Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#2397889
Wie van jullie heeft ervaring met een hond in een rugzak vervoeren (een pup bv tot die out genoeg is of een relatief kleine hond om wat voor reden dan ook) en wat voor rugzak/buikzak/ander soort zak heb je gebruikt en bevalt die? Dingen om op te letten?
Door Lil
#2397894
Geen ervaring ermee,  maar wat ik vaak zie is dat pups erg ongelukkig in een rugzak (een normale) hangen. Lijkt me niet gezond als ze in een kronkel hangen. Ik zou daar dus op letten. Verder zou ik persoonlijk op mijn rug niet fijn vinden, omdat ik wil zien wat er gebeurd. Zou hier dus op de buik worden.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2397897
Een vriendin had zo'n baby-draagdoek. Daar zat haar pup (labrador) in tot ie te groot werd om te dragen. Zij gebruikte een minimonkey.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2397911
had speciaal een puppy draagzak gekocht nou ik vind het niet zo makkelijk de pup voelt zie er niet happy het schommelt erg voor de pup en ze wilt er niet in blijven zitten ik vond het ook erg warm/broeierig in zo'n zak vooral als het buiten warm is. we dragen haar zo wel dan kan ze ook beter dingen bekijken ( nou hebben we geen grote/zware hond ).
ik weet niet waar je woont maar je mag de mijne wel lenen want iets kopen wat niet echt lekker werkt dat is ook zonde van je geld dat hebben wij nu ondervonden en je gebruikt het toch niet echt lang nou hadden wij niet echt een duren maar toch het blijft zonde van je geld.
draagzak kan tot 10 kilo dragen was ik nog even vergeten bij te vermelden.

gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op zo 15 jul 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door job
#2397914
ja hier een buikdrager.
Ik vond het ideaal, zo konden de kleine pups toch mee op langere wandelingen,
steeds even 10 minuten meerennen en dan bv een half uurtje gedragen worden.
Geen ervaring dat ze het niet fijn vonden, ze vonden het juist zalig!
Door Beppie1
#2397921
Hier een tas die zowel rug als buik kan:
Hier rug:

Afbeelding

En op mn buik:
Afbeelding

Botan gaat lekker liggen en valt in slaap(als ik m op de rug neem blijft er iemand achter lopen, pas als hij slaapt niet meer en worden ze wakker dan pak je m op je buik....)

IDEAAL... kan toch met de grote honden lopen en hij kan ook een stuk meerennen....
(ooit gekocht bij de A C Tion... maar ook te koop bij div tuincentra zag ik)
Door conleeuw
#2397959
ik heb een gewone day pack (rugzakje) en die draag ik voor op, als pup moe wordt gaat ie daar in, maar dat kan natuurlijk niet met pup van duitse dog formaat, wel teckel, border collie (jong) dus klein tot middenslag ;)
Door Esther Q
#2397971
Bedankt allemaal!
rupa schreef: had speciaal een puppy draagzak gekocht nou ik vind het niet zo makkelijk de pup voelt zie er niet happy het schommelt erg voor de pup en ze wilt er niet in blijven zitten ik vond het ook erg warm/broeierig in zo'n zak vooral als het buiten warm is. we dragen haar zo wel dan kan ze ook beter dingen bekijken ( nou hebben we geen grote/zware hond ).
ik weet niet waar je woont maar je mag de mijne wel lenen want iets kopen wat niet echt lekker werkt dat is ook zonde van je geld dat hebben wij nu ondervonden en je gebruikt het toch niet echt lang nou hadden wij niet echt een duren maar toch het blijft zonde van je geld.
draagzak kan tot 10 kilo dragen was ik nog even vergeten bij te vermelden.

gr paulien en ruud.
Bedankt voor het aanbod :) Ik woon in het buitenland dus dat zal niet gaan. Het is ook nog niet voor nu. Maar wat voor een had je er? Kan ik ergens een plaatje zien?
Els en Max schreef: Een vriendin had zo'n baby-draagdoek. Daar zat haar pup (labrador) in tot ie te groot werd om te dragen. Zij gebruikte een minimonkey.
Weet je toevallig of hij daar rechtop in kon, dus op zijn pootjes zittend, of lag hij op zijn rug?
job schreef: ja hier een buikdrager.
Ik vond het ideaal, zo konden de kleine pups toch mee op langere wandelingen,
steeds even 10 minuten meerennen en dan bv een half uurtje gedragen worden.
Geen ervaring dat ze het niet fijn vonden, ze vonden het juist zalig!
Welke was dat? Zo een als op de foto's van Beppie1?

@Beppie1, dat ziet er best wel goed uit, denk ik. Heeft ie een stabiele/stevige onderkant en zijwand?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2397989
het is meer liggen dan echt zitten, maar een lab in de groei word met 12 kilo toch al wat aan de zware kant voor zo'n draagzak, dan is een doggy ride makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2398003
Heb ik nooit gedaan en nu met Duke ook niet nodig. (niet zulke ontzettend lange wandelingen gemaakt) Maar ik weet nog wel dat Sandor toen hij zo klein was onderin de Quinny ging. Vilja in de kinderwagen, de pup eronder in de (toen nog wel) ruime bagagebak. Hij vond het geweldig  ;D

Maar als het voor zo een korte tijd is, dan zou ik lekker voor de rugzakoptie gaan. Ach, dat koppie er boven uit.  :-*
Door Beppie1
#2398010
Esther Q schreef: @Beppie1, dat ziet er best wel goed uit, denk ik. Heeft ie een stabiele/stevige onderkant en zijwand?
nee is een 'flexibele' tas, waardoor het liggen voor hem(en haar toen der tijd heb m al jaren) erg lekker is....
Door job
#2398039
ik en ras, nou van alles en nog wat, vaak mixjes, buitenlandse opvangers.
Mijn eigen teckelmix Whoopy heeft er als pup veel ingezeten.
Zulke duidelijke foto´s als Bep heb ik niet.
Kan wel een foto van de tas maken, ze zaten er recht op in.
Een zak tot 10 kilo meen ik.
Door Jantina
#2398049
Ik had Lizzy behoorlijk lang in een brede sjaal die ik als draagdoek omknoopte. Was midden in de winter dus daarmee zat ze onder mijn jas, koppie via de rits eruit. Werkte prima, ze lag er graag in. Maar dan heb je het wel over een mini pupje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door