Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2398725
Duke had net geitenrib en hij kluift het hele ding op (zaten er een paar aan elkaar zoals het hoort) behalve het laatste ribje. Die kluift hij af en op het eind slikt hij dat ding van ongeveer 8 cm lang in 1 keer in  :o
Wat nu???? Hij heeft die niet opgekauwt....
Gebruikersavatar
Door Thea
#2398809
Het is natuurlijk best wel lang stuk denk ik, maar niet scherp.
DUke Barft toch al wat langer?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je dan een flinke lap pens kan geven, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2398825
Hij barft deze week pas voor het eerst volledig. Daarvoor half kvv, half barf. Hij heeft wel eerder eens een kippenkarbonade bijna geheel ingeslikt  :o. Maar ja, dat is toch ander bot en bestaat uit meerdere kleine delen.
Ik heb wel pens in huis, maar niet ontdooit. Hij heeft wel vanmorgen een penslap op. zou dat nog schelen?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2398843
Lees net pas dat ie ongeveer 5 1/2 maand is.
Ja denk dat die penslap ook nog wel ergens in de maag aan het verteren is.
Maar ik denk dat je niet veel anders kan dan rustig afwachten en goed in de gaten houden.
Ga duimen dat het gewoon vanzelf verteerd en verder geen last veroorzaakt :)
#2398872
Oh Naomi, wat een schrik meid.
Kan je de pens niet in de magnetron leggen, eventjes? op een laag watten-verbruik?
of anders in een schaaltje lauw water?
Mij staat zoiets bij van pens erbij geven.
Ik ga voor je zoeken

Sterkte, maar ik denk dat het wel goed zal gaan hoor. Het is toch een plat bot, zonder scherpe punt, toch?
#2398878
www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic...0 - Traduci questa pagina

Klik hier eens op, gevonden via Internet, en dan kom je terug op Barfforum. Het is een post van  @Keesje, van 6 maart 2011

botten in één keer doorslikken
www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic...
12 post - 5 autori - 6 mar 2011
Heb de hond laatst lamsrib gevoerd en deze was in een ogenblik hap-slik-weg. Mijn vraag is of dit kwaad kan. Heeft dat lamsribje overigens in ...

Zijn lamsribjes eng?? - 10 post - 26 ago 2009
lamsribjes? - 17 post - 22 ago 2006
runderbotten? - 20 post - 27 ott 2004

Altri risultati in barfplaats.nl »
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2398899
Ja die van Keesje kende ik al. Vandaar ook mijn angst. Maar het was niet zo'n grote rib. Ik denk hooguit nog een cm of 7 a 8. Hij heeft er wel op zitten kauwen dus misschien is het wel goed gekraakt en lost het op. Juist van deze ribbetjes (aan elkaar!) hadden we getest met de snoeischaar. M'n man kon m knippen. Hoe lang duur het voordat dit soort botjes verteerd zijn in de maag?
Gelukkig heeft hij vanmorgen pens gehad. Ik geef anders morgen nog wat pens. Hij slaapt nu.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2399075
Het lijkt goed te gaan. Hij heeft niet gepiept vannacht en vanmorgen heeft hij nog pens gehad. Vanmorgen niet gepoept maar ook geen aandrang. Nu had hij gister 3 keer gedaan dus is niet raar op zich. Hij is met Ramon mee naar een klusje samen met Vilja en ze houden m in de gaten.
Door Lizzy
#2399151
8 cm is niet zo heel lang dus ik vermoed dat dit wel goed gaat komen. Als zoiets gebeurd: altijd dezelfde dag en de dag erop diverse keren per dag wat pens geven, zodat het bot ingepakt kan worden. En kijken naar signalen van misselijkheid. Willen overgeven maar niet kunnen overgeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door