Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#239594
Tommie had altijd een dubbele tand. Nu is de voorste van de 2 voor de helft afgebroken, ik zag dit gisteren bij toeval. Hij eet nu ook al een paar dagen zijn vleesbotten minder goed, zou hij er last van hebben? Of zou hij gewoon aan het mutsen zijn met zijn eten en heeft die tand daar niets mee te maken?
Zou ik ermee naar de dierenarts moeten, zou ie dan getrokken moeten worden? :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239596
Het zal best wel gevoelig zijn, ik zou het even in de gaten houden, mooi gezond gebit en tandvlees trouwens ;D
Door Lizzy
#239600
Dit zou best wel eens gevoelig kunnen zijn. Zal dit onder narcose eruit gehaald moeten worden? (dat zou minder zijn).
Door Marion
#239601
Lizzy schreef: Dit zou best wel eens gevoelig kunnen zijn. Zal dit onder narcose eruit gehaald moeten worden? (dat zou minder zijn).
ja volgens mij wel daarom ben ik niet al lang onderweg naar de dierenarts :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239642
Lizzy schreef: Dit zou best wel eens gevoelig kunnen zijn. Zal dit onder narcose eruit gehaald moeten worden? (dat zou minder zijn).
ja dat moet er onder narcose uit.
Door Marion
#239725
Ik ben net terug van de dierenarts en hij zegt dat de tand gewoon kan blijven zitten mits hij er geen last van krijgt. Gelukkig maar. Ik was al bang dat hij onder narcose moest en dan met zo'n lelijk bloedend gat zou komen te zitten enzo :-X
Door Peet
#240292
Dat valt op zich nog heel erg mee hoor. Toen ik Tunja net had, had zij ook een afgebroken hoektand. Die zag er alleen echt vies en slecht uit en ze stonk ook uit haar bek.

Mijn DA heeft haar een roesje gegeven en de tand getrokken. Er hoefde maar 2 kleine hechtinkjes in die vanzelf oplosten. Geen problemen gehad, ze at gewoon weer en was waarschijnlik zelf ook blij dat dat vieze ding nu weg was... ;)

(..ze stinkt alleen nog steeds uit haar bek..... :-X)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door