Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2398247
Graag jullie meningen hier over :)

Onze hond heeft 12 jaar brokken gegeten,sinds 6 maanden CB/Haaksbarf....en wil nu  overgaan naar volledig Barfen
Heb het bot momenteel alleen nog maar gehouden tot kippen -en eenden nekken eerste week.
Eerst es zien hoe dit gaat.  (kippen nekken gaan goed ,heb ik al geprobeerd)

Heb 3 % van zijn lichaamsgewicht (4.3 kg. ) genomen ,dus komt neer op ong. 130 gr per dag
Percentages : 45 % Bot  (406 gr/week) 25 % spier (224 gr/week) 20 % Orgaanvlees (182 gr/week) & 10 % (91 gr/week) groentenmix

Maandag :  Kippen nekken (58 gr)
                    Rundvlees  (56gr)
                    Groentenmix (23gr)

Dinsdag :    Eenden nekken (58gr)
                    Lamspens & Rundershart (60 gr = helft pens)
                   

Woensdag:  Kippen nekken (58 gr)
                    Paardenvlees (56 gr)
                    Groentenmix (23 gr)

Donderdag : Eenden nekken (58gr)
                    Runderpens  & konijn lever & nieren (60 gr = helft pens)

Vrijdag :      Kippen nekken (58 gr)
                    Lamsvlees (56 gr)
                    Groentenmix (23gr)

Zaterdag :    Eenden nekken (58gr)
                    Runderpens & Lamshart of kippenmagen (60 gr = helft pens)
                   
Zondag :      Kippen nekken (58 gr)
                    Kalkoenvlees (56 gr)
                    Groenenmix (23 gr)


-Kan dit kwaad dat dit een paar grammen scheelt van die hoeveelheden ,bijv. i.p.v. 58 gr 60 gr enzo..... veronderstel van niet ?

-Daarna kan ik hem proberen geven  kippevleugels /karkas van kwartel- parelhoen / of wat nog ?

-Ze is wel al paar tandjes kwijt ,dus misschien beter eerst wat kapot kloppen of is dit niet nodig volgens jullie ?

-Kippen ruggen ,is dit ook geschikt om te geven als bot ?

- Zie hier regelmatig staan extra's zoals ei enzo...is dit nodig  ? en hoeveel ei zou ik dan mogen geven aan zo een kleine hond ...gekookt ei is dit veronderstel ik ? Welke soorten raden jullie nog aan als extra's ?

Gr,
Laatst gewijzigd door Mister B. op ma 16 jul 2012, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2398953
Mister B. schreef: Graag jullie meningen hier over :)

Onze hond heeft 12 jaar brokken gegeten,sinds 6 maanden CB/Haaksbarf....en wil nu  overgaan naar volledig Barfen
Heb het bot momenteel alleen nog maar gehouden tot kippen -en eenden nekken eerste week.
Eerst es zien hoe dit gaat.  (kippen nekken gaan goed ,heb ik al geprobeerd)

Heb 3 % van zijn lichaamsgewicht (4.3 kg. ) genomen ,dus komt neer op ong. 130 gr per dag
Percentages : 45 % Bot  (406 gr/week) 25 % spier (224 gr/week) 20 % Orgaanvlees (182 gr/week) & 10 % (91 gr/week) groentenmix

Maandag :  Kippen nekken (58 gr)
                    Rundvlees  (56gr)
                    Groentenmix (18gr)

Dinsdag :    Eenden nekken (58gr)
                    Lamspens & Rundershart (60 gr = helft pens)
                   

Woensdag:  Kippen nekken (58 gr)
                    Paardenvlees (56 gr)
                    Groentenmix (18 gr)

Donderdag : Eenden nekken (58gr)
                    Runderpens  & konijn lever & nieren (60 gr = helft pens)

Vrijdag :      Kippen nekken (58 gr)
                    Lamsvlees (56 gr)
                    Groentenmix (18gr)

Zaterdag :    Eenden nekken (58gr)
                    Runderpens & Lamshart of kippenmagen (60 gr = helft pens)
                   
Zondag :      Kippen nekken (58 gr)
                    Kalkoenvlees (56 gr)
                    Groenenmix (18 gr)
Het ziet er goed uit! Alles zit er in. Het is ook voldoende afwisseling.

-Kan dit kwaad dat dit een paar grammen scheelt van die hoeveelheden ,bijv. i.p.v. 58 gr 60 gr enzo..... veronderstel van niet ?
Nee, echt niet.
-Daarna kan ik hem proberen geven  kippevleugels /karkas van kwartel- parelhoen / of wat nog ?
Ja, dat kun je inderdaad prima proberen, als de nekken goed verteren.
-Ze is wel al paar tandjes kwijt ,dus misschien beter eerst wat kapot kloppen of is dit niet nodig volgens jullie ?
Dat is echt hond afhankelijk. Ik ken meer, voor de meeste van hen is het niet nodig.
-Kippen ruggen ,is dit ook geschikt om te geven als bot ?
Het bevat wel veel kraakbeen en weinig vlees, in de regel.
- Zie hier regelmatig staan extra's zoals ei enzo...is dit nodig  ? en hoeveel ei zou ik dan mogen geven aan zo een kleine hond ...gekookt ei is dit veronderstel ik ? Welke soorten raden jullie nog aan als extra's ?
We geven een ei rauw, met schil. Ik zou er 1 in de week geven. Volgens mij bevat je menu geen vette vis. Ik zou zelf 2 keer per week een halve sardien of halve haring geven.
#2400421
Ok,bedankt voor reactie & info :)

'K hoop da men hond ook zo sterk zal zijn dan de uwe Chantal ;)

Nog 1 vraagje ,zijn dit hartjes en nieren  ? Ik ben tijdje geleden naar slachterij van konijnen geweest en heb daar lever mee gekregen (die apart verpakt zat) en in andere zak zat een mix van hart en ...... maar ben juist vergeten wat het precies was.  :)

Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door