Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2397743
Bruut is nu ruim 10 maanden en een geweldige hond.
Toch loop ik al een tijdje rond met bovenstaande vraag.....

Hij heeft aan beide voorpoten LPC en OCD, is geopereerd aan de rechter elleboog en links hopen we zo lang mogelijk uit te stellen.
Daar hij dit probleem heeft zal hij nooit een dame gaan dekken. Niet dat we dit al wilde hoor, maar goed je weet nooit hoe een koe een haas vangt.... ;)

Nu is dus de vraag, moet je een (verder hele gezonde) hond laten castreren, om helemaal het risico uit te sluiten dat het een keertje fout zou kunnen gaan, of sla ik nu wel heeeeel erg door  ???

Wat mij wel heel erg opvalt is dat hij, als hij met andere honden speelt, hij heel snel zijn poot op de ander legt en er zelfs helemaal overheen wil gaan liggen/hangen, of is dit iets totaal anders????

Kom mss heel erg blondT over hoor, maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten  :o

Wat is wijsheid?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2397747
*Dorothea* schreef: Ik zou een hond met gewrichtsproblemen juist niet castreren aangezien hij dan bespiering verliest.
Huh....hoezo dan  ???
(dat bedoel ik met BlondT)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2397753
Zoals jij je hond beschrijft zal ik nooit overgaan tot castereren, hij is pas 10 mnd !
Een castratie kan juist problemen gaan geven, zoals dikker worden, minder bespiering enz..
Andere reuen die hem erg aantrekkelijk gaan vinden..
Wat je later beschrijft lijkt meer op uitproberen hoe ver hij kan gaan, kan je zelf corrigeren mocht hij tever gaan..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2397754
Gonnie schreef: Huh....hoezo dan  ???
(dat bedoel ik met BlondT)
nou een gecastreerde reu heeft gewoon minder spieren door het missen van mannelijke geslachtshormonen.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2397757
Oke nou dat is dan duidelijk.
Ik weet dat hij nog jong is hoor, en eigenlijk vind ik het zelf ook geen fijn idee, maar ja we willen het beste voor die kanjer.

Dank jullie wel voor de duidelijke uitleg  :).......en bruut blijft (net als mijn andere 3 mannen hier in huis) een echt kerel  ;)
Door Lizzy
#2397862
Het is aan de baas te voorkomen dat een hond dekt. Dus dat is jouw taakje. Het testosteron begint nu natuurlijk ook achter zijn pupillen te zwemmen, bij wijze van spreken, dus ook hier aan jou de taak om Bruutje in het gareel te houden. Maar castreren? Nee, absoluut niet aan te raden om wat Dorothea al schrijft. Verder is hij nog niet eens uitgegroeid en heeft hij zeer zeker zijn hormoonhuishouding nodig om goed verder te groeien, zeker met alle problemen die ie al heeft.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2398537
*Dorothea* schreef: Ik zou een hond met gewrichtsproblemen juist niet castreren aangezien hij dan bespiering verliest.
Ligt dat niet een beetje aan de baas ?
Kay is gecastreerd maar heeft echt geen spieren ingeleverd hoor... Veel verschillende soorten beweging zoals lopen, zwemmen en fietsen en de spieren blijven gewoon zoals ze waren  ;)
Door eelke
#2398579
Monique77 schreef: Ligt dat niet een beetje aan de baas ?
Kay is gecastreerd maar heeft echt geen spieren ingeleverd hoor... Veel verschillende soorten beweging zoals lopen, zwemmen en fietsen en de spieren blijven gewoon zoals ze waren  ;)
Dat is dan denk ik weer niet zo slim met een hond met opc en lpc...
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2398607
eelke schreef: Dat is dan denk ik weer niet zo slim met een hond met opc en lpc...
Waarom niet ? Daan heeft ook LPC gehad (geopereerd) en die doet alles weer hoor !
Zolang de opbouw goed is (wij hebben via andere wegen eerst voor een goede spieropbouw gezorgd) zie ik daar niet zoveel problemen in  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door