Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door veronique
#2401703
Graag had ik jullie ervaring geweten over kvv: CarniVoer en Alaska.
Vita is ondertussen 8 jaar en krijgt sinds ze pup was barf en kvv Duck=> omdat er in onze regio niks anders te vinden was.
Vita is allergisch aan granen en daardoor ben ik steeds blijven zoeken naar een kvv waar geen granen in zit. Bij de dierenwinkel stelden ze me nu CarniVoer en Alaska voor. Daarom deze vraag.
Alvast bedankt
Door M@rina
#2401709
Carnivoer en Alaska zijn beide prima kvv's Mijn éne hond eet alaska niet omdat het te fijn gemalen is. Nadeel van carnivoer is dat er als calciumbron heel vaak kippenbotten worden gebruikt, maar beide zijn kwalitatief veel beter dan duck.
Door nienk
#2401722
Reus en ik vinden Carnivoer top spul. hij eet de eend kvv ervan, en de zalm-eend. (en een heleboel carnivoer snacks als ie de mazzel heeft dat de baasjes 'toevallig' langs Heiloo komen...) ik vind de verpakkingen ook erg handig.
Door fransbulletje
#2401885
De bullen eten hier regelmatig Alaska en dan de smaken fazant,eend, konijn, lam.
Ze vinden het heerlijk er komt alleen wel heel veel vocht uit tijdens het ontdooien.
Door M@rina
#2402206
Het is beter als je hond vanaales van verschillende diersoorten krijgt, liefst van 4 tot 5 verschillende deren, bot, spier en orgaanvlees. de meeste carnivoer soorten bevaaten allee kippenbotten, de eend bevat eenden bot.

Bij merken als Tinlo, Alaska, Haaksbarf  en All animal heb je bijv. lam, kip, konijn, eend en dan zit er ook bot in van lam, kip, konijn en eend.

Maar het is een klein nadeel ten opzichte van Duck hoor, dat is net karton, er is vitamine en mineralen aan toegevoegd om het compleet te maken (premix) en er zit een natuurlijk calciumbron in.
Door Fido
#2402213
[quote="M@rina"]
Het is beter als je hond vanaales van verschillende diersoorten krijgt, liefst van 4 tot 5 verschillende deren, bot, spier en orgaanvlees. de meeste carnivoer soorten bevaaten allee kippenbotten, de eend bevat eenden bot.

Bij merken als Tinlo, Alaska, Haaksbarf  en All animal heb je bijv. lam, kip, konijn, eend en dan zit er ook bot in van lam, kip, konijn en eend.

Maar het is een klein nadeel ten opzichte van Duck hoor, dat is net karton, er is vitamine en mineralen aan toegevoegd om het compleet te maken (premix) en er zit een natuurlijk calciumbron in.
[/quote]

Maar er zitten toch andere diersoorten in de samenstelling!
Rauw bot is voor de Ca en niet alle botten in een lichaam bevatten evenveel Ca. Voor eigenaren die geen kip zouden willen voeren zijn er ook mixen met eendenbotten.
Alle nutriënten van alle dieren zijn gelijk alleen zijn de verhoudingen anders. Dit is de reden waarom je beter diersoorten kan afwisselen omdat een lichaam een zuigende werking heeft op opname van nutriënten en dan profijt kan hebben aanbod in een andere verhouding. Spiervlees, orgaanvlees voldoen daar al aan.
Door bosnimf1976
#2402281
Hier tot volle tevredenheid Alaska. Alleen in de fazant kom ik graankorrels en steentjes tegen waarschijnlijk omdat de krop meegemalen wordt. Of dit bij kip hetzelfde is weet ik niet omdat ik dit niet geef uit voorzorg omdat mijn hond superallergisch is.
Door M@rina
#2403404
[quote="Fido"]
Maar er zitten toch andere diersoorten in de samenstelling!
Rauw bot is voor de Ca en niet alle botten in een lichaam bevatten evenveel Ca. Voor eigenaren die geen kip zouden willen voeren zijn er ook mixen met eendenbotten.
Alle nutriënten van alle dieren zijn gelijk alleen zijn de verhoudingen anders. Dit is de reden waarom je beter diersoorten kan afwisselen omdat een lichaam een zuigende werking heeft op opname van nutriënten en dan profijt kan hebben aanbod in een andere verhouding. Spiervlees, orgaanvlees voldoen daar al aan.
[/quote]
Klopt, er zitten inderdaad verschillende diersoorten in Carnivoer, maar persoonlijk geef ik ook liever meer varantie in calciumbron aan mijn honden, niet alleen kip en eend.
Waarom zouden de zelfsamenstellers anders bijv. geiten- en lamsribben, parelhoen en kwartelkarkas  (en nog veel meer) geven als alleen kip- en eendenbot afdoende is?

Dus j,a mijn persoonijke mening is dat ik het jammer vind dat er zo weinig variatie in de caliumbron van Carnivoer zit.
Door Fido
#2403431
[quote="M@rina"]
Klopt, er zitten inderdaad verschillende diersoorten in Carnivoer, maar persoonlijk geef ik ook liever meer varantie in calciumbron aan mijn honden, niet alleen kip en eend.
Waarom zouden de zelfsamenstellers anders bijv. geiten- en lamsribben, parelhoen en kwartelkarkas  (en nog veel meer) geven als alleen kip- en eendenbot afdoende is?

Dus j,a mijn persoonijke mening is dat ik het jammer vind dat er zo weinig variatie in de caliumbron van Carnivoer zit.
[/quote]

Omdat men dat wil (persoonlijk dus maar niet biochemisch geredeneerd) en omdat men volgt wat de meerderheid zegt. Als je afwisselt in "al het andere van dieren" en het alleen om Ca gaat maakt het niet uit dat Ca van één natuurlijke bron komt.
Als zelfsamensteller is het kopen van verschillende diersoorten qua hoeveelheden goed te doen. Een KVV producent koopt met duizenden kilo's in en zoals ieder commercieel product moeten er concessies gemaakt worden. Uit welk land koopt men in? Welk deel van een dier? Bio industrie, vrije uitloop of biologisch? Veilig voor Chihuahua pup tot Deense dog! En de marktprijs.
Dat er onderling verschillen zitten in Kvv's mogen duidelijk zijn maar dat de calciumbron uit verschillende dieren moet bestaan, is niet niet zo.
Ik zou me meer "zorgen" maken wat als bot van een dier in een KVV verwerkt wordt  ;)
#2403474
[quote="Fido"]
Omdat men dat wil (persoonlijk dus maar niet biochemisch geredeneerd) en omdat men volgt wat de meerderheid zegt. Als je afwisselt in "al het andere van dieren" en het alleen om Ca gaat maakt het niet uit dat Ca van één natuurlijke bron komt.
Als zelfsamensteller is het kopen van verschillende diersoorten qua hoeveelheden goed te doen. Een KVV producent koopt met duizenden kilo's in en zoals ieder commercieel product moeten er concessies gemaakt worden. Uit welk land koopt men in? Welk deel van een dier? Bio industrie, vrije uitloop of biologisch? Veilig voor Chihuahua pup tot Deense dog! En de marktprijs.
Dat er onderling verschillen zitten in Kvv's mogen duidelijk zijn maar dat de calciumbron uit verschillende dieren moet bestaan, is niet niet zo.
Ik zou me meer "zorgen" maken wat als bot van een dier in een KVV verwerkt wordt  ;)
[/quote]

En dat heb ik helemaal nog nergens gezien. Ook bij carnivoer niet. En puur uit interesse welke delen zou het dan moeten zijn??
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2403511
Ik geef juist zo min mogelijk kip, omdat ik denk dat het skelet van een plofkip van 6 weken onvoldoende gemineraliseerd is.
Ik heb nu biologische kippen (met eieren in de buik) die een stuk ouder zijn. En dat is te merken, het bot is veel harder. Is het bij plofkipkarkas hapslikweg, met deze kip is Indy een tijdje bezig. (ook met begraven en weer opgraven  :biggrin2: )
Door Fido
#2403537
Bovenstaande is dus wat ik bedoel. Kip of kip met het bijbehorende prijs verschil, paardenbotten wat voor bot? bewogen of stilstand? Er zit veel meer achter dan op het eerste gezicht. Men kan dus wel samenstellingen en percentages naast elkaar neerleggen van diverse geproduceerde rauwe voedingen maar dan ben je er nog niet  ;) Eigenlijk net als de brok  :D maar daar hebben we het niet over.

Sec gezien laat ik mijn honden als calciumbron liever een bejaarde kip opeten dan een biologisch eco dynamische zachter botwerk van een paard, rund enz.
En daarnaast veel beweging want je kan wel spastisch Ca willen "duwen" in een lichaam maar het moet ook op de goede plek terecht komen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door