Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2396254
Migudu heeft 's zomers wel eens plekjes op de huid, die jeuken, hij likt dan totdat het rood is.
In de winter heeft hij dat niet.
Ik doe er nu groene leem op, totdat het over is, dit helpt wel goed.
Is er nog iets anders wat ik zou kunnen gebruiken, iets wat handig is om op voorraad te hebben?
Misschien tegen de jeuk?
Honingzalf heb ik geprobeerd, maar leem bevalt beter.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2398288
henneke schreef: ik zou in ere houden wat werkt lekker leem blijven gebruiken dus  ;)
Oh, maar dat doe ik zeker, ik vroeg me alleen af of ik iets kan gebruiken wat jeukstillend werkt.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door kira
#2398430
Lavendel olie en pepermuntolie werken jeukstillend. Welke van de 2 ligt aan de "soort" jeuk. Als het ook warm voelt, is pepermunt te verwachten. Ik doe dan wat kokosvetsmelten in mijn hand, daarop 2 druppeltjes etherische goede kwaliteit olie (chi is wel een goed merk en makkelijk verkrijgbaar) en daarmee masseer ik (haren aan de kant doen is lastig bij onze beren, maar het kan). Akira haar jeukjes deden het goed op lavendel, bij Grote beer (die overigens sinds ze schildklierhormoon krijgt geen jeukplekjes meer heeft gehad, afkloppen) was pepermunt het middeltje.
Gebruikersavatar
Door kira
#2398588
Talkpoeder zorgt er volgens mij voor dat de overmatige talk op de huid geabsorbeerd wordt. Lijkt mij niet goed voor de huid en vacht, maar weet het niet zeker. Daarnaast weet ik niet of je aan Migudu kunt merken dat het een jeuk is die moet koelen of dat het gewoon jeuk is.

Oh met als het warm voelt, bedoel ik niet of jij het warm vindt voelen, ik bedoel meer of het voor Migudu warm voelt. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Door Migudu
#2398615
Het is natgelikt, rood, soms open. En met leem droogt het mooi in en heelt het weer.
Vandaar dat ik vroeg of talkpoeder ook mag.
Hoe kan ik dan merken of het voor hem warm is?

Gerda
Gebruikersavatar
Door kira
#2398701
Je zou zowel een druppel pepermunt als druppel lavendel door de groene leem kunnen doen. Akira had meer jeuk zonder de pepermunt en met pepermunt erbij keek ze opgelucht en ging met een zucht liggen. Dus ik merk het zelf meer aan de manier waarop ze reageren. De olie van Chi kun je bij de Tuinen in ieder geval krijgen en bij de meeste bio winkels en reformzaken ook.

Of poeder ook kan weet ik niet, ik zou het zelf geloof ik niet zo snel doen omdat het talg indroogt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door