Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2398246
Na ongeveer 9 maanden met Barf en kvv bezig te zijn .
En verschillende menu's en proberen voor Boy.
Heb ik hopelijk nu een menu wat ik langer kan aanhouden.
Boy eet nu gelukkig aardig wat vleessoorten. ;)
Helaas qua bot nog steeds alleen kippennekken iets anders weigert ie echt. Dus ook geen kipkarkas,vleugel ect.
Ik probeer wel eens van een ander diersoort (wat Bency eet) een klein stukje erbij te doen. Maar dat word resoluut naast de bak gegooit en niet meer naar gekeken. Wel met een blik op mij geworpen van wat geef je nu weer:-\
Daarom krijgt Boy 2x per week een kvv 1x rund en de andere x wissel ik eend,geit,konijn en lam af.
Vis lust Boy ook echt niet verschillende vismixen geprobeert, maar nee dan draait hij zich om en zeg kijk maar wie het opeet maar ik zeker niet. Al krijg ik het 2dagen voorgeschoteld. Vis is niet voor een hond vind Boy. ??? Zelfs met bv maar 50 gr gemengt met bv rund kvv. De vis lig er naast. Dus ik ga denk maar zalmolie voor Boy erbij bestellen. En geef ook 1x per week een viscapsule die eet hij wel gewoon op ::)
Orgaan is ook nog niet mjamjam maar dat snij ik in hele kleine stukjes en meng het door de rest.
Mijn idee bij de volgende bestelling is om ook alles per hond per dag in 1 zakje te portioneren. En voor de katten ook 1 zakje te maken.
1Kat (Dotje) eet ook eigenlijk geen bot dus die krijgt regelmatig een klein beetje mix. Lola eet wel kipnek en soms een stukje botwerk wat Bency eet. In het menu staat wel alleen nek maar dat moet ik ook nog even kijken met kukelekubot mss lust ze dat ook. Ga ik volgende week halen.
Zal veel werk zijn, maar dan kan ik gewoon per dag 3 zakjes pakken in een bak doen om te ontdooien en zo geven.
En dan voor ongeveer 8 weken tegelijk bestellen.
Ik heb een vriezer met 7 lades dus een la per dag.
Ik reken voor allebei 500 gr per dag.
Boy krijgt echt 500 gr dit is iets meer als 2% hij weeg ongeveer 22 kilo.
Bency weeg 25 kilo maar  zijn vleesbot is meestal iets zwaarder als 250gr meestal tussen 250 en 300 gr.
Groente is extra. Net als 1a2x pw een rauw ei en soms een scheut yoghurt
Ze krijgen 1x per dag eten nu. Maar geef wel s'morgens een halve bruine boterham die minstens 16 u op aanrecht heeft gelegen. Dit geef ik daar anders Boy en soms ook Bency gal gaan spugen.

Afbeelding

Dus op maandag wissel ik voor Boy eend,konijn,lam en geit mix af zodat hij toch ook wat van die dieren bot  krijgt al is het dan gemalen.
Zondag voor Bency de ene week zalmlijf en andere week halve lamskop (moet nog wel kijken of Bency die lust.)
Rundstoofvlees/smuldier word ook afgewisseld.
Door Lizzy
#2398956
Van katten heb ik geen verstand, dat is echt voor de kattenhoek. In welke percentages voer je Boy? Doordat je qua vleesbot alleen kippennek geeft (lust Boy ook geen eendennek?), zou ik in de rest van je menu geen kip meer geven. Anders wordt het wel erg veel kip.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2399065
Ik zie dat ik toch weer wat verkeerd heb gerekend. ::)
Nee Boy lust helaas ook geen eendenek :-[
Vond al dat het spiervlees hoger uitkwam dan ik nu geef. :-\
De kipspiervlees vind hij wel erg lekker. Maar hert lust ie ook wel (iets minder graag) dus ga ik dat mengen
Geef Boy wel iets meer spiervlees omdat ik kippennekken toch wat minder kwalitatief vlees vind. Hoewel ze wel goed bevleesd zijn.
Bency eet rijk bevleesde karkassen dus die moet eigenlijk wat minder krijgen.
En dat krijgt hij ook. Snap ook niet waarom ik gisteren zijn spiervlees in tabel hoger heb gezet. :-[
Normaal geef ik hem 125gr en Boy tussen 150 en 175 gr.
Zo heb ik voor vandaag haas eruit gehaald dat weeg ruim 400 gr daar krijgt hij alleen wat orgaan bij.
Pff Barfen betekend blijven rekenen.
Moet ook wel zeggen dat ik niet heel precies de percentages aanhoud. ;)
Moet wel zeggen dat hun ontlasting bij allebei mooie stevige drollen zijn.

Maar ik ga weer verder rekenen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2481389
Weer een x een update. ;)

Na een jaar nadat ik ben begonnen met Barf. Aantal x toch maar weer terug op brok met Boy :-\
Boy eet nu van vleesbot. Kip ook karkas en vleugel, eend, kalkoen,parelhoen wel bv eend tam zijn. :circle: Alleen als de stukken echt te hard zijn laat hij het liggen. Die mag Bency dan. ;)
Zalm doe ik nu steeds een paar stukjes bij zijn kvv (krijgt hij 1x per week) En gisteren gaf ik een stukje wat de katten niet hadden opgegeten en ja hoor hij at het zonder problemen op. ;D Dus binnenkort krijgt hij het gewoon als vleesbot met wat spiervlees erbij.
Soms (meestal bij mij) wil hij niet eten. Dan zet ik het een paar uur weg en als hij dan een x in keuken komt krijgt hij het.
Als mijn man of dochter het geven (als ik werk) eet hij het meestal gelijk op :-[
Maar zal eerlijk zijn jullie hadden wel gelijk dat hij mij aan het trainen was. ;)
Maar goed ondanks dat heb ik hem nu wel zover gekregen, want ik trainde hem dus ook eigenlijk weer om het wel te eten.
Ik heb echt van alles gedaan iets lekkers erdoor, vlees even 30 sec in koekenpan, meppen.
Nu doe ik er nog wel regelmatig wat yoghurt over heen.
En een scheutje bio zonnenbloemolie.

Met 4 diersoorten als vleesbot en zalm.
En als spiervlees. Kip,kalkoen, rund,hert,haas,paard, ganzenfilet,scholfilet en tongfilet.
En als Orgaan: kip: hart,lever,maagjes
Eend: hart,lever
Konijn: Nier, lever en orgaan gemengt
Rund, lam: hart en soms nier
Denk ik dat hij nu alles binnen krijgt wat hij nodig heeft en genoeg afwisseling.

Bency en de katten lusten dat ook allemaal.
Alleen Bency lust geen wilde eend of gans.
Maar weer wel haas en konijn wild :)

Ik ben in ieder geval nu heel blij en tevreden ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door