Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#2400220
Ik heb gisteren bij de dierenarts mijn honden laten titeren. Parvo en hepatitis waren goed, maar voor hondenziekte waren er geen antistoffen aangetroffen. Nu wil ik dus graag mijn honden alleen tegen hondenziekte laten vaccineren. De dierenarts heeft met de fabrikant gebeld (Pfilzer) maar die geeft aan dat hondenziekte alleen met hepatitis dan wel met parvo geënt kan worden. Helaas... Weet iemand of de nobivac vaccinaties wel losse entingen kennen? En bij welke dierenarts zijn deze losse entingen wel verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2400347
Nee helaas, er bestaat geen los vaccin.
Wat je wel kan doen is vaccineren met puppyDP, dan geef je wel extra parvo maar geen hepatitis.
Door yazzie
#2400688
Dank je wel voor je reactie. Als ik het goed begrepen heb gisteren in de kliniek, kan ik hondenziekte of samen met parvo laten zetten (inderdaad, de puppyenting) dan wel samen met hepatitis. Dat zou dan bij Pfizer besteld kunnen worden. Zou je dan de voorkeur geven aan de puppyenting, dus hondenziekte samen met parvo i.p.v. een vaccinatie hondenziekte met hepatitis? En, puur uit nieuwsgierigheid, waarom dan?

Ik baal echt enorm dat hondenziekte niet apart gevaccineerd kan worden. Ik heb juist getiteerd om te voorkomen dat ze vaccinatieschade oplopen. Nu moet ik dus kiezen om naast hondenziekte toch te gaan enten met een onderdeel (parvo of hepatitis) waarvoor ze dus al beschermd zijn. Of het zo laten en niet enten... Maarja, ook daar sta ik weer niet achter... Zucht...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2400864
Nee je kunt niet enkel met hepatitis hondenziekte vaccineren, dat is altijd een vaccin met parvo.
Dus in dat geval zou ik kiezen voor puppyDP, dan vaccineer je 1 keer overbodig ipv 2 keer.
Door yazzie
#2401449
Dank je wel voor je reactie!  :)

Vooralsnog heb ik besloten niet te gaan vaccineren. Navraag bij de kliniek leverde op dat de kleur van hondenziekte toch heel licht te zien was (niet blanco); er zitten dus toch nog wat antistoffen en verder vertrouw ik op de theorie van geheugencellen. Mijn oudste hond (nu 6,5 jaar) heeft zijn puppyentingen volgens het schema gehad, en is op ruim 1 en helaas ook op ruim 3 jaar geboosterd (DHPPi met weil en kc). Mijn jongste hond (bijna 5 jaar) heeft ook zijn puppyentingen volgens het schema gehad en is op ruim 1 jaar geboosterd (ook weer DHPPi met weil en kc). Ze krijgen wel elk jaar in april los van andere vaccinaties weil, zo ook dit jaar. Pi en kc laat ik helemaal niet meer zetten. Rabiës hebben ze nooit gekregen, ik ga niet naar het buitenland.

Volgend jaar ga ik weer titeren en zie ik verder wat te doen. Ik ga in elk geval weil en andere vaccinaties (DP puppy of DHP) niet meer samen geven, ik denk echt dat weil hondenziekte heeft ondermijnd bij de vaccinaties van mijn honden. Zoals ik er nu tegenover sta, denk ik dat ik als volgend jaar twee van de drie titers onvoldoende zijn nog één keer DHP laat zetten. Maar daar ga ik volgend jaar weer over denken. Nogmaals bedankt voor je reactie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door