Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2400628
weet niet of het hier goed staat anders sorry..

van een site geplukt:
Het ´all-meat-syndroom´ is een bekende aandoening bij honden die alleen maar vlees te eten krijgen. Het belangrijkste symptoom hierbij is een zeer slecht ontwikkeld skelet vanwege calciumtekort (= kalk). Kortom de hond is meer een omnivoor (= alleseter), dan een carnivoor (= vleeseter). Wil je als hondebezitter verzekerd zijn van een goede, uitgebalanceerde en volledige voeding, dan kun je het beste kiezen voor fabrieksmatig bereid voer. Kies dan altijd voor een gerenommeerd merk en als het etiket vermeld dat het kompleet is, zijn toevoegingen overbodig en kunnen zelfs schadelijk zijn (kans op stapeling in het lichaam).

word ik nu gek of bazelt die gene echt  :D
vast en zeker een brokken fabrikant :P
Door suzanne 1
#2400645
all meat syndroom bestaat wel. Dit gebeurd als je alleen spiervlees voert, en helaas zijn er nog steeds mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, oftewel....die zich niet inlezen over wat je een hond voert.
Een goed barf menu bestaat naast spiervlees ook uit vleesbot (calciumbron) en orgaan (vitamines/mineralen) een eitje, vis en evt groente. Als je dat aanhoudt en minimaal 4 diersoorten + vis voert dan zul je geen tekorten krijgen.

Dit zal idd waarschijnlijk van een br#kmerk afkomstig zijn. En natuurlijk komt dat eng over en zullen sommige mensen gaan twijfelen of ze het wel goed doen. Maar dat is toch de bedoeling van reclame....dat je dat merk gaat voeren? Als je je goed ingelezen hebt en weet wat je voert dan ga ( ik in ieder geval) je niet meer twijfelen door dat soort berichten.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2400653
ok, wist dus niet dat dat bestond.. ergens wel heel logisch natuurlijk gezien het ook heel logisch is dat alleen spiervlees niet voldoende is.
pfieuw doe ik het toch nog niet zo slecht :D
die gene doet het overkomen alsof er heel veel honden op alleen (spier) vlees staan..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2400834
suzanne 1 schreef: all meat syndroom bestaat wel. Dit gebeurd als je alleen spiervlees voert, en helaas zijn er nog steeds mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, oftewel....die zich niet inlezen over wat je een hond voert.
ja ik kan uit ervaring vertellen dat ze bestaan, mensen die echt alleen spiervlees voeren.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2401237
*Dorothea* schreef: ja ik kan uit ervaring vertellen dat ze bestaan, mensen die echt alleen spiervlees voeren.
Dan ben ik heel nieuwsgierig of je daar ook het all meat syndroom hebt waar genomen?
Of waaraan kon je zien dat de hond tekorten had?
Door Fido
#2401239
chipjolie schreef: weet niet of het hier goed staat anders sorry..

van een site geplukt:
Het ´all-meat-syndroom´ is een bekende aandoening bij honden die alleen maar vlees te eten krijgen. Het belangrijkste symptoom hierbij is een zeer slecht ontwikkeld skelet vanwege calciumtekort (= kalk). Kortom de hond is meer een omnivoor (= alleseter), dan een carnivoor (= vleeseter). Wil je als hondebezitter verzekerd zijn van een goede, uitgebalanceerde en volledige voeding, dan kun je het beste kiezen voor fabrieksmatig bereid voer. Kies dan altijd voor een gerenommeerd merk en als het etiket vermeld dat het kompleet is, zijn toevoegingen overbodig en kunnen zelfs schadelijk zijn (kans op stapeling in het lichaam).

word ik nu gek of bazelt die gene echt  :D
vast en zeker een brokken fabrikant :P
Ik vind het niet zo'n waardeloos bericht. Wij merken een groei in onze praktijk van eigenaren die rauw aan hun dier voeren en waar het dier klachten heeft. Bij navraag blijkt dan toch dat er niet goed wordt samengesteld of een KVV gegeven wordt die blijkbaar niet voldoende goed in elkaar zit.
Ik had het liever anders gezien....
Door Lil
#2401312
Fido schreef: Ik vind het niet zo'n waardeloos bericht. Wij merken een groei in onze praktijk van eigenaren die rauw aan hun dier voeren en waar het dier klachten heeft. Bij navraag blijkt dan toch dat er niet goed wordt samengesteld of een KVV gegeven wordt die blijkbaar niet voldoende goed in elkaar zit.
Ik had het liever anders gezien....
Dat vermoeden had ik al als ik mijn da's spreek. Ik merk dat ik tegenwoordig een kruisverhoor krijg en dat daarna de da's zeggen. Owwwww u heeft wel heel erg veel verstand ervan.

Zelf adviseer ik veel mensen een goede kvv en dan vooral afwisselen ervan en om zich hier aan te melden. Trekt ze over de streep en dan gaat het iets minder snel mis. Merk ook dat mensen geïnteresseerd zijn en dan een week later zeggen ik ben bij de supermarkt geweest en nu krijgt hij elke dag runderriblap. Dat is inderdaad niet de bedoeling. Voor dergelijke mensen is een brok niet zo slecht.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2401315
Dat is denk ik ook hét grote nadeel van barf. Als je vers wil voeren moet je je wel willen verdiepen en dat willen de meeste mensen helemaal niet. En dan is de kans dat het niet goed gaat natuurlijk ook veel groter. Ik denk ook dat de behoefte aan goede kvv's sterk toe zal nemen en hoe meer merken er verschijnen, hoe moeilijk het is om de goede te onderscheiden van de slechte.
Door Lizzy
#2401347
Ach, de meeste mensen zijn als de dooooooood dat hun hond wat tekort komt. Dus die enkeling die denkt "ik smijt wat in de bak en we zien wel wat er van terecht komt" die waren er vroeger, die zijn er nu en die zullen er altijd zijn. Ik maak me eerder zorgen om de groeiende aantallen amateuristische prakhandeltjes dan de zogenaamde zelfsamenstellers die er een puinhoop van maken.
Door crutz
#2401519
Lizzy schreef: Ach, de meeste mensen zijn als de dooooooood dat hun hond wat tekort komt. Dus die enkeling die denkt "ik smijt wat in de bak en we zien wel wat er van terecht komt" die waren er vroeger, die zijn er nu en die zullen er altijd zijn. Ik maak me eerder zorgen om de groeiende aantallen amateuristische prakhandeltjes dan de zogenaamde zelfsamenstellers die er een puinhoop van maken.
Dat dus inderdaad. Ik heb met volwassen honden "geëxperimenteerd" met de diverse goedkopere KVV aanbieders & ben overall niet tevreden.
Zelf samenstellen is beter, maar zit hier thuis ook nog met een compromis & geregelde AID controle, dus alle herkomst moet bekend zijn.
Nu dus alles op Carnibest met aanvullingen qua BARF ofwel zelf geschoten, ofwel vd Kiezebrink.
Door Lil
#2401712
Hier ook niet tevreden over goedkopere kvv's. Maar daar zat in velen wel een premix. Maar ja zelfmalen doet vast niet iedereen. Af en toe voer ik dan toch eens wat kvv. Maar mijn basis is natuurlijk wel goed.

Andersom. Ook wel honden slecht zien doen op goedkope brokkenmeuk. Het probleem zal blijven helaas.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2401960
Sanyo schreef: Dan ben ik heel nieuwsgierig of je daar ook het all meat syndroom hebt waar genomen?
Of waaraan kon je zien dat de hond tekorten had?
Deze hond had pups en tetanie (calcium tekort), bij navraag bleek ze alleen maar biefstuk te eten.
Door Mevroi Kruim
#2401967
*Dorothea* schreef: Deze hond had pups en tetanie (calcium tekort), bij navraag bleek ze alleen maar biefstuk te eten.
Luxe hondje dus! Die bazen beknibbelden iig niet op de kosten.
Ik heb ook een hond gekend die vrijwel alleen pens kreeg, dat was volgens de eigenaar barfen. Die deed het er niet echt best op (de hond, niet de baas) maar ja, daar was geen praten tegen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door