Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2399703
Normaal gesproken maak ik twee soorten groentenmixen iedere maand. Ik wissel het om de dag af en zo krijgen ze in ieder geval veel verschillende soorten groenten binnen.
Vandaag was ik een beetje laat en de mixen waren op dus snel naar de supermarkt. Normaal ga ik naar de groentenboer. Bij de supermarkt hebben ze eigenlijk ook altijd wel alles maar vandaag niet. Ik heb nu dus maar geimproviseerd en voor de hele maand de zelfde mix gemaakt omdat er veel niet te krijgen was.

Er zit nu in de mix:
- 1 komkommer
- 1 courgette
- 1 krop andijvie
- 1 rode kool
- 3 stukken witlof
- 3 appels
- 1 bos wortelen
- 1 stronk broccoli
- 1 bosje peterselie
- 1 bakje tuinkers
- 9 tenen knoflook
- 6 eieren
- 1 liter biogarde yoghurt
- 500gr walnoten.

Helaas waren de tauge en alfalfa ook op dus dat zit er dit keer niet in. Krijgen ze zo wel genoeg voedingstoffen binnen?
#2399859
Ja hoor, hier kiepen ze echt niet van om na een maand! :D Op zich had er nog wel iets meer ondergrondse groente (knollen) bij gemogen - ik zie nu alleen wortels - maar nogmaals, dit is prima als het om de pitamientjes gaat. Zolang ze er nog bot, vlees en orgaan bij krijgen tenminste! :P :biggrin2:
#2401896
Vind het een vrij volle mix  :). Bij mij krijgen ze soms een tijdje geen groentenmix dan zit het even niet in mijn systeem en vergeet ik het  ;)

Dacht alleen dat je niet te veel knoflook mag geven een teentje per mix......
#2402219
Marije Doedens schreef: Normaal gesproken maak ik twee soorten groentenmixen iedere maand. Ik wissel het om de dag af en zo krijgen ze in ieder geval veel verschillende soorten groenten binnen.
Vandaag was ik een beetje laat en de mixen waren op dus snel naar de supermarkt. Normaal ga ik naar de groentenboer. Bij de supermarkt hebben ze eigenlijk ook altijd wel alles maar vandaag niet. Ik heb nu dus maar geimproviseerd en voor de hele maand de zelfde mix gemaakt omdat er veel niet te krijgen was.

Er zit nu in de mix:
- 1 komkommer
- 1 courgette
- 1 krop andijvie
- 1 rode kool
- 3 stukken witlof
- 3 appels
- 1 bos wortelen
- 1 stronk broccoli
- 1 bosje peterselie
- 1 bakje tuinkers
- 9 tenen knoflook
- 6 eieren
- 1 liter biogarde yoghurt
- 500gr walnoten.

Helaas waren de tauge en alfalfa ook op dus dat zit er dit keer niet in. Krijgen ze zo wel genoeg voedingstoffen binnen?
Mooie gevarieerde mix! Het zal zeker geen tekort geven. Menig tweevoeter eet minder gevarieerd ;) Ik gebruik zelf pakweg 9 groenten per mix en die eten ze de hele maand.

Wat andere opmerking tbv een volgende mix: Komkommer voegt niet echt wat toe. Ik zou zelf minder kool nemen (nu en heel rode kool en een stronk broccoli) i.v.m. mogelijke buikpijn/diarree/winderigheid. Wat ze hier ook heel lekker vinden is pompoen, bleekselderij en knolselderij, dus als je denkt over wat je nog meer zou kunnen gebruiken zijn dat misschien leuke ideeen (als dat niet ook op is..).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door