Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tobi Kooiker
#2399532
Een concrete vraag: (gedroogde) pens schijnt niet zo slecht te zijn voor een hond met nierfalen.
Wie weet hoe dat zit met bullepees en kalfspees?
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2399837
Pens en gedroogde pens zijn inderdaad niet zo slecht voor honden met nierfalen. Heb zelf ook een hond met aangetaste nieren en zij krijgt soms kalfspees. Bullepees krijgt ze niet omdat haar darmen daar niet goed tegen kunnen. Volgens mij kan je best wel wat extra geven aan een hond met nierfalen, als je het maar met mate geeft.
Djinty krijgt als extra geitenoren, eendenvoetjes, kalfskophuid, visvellen en als beloningsbrokjes gebruik ik kleine stukjes spiervlees. Als extra kan je ook een rubberenbot vullen met schapenvet.... dat kan nooit kwaad (natuurlijk weer met mate)!
Door Tobi Kooiker
#2400212
Watje schreef: Pens en gedroogde pens zijn inderdaad niet zo slecht voor honden met nierfalen. Heb zelf ook een hond met aangetaste nieren en zij krijgt soms kalfspees. Bullepees krijgt ze niet omdat haar darmen daar niet goed tegen kunnen. Volgens mij kan je best wel wat extra geven aan een hond met nierfalen, als je het maar met mate geeft.
Djinty krijgt als extra geitenoren, eendenvoetjes, kalfskophuid, visvellen en als beloningsbrokjes gebruik ik kleine stukjes spiervlees. Als extra kan je ook een rubberenbot vullen met schapenvet.... dat kan nooit kwaad (natuurlijk weer met mate)!
Aha... met mate inderdaad dus...
Tobi krijgt van mij schapenvet, af en toe wat gedroogde pens, stukjes fruit, en verder alleen speciale koekjes van Trovet als beloning
Komend weekend kunnen we onze pup ophalen, dus ik was even de kast in gedoken om te zien wat ik allemaal nog had liggen en ik kwam de bulle- en kalfspeesjes tegen (had alles opgeruimd).
Ik heb ook nog gedroogde varkensoren, kan dat ook?

Heeft verder iemand hier nog een mening over? :)
Door Annemarie Rijnveld
#2400703
Ik heb gedroogde varkensoren gekocht! Vanochtend heeft Juma er ééntje opgegeten, gesmuld.
Als varkensvlees boven de 60 graden wordt verhit, minstens 20 minuten, wordt het Aujezki virus vernietigd.
Bij drogen wordt het virus ook vernietigd, en bij industrieel drogen is de temperatuur hoger dan 70 graden. Meestal ver boven de 100. Dus er is geen enkel gevaar op eventueel ziek kunnen worden door A. virus.
Dit is de info mij gegeven in de dierenwinkel. Zij verkopen het al jaren en hebben nog nooit gehoord van ziektegevallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door