Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2400973
Okay, ik weet helemaal niets van katten. maar de situatie is dringend.
Lees het volgende please:
Even een niet vis gerelateerde vraag: Onze poes krabt haar hele nek tot bloedens aan toe kapot, het ziet er echt niet uit
en is zo zielig voor het beestje! Ze loopt hier nu al een dikke 2 maanden mee. We zijn al 4x bij de dierenarts geweest en die denkt aan een voedselallergie.
In het begin kregen we een zalfje mee wat desinfecterend en verzachten moest werken, dat moesten we 3x daags opsmeren.
Maar een week of 2/3 verder was er echt geen verbetering, maar alleen maar erger. Het begon met een klein plekje op de nek maar dat verspreidde snel rondom haar hele nek en ook de rechterkant van haar koppie is helemaal kapot en kaal. Het is echt een 'band' van een cm of 7/8 rondom haar nek.
Dus weer terug, nieuw zalfje gekregen en een soort rompertje voor katten zodat ze er
niet aan kan krabben. De zalf bracht wederom geen verbetering en het rompertje werkte ook niet, ze krabte er dwars doorheen
Dus wij weer terug naar de dierenarts, en die kwam toen met het verhaal voedselallergie en gaf haar een spuitje antibiotica en nog iets tegen de jeuk.
Ook kregen we hypoallergeen voedsel mee. Het lek was boven dachten we, eindelijk! Want ze zat constant te krabben en te likken en overal vonden we bebloede plukjes haar.
Ook verstopte ze zich de hele tijd achter de kast in keuken. Maar na een week of 3 aan het voedsel is er nog geen verbetering, het krabben. likken en schuren langs het meubilair met
de nek blijft aanhouden! Dus ik ben afgelopen Vrijdag WEER naar de arts gegaan, die heeft haar weer een spuitje antibiotica gegeven. Deze keer kreeg ik
Prednison mee. Een paardenmiddel maar dit zou verlichting moeten geven zei hij.... Nou vandaag was dag 5 van de Prednison kuur maar ze heeft zich vanavond wederom helemaal kapot gekrabd!
Ik dacht gisteren nog ''He! Het ziet er beter uit'' nou dat zal ik me wel ingebeeld hebben want toen ik haar vandaag het pilletje gaf raakte ik haar nek met mijn hand en die zat helemaal
onder het bloed Ik begin er een beetje moedeloos van te worden, en ik kan niet langer aanzien hoe dat beestje zichzelf zo toetakelt!
Oh, ze is ook nog getest op Mijten maar die heeft ze niet. Iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt met een kat of een oplossing heeft?
Ik hoor het graag!!!

Gr. Leon en Mojo (dat is de poes )
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2400990
koekje schreef: Kap om doen, anti-jeuk zalf op de nek (als dat mag met open wonden) en acuut een rauw eliminatiedieet gaan doen.

Ik ga dit direct doorgeven aan de eigenaar van de kat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2401000
Paar jaar geleden heeft Poet zaliger een enorme open wond onder haar kin gehad; geinfecteerde wond door het krabben door voedselallergie. Het topic moet denk ik nog ergens staan en is dan wel te achterhalen met de zoekfunctie.
Ik heb voor Poet geen eliminatiedieet toegepast, maar heb haar wel acuut op rauw gezet. En dat werkte goed. Toen moeders terugkwam van de vakantie, kreeg ze zowat een hele andere kat terug.
Door Limpy
#2401724
Zou het ook met versvoeren proberen!
Tegen de jeuk: men neme een ouwe sok en knipt het voetgedeelte eraf en doet het overgebleven deel als een soort kolletje om de hals v/d kat....
Tip die ik ooit eens kreeg van mn DA toen een v/d poezen een gat in dr nek had en geen kap om wilde.

Weet niet of de eigenaar iets met bachbloesem kan en wilt? Crabapple werkt goed tegen jeuk, kun je door ´t eten of drinkwater doen (bij mijn obi-wan werkte het redelijk tegen het krabben)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door