Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Fige
#2399396
Ik geef mijn teckels sinds kort de mixen van Kiezebrink. Vlees ziet er mooi uit, maar ik vind dat de ontlasting wel erg hard is. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Door M@rina
#2399414
iet alle kiezenbrink mixen zijn compleet. in de kip rund zit alleen kippennekken en runderorgaan
in de kipmix zit allen vleesbot en orgaan
in de eend zit alleen vleesbot en orgaan
in de haas zit alleen vleesbot en orgaan
in de lam zit alleen vleesbot en lamspens
in de konijn zit allen konijnkarkas en orgaan
in de bosduif alleen karkas en orgaan
In de zalm zit alleen zalmlijf
in de vette vismix zitten zalmlijven, haring en sardientjes

Voorzover ik kan zien is alleen de fazanr compleet, gemalen fazant

Je mist dus in alles soorten spiervlees, je hond krijgt verhoudingewijs te veel bot, dit geeft harde ontlasting en er is gebrek aan spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2399473
Voor af en toe is Kiezebrink prima, maar als dagelijkse kost ga je vrij snel tekorten opbouwen. Dan zal je zelf spiervlees moeten gaan toevoegen.

Ik heb wel Kiezebrink in de vriezer liggen, de vette vismix en de zalm zijn hier erg geliefd. Hij krijgt het gem. 1x per 2 weken.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2399852
Ja, jik zou ongeveer 40% - 50% spiervlees toevoegen aan het menu. Dan kloppen de verhoudingen beter. Nu voer je relatief veel bot, wat tot harde ontlasting leidt.
Door lauwtje
#2402722
Inderdaad, de mixen zijn niet compleet.
Verder vind ik ze ook heel fijn vermalen. Heb hier de vis varianten liggen voor mijn Maine coon en mijn Chinese naakthondje.
Dit krijgen ze 1x in de week tot 1x in de 2 weken, maar nooit vaker! (andere dieren lusten het niet eens)

Wil je het vaker geven moet je meer spiervlees erbij gaan geven/vermalen.
Opzich zijn de mixen vrij goedkoop.. maar als je dus weet dat er van alles mist en je er dingen bij moet gaan geven, is het veel duurder dan een goede kvv.

Af en toe is geen probleem, maar dagelijks kan gaan lijden tot tekorten en alle gevolgen van dien.
Door Bosliefje
#2403269
Sommige mixen bevallen mij en mijn honden heel goed, maar ik vul ze inderdaad aan, de helft mix en de andere helft spiervlees, groente, orgaan soms.
Het voordeel met echte kvv vind ik dat ik zelf de toevoegingen kan bepalen, zoals wel of geen olie en bepaalde groentes niet. En ik kan nu heel makkelijk kip- en rundvrij voeren.
Door Fige
#2465967
[quote="M@rina"]
iet alle kiezenbrink mixen zijn compleet. in de kip rund zit alleen kippennekken en runderorgaan
in de kipmix zit allen vleesbot en orgaan
in de eend zit alleen vleesbot en orgaan
in de haas zit alleen vleesbot en orgaan
in de lam zit alleen vleesbot en lamspens
in de konijn zit allen konijnkarkas en orgaan
in de bosduif alleen karkas en orgaan
In de zalm zit alleen zalmlijf
in de vette vismix zitten zalmlijven, haring en sardientjes

Voorzover ik kan zien is alleen de fazanr compleet, gemalen fazant

Je mist dus in alles soorten spiervlees, je hond krijgt verhoudingewijs te veel bot, dit geeft harde ontlasting en er is gebrek aan spiervlees.
[/quote]
Even een zéér late reactie!  Ik geef de mixen niet meer, behalve de vismix af en toe en de fazant. Direct na één bestelling ben ik ermee gestopt. Bedankt in iedergeval voor de uitgebreide reactie!
Door Bosliefje
#2465992
Kiezebrink bevalt mij heel goed, fris vlees en er is voldoende variatie mogelijk.
1 deel kiezebrinkmix plus 1 deel spiervlees en ik voeg nog toe: 2 maal per week een ei, 2 maal per week een visje of 1 maal per week de zalmmix, groente en gemalen noten. Ik heb dan nog een pensmaaltijd erbij en af en toe hart of nier (afhankelijk van de mixen).
Laatst gewijzigd door Bosliefje op zo 23 sep 2012, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2473212
[quote="Belleke"]
Wat moet je er dan bijvoeren om het compleet te maken?
Knuffels Belleke
[/quote]
Spiervlees en de ontbrekende organen
Door Belleke
#2473217
Wat specifiek.
Wat kan ik er bv bijgeven als spiervlees?
Organen zou dan gewoon hart of pens erbij kunnen ik heb zo'n mix van kiezebrink.
Maar wat als spiervlees?
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Thea
#2474482
[quote="Belleke"]
Wat specifiek.
Wat kan ik er bv bijgeven als spiervlees?
Organen zou dan gewoon hart of pens erbij kunnen ik heb zo'n mix van kiezebrink.
Maar wat als spiervlees?
Knuffels Belleke
[/quote]
kipfilet,hertenvlees,haas/konijnenvlees,kalkoenvlees, rund en paard vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door