Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sammeke
#2399361
Ik heb vragen omtrent de voeding van mijn hond Sam, een standaard Ruwhaar Teckel van 9 Jaar oud.
Twee weken geleden hebben wij te horen gekregen dat onze Sam de ziekte Cushing heeft, en is nu aan de Vetoryl (30mg), over een kleine twee weken volgt verder onderzoek of deze dosis voor hem voldoende is.
Sam is al 9 jaar een brokken hondje, hij heeft altijd Royal Canin gehad, in het verleden wel twee maal geprobeerd om over te stappen op KVV, maar omdat hij last kreeg van zijn darmen, er weer mee gestopt.
Hij heeft zelfs éénmaal een darmbloeding gehad, en de schrik zat er toen goed in.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat die brokken in weze niet zo gezond zijn voor onze Sam, en wil weer proberen om over te stappen op KVV, maar is dat nu verstandig aangezien hij natuurlijk de laatste tijd veel voor zijn kiezen heeft gehad, en kan het wat betreft zijn darmen nu wel of geen kwaad, dus wat te doen, en hoe te doen. Wat adviseren jullie qua merk KVV
Ik zit met veel vragen en wil gewoon het beste voor onze Sam , ik heb hier al wel gelezen dat voorzichtig overstappen wel aan te bevelen is, wat kunnen jullie mij adviseren,

met vriendelijke groet, Sandra
Laatst gewijzigd door Sammeke op ma 16 jul 2012, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2399781
Hoi sandra, als beginner in de barfwereld kan ik  je misschien weinig vertellen, ben zelf nog zoekende en hulp vragend aan de ervaren BP ers hier.
Wat ik me afvraag adh van jou stukje is, je hebt geprobeerd over te stappen op KVV hoe heb je dat gedaan? Beetje bij beetje of cold turkey?
Welke KVV ben je mee begonnen, ik begrijp dat er vettere en minder vettere soorten zijn, ik dacht dat bv tammenga een vrij vette is, dus als je met zo eentje begonnen bent, kan een beginnende kvv eter er last van hebben, zeker als hij wat gevoelige darmen heeft.
Mijn labrador heeft ook de ziekte van cushing, alleen niet zoals jouw hond, bij hem kwam het door medicijnen, ook hij heeft gevoelige darmen, dus bij hem heb ik een klein beetje KVV bij zijn brokken gedaan en zo vermeerderd, en dat is goed gegaan, nu stappen we na 4 weken inmiddels kvv hebben gegeven over naar de botten erbij, en zo te zien verteerd hij dat ook goed. Wij zijn met carnibest natuurvoer begonnen, en dat ging goed, voor sommige niet de beste omdat er geen natuurlijk calciumbron in zit, maar voor ons was het goed verkrijgbaar, en het werd goed gegeten.
Succes met beslissen
Door Sammeke
#2400213
Hoi Extreme,

Bedankt voor je reactie, die twee keer dat ik heb geprobeerd over te stappen naar KVV was met carnibest, misschien iets te snel geprobeerd over te stappen ? Ik heb hier al gelezen, dat er een hele langzame manier bestaat van overstappen,maar ik ben zo benieuwd of er een ander KVV soort bestaat die misschien voor Sam beter is om mee te starten, want hij heeft het al genoeg voor zijn kiezen gehad de laatste tijd.
Fantastisch dat jullie Labrador wel goed reageerd op de KVV, ik heb op het internet ook gelezen dat honden die medicijnen moeten gebruiken om allergieën te onderdrukken ,idd ook Cushing kunnen krijgen door het gebruik van deze medicijnen.
Hoe reageerd je Labrador op de Vetoryl, en is er bij hem al een dosis gevonden waar hij goed op reageerd ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door