitter, dus ik heb het niet gered hem die toe te dienen.

Veel succes.
Laatst gewijzigd door Mowgli op wo 18 jul 2012, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2401729
Kun je aan doils visolie komen?
Mijn katsels vinden de catsoils errug bah dus die geef ik nu de honden-doils omdat ze die wel lusten, dosering is dan 0.1 ml per kilo kat.
Zou ook proberen er vanalles in te krijgen qua "foute" dingen om ´m aan t eten te krijgen, maar wees matig met kaas geven omdat daar meer fosfor inzit. (moet je juist minder geven aan nierkatten)
#2401735
Limpy schreef: Zou ook proberen er vanalles in te krijgen qua "foute" dingen om ´m aan t eten te krijgen, maar wees matig met kaas geven omdat daar meer fosfor inzit. (moet je juist minder geven aan nierkatten)
Ik gebruikte voor Pugsley Ikapitine, een fosfaatbinder wat ik door zijn eten mengde. Ikapitine is een voedingssuplement.
Door Limpy
#2401747
Hielp dat ook? In die zin dat je er dan makkelijker kaas e.d. in kunt proppen om de kat in kwestie te laten eten? Weer wat opgestoken (heb dat spul nl nooit gebruikt voor mn laatste patiënt die op t laats ook last van dr nieren had)
#2401797
Ik vraag me af of "foute" dingen beter is dan helemaal niets eten, want hoe meer "fout" eten ze binnen krijgen hoe harder de nieren aan het werk moeten en met deze waardes zou ik er toch voor kiezen om eetopwekkers te gaan geven zodat hij wel de juiste voeding binnen krijgt (zelf samengesteld of toch de nierbrokken)
#2401806
Limpy schreef: Hielp dat ook? In die zin dat je er dan makkelijker kaas e.d. in kunt proppen om de kat in kwestie te laten eten? Weer wat opgestoken (heb dat spul nl nooit gebruikt voor mn laatste patiënt die op t laats ook last van dr nieren had)
Pugsley kreeg een barf nierendieet. Voor de zekerheid gebruikte ik nog Ikapitine, zijn nierwaarden waren goed gezien het vergevorderde stadium van CNI. Hij was al die tijd stabiel, tot de bewuste tandbehandeling onder (verkeerde) narcose.
Monique77 schreef: Ik vraag me af of "foute" dingen beter is dan helemaal niets eten, want hoe meer "fout" eten ze binnen krijgen hoe harder de nieren aan het werk moeten en met deze waardes zou ik er toch voor kiezen om eetopwekkers te gaan geven zodat hij wel de juiste voeding binnen krijgt (zelf samengesteld of toch de nierbrokken)
De Fortekor is o.a. ook om het eten op te wekken. Het gaat er echter om de kat eerst weer aan het eten te krijgen. Door het niet eten verliest de kat kracht valt enorm af. Zodra hij weer eet, kunnen ze weer "normale" dingen geven.
Laatst gewijzigd door Mowgli op wo 18 jul 2012, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2401961
Monique77 schreef: Ik vraag me af of "foute" dingen beter is dan helemaal niets eten, want hoe meer "fout" eten ze binnen krijgen hoe harder de nieren aan het werk moeten en met deze waardes zou ik er toch voor kiezen om eetopwekkers te gaan geven zodat hij wel de juiste voeding binnen krijgt (zelf samengesteld of toch de nierbrokken)
Nee. Want een kat die niet of veel te weinig eet takelt erg snel af en dan krijg je hem helemaal niet meer aan het eten. Dus een kat die om wat voor reden ook niet wil eten gedurende meer dan, ik hou zelf 2 dagen aan, die moet gewoon aan het eten, wat dan ook. Niet eten is op dat moment veel schadelijker dan een keer blik of iets in die geest. De hele slechte nieren en het slechte ontgiften dat dat veroorzaakt maken dat hij niks meer lekker vindt, alles smaakt goor, Daarom wil hij niet meer eten. Hij is ahw bezig zichzelf te vergiftigen omdat de nieren de afvalproducten niet meer kunnen uitfilteren.

Overigens, en niet om rot te doen maar uit eigen ervaring, als de waardes zo hoog zijn en de nieren het dus zo slecht doen zit de kat zeer waarschijnlijk in het laatste stukje van z'n leven. En dan maakt het verder ook geen bal meer uit wat je doet, als hij maar een goede laatste periode heeft.
#2402005
Mevroi Kruim schreef: Overigens, en niet om rot te doen maar uit eigen ervaring, als de waardes zo hoog zijn en de nieren het dus zo slecht doen zit de kat zeer waarschijnlijk in het laatste stukje van z'n leven. En dan maakt het verder ook geen bal meer uit wat je doet, als hij maar een goede laatste periode heeft.
Dit was ook mijn gedachte n.a.v. onze eigen ervaring met Pugsley, maar wilde het eigenlijk niet schrijven. Voor ons was dit laatste stadium erg traumatisch. Wij hebben een heel korte tijd ook geprobeerd om hem aan het eten te krijgen, maar zagen al vrijwel direct dat Pugsley niet meer wilde en hebben er uiteindelijk dus voor gekozen om hem thuis in te laten slapen...
#2402091
Ze kijkt het morgen nog aan en dan zal ze denk ik een afspraak maken met de DA :'(, ik heb hem net gezien hij is echt zo zielig zo niet Shady. zelfs Davey mag hem aaien hij loopt niet eens meer weg en hij zakt nu steeds vaker door zijn achterpoten.

Het was net etenstijd maar niks geen Shady in de keuken, de katten kregen hartjes maar nee , ook geen kalkoenfilet, nu nog proberen kabeljauw te koken en dat geven , ik hoop het maar ik denk het niet..

Melk niet, eierkoek niet terwijl hij normaal gesproken en plastic zowat er bij op vrat...
#2402156
*Marga* schreef: en hij zakt nu steeds vaker door zijn achterpoten.
  :'( :'( :'( Dat was bij Pugsley ook het geval. Hij had helemaal geen achterhand meer over door het gebrek aan kalium wat veroorzaakt werd door het vele plassen..
Wat erg voor je dochter! Ik wens haar veel sterkte en ik duim voor een groot wonder!  :duimen: :duimen:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door