Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#239647
Ik ben bang dat Beau nierfalen heeft :-\. Hij drinkt erg veel en doet vervolgens enorme plassen (polyuri?).
Echt belachelijke lange plassen, het stroomt maar en het stroomt maar.
Ook is zijn vacht wat harder / stugger geworden, heeft hij minder eetlust gehad (althans in Frankrijk, de CB gaat er weer best in).

Daarbij is zijn ontlasting slap en kan hij het niet goed meer ophouden (hij heeft vannacht weer in huis gepoept :-X).

Nu kan ik natuurlijk zo weer naar de DA gaan, maar ik vrees dat ik dan weer met een standaard zak dieetvoer de deur uitga....of weer een ab-kuur.....?????

In ieder geval moet hij voer hebben met weinig fosfor en eiwitten. Wat is dan de juiste kvv voor hem?

En wat denken jullie, wel of niet naar de DA?
Wat kan een DA nog doen? (bij mijn katten kon hij niet veel anders doen dan smerig dieetvoer geven....en dat hielp ook niets... :'()...

Wat is wijsheid?
Laatst gewijzigd door Peet op wo 12 jan 2005, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#239655
Een DA kan iig uitzoeken of hij nierfalen heeft. Lijkt er wel op, wat ik gister las over Beau was precies hetzelfde wat onze Sunny had. :-\ ( Sunny had ook nierfalen )
Dieetvoer hoef je niet aan te pakken, jij bent de baas. ;)
Wat de kvv voor nierfalen betreft kan ik je niet helpen. :-\
Sterkte met de zieke. :-*
Door luca
#239683
Maily, mijn Welsh terrier, heeft eveneens nierfalen. De dierenarts raadde een nierdieet aan ( wil de brokken totaal niet eten, van het blikvoer heeft ze diarree). Ze krijgt dagelijks Duck compleet.
Door Lizzy
#239688
Getver Peet.... :'(....

Ik denk dat je ook aan je DA kunt vragen of hij/zij een bloedonderzoekje kan doen. Even kijken wat zijn nierwaardes zijn.

Stel dat de DA je brokken mee wil geven, dan kun je toch vragen "hoe waarom en wat zit daar dan in of niet in dat het goed is voor de nieren?". En wat de brokfabrikant kan, kan jij ook maar dan een miljoen keer beter.

Overigens wordt er bij nierfalen vaak een eiwitarme brok voor geschreven maar uit steeds meer onderzoeken blijkt dat dit onzin/achterhaald is.

Goed, ik zou dus naar de DA gaan voor een compleet bloedbeeld/analyse.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 jan 2005, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#239689
Onze vorige rottweiler met nierfalen kreeg ook Duck, het dieetvoer van de DA was hier geen succes. (zelfde probleem)
Versvlees (of zelf samenstellen) is volgens mij nog altijd het beste voer dat je kan geven bij een hond met nierfalen.
Tot mijn verbazing was zelfs onze DA het ermee eens.
Om zeker te zijn wat Beau mankeert zou ik als ik jou was even een bloedonderzoek laten doen. Dan kan je eventueel gerichter gaan behandelen of supplementen geven omdat je dan zeker weet wat het probleem is.
Oh ja, Duck schijnt nu ook een speciaal dieetvoer te hebben voor honden met nierproblemen "Duck Therapie".
Door Peet
#239693
ok, ik ga een afspraak maken bij de DA.
Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk: ik bepaal wat Beau eet...en dat wordt dus geen dieetbrok!

Met Duck heb ik alleen het probleem van de granen: dan gaat 'ie weer aan de race en weer krabben.
Ik kijk nog wel even of Bibi of CB iets specifiek voor nierpatienten hebben.....

Zijn er dingen (vlees-dingen dan he... ;)) die een nierpatient niet mag hebben? Het lijkt me dat vis enzo prima voor hem is, maar bijv pens, mag dat nogsteeds?
Zo veel vragen komen er ineens in me op......
Door Lizzy
#239696
Volgens mij hangt het er ook wel van af wat er aan de hand is....

Maar goed, in nierdieetbrokken zit dus minder eiwit, minder fosfor, minder zout, meer fiber, meer omega 3 vetzuur en als ik zou even op de Hill's site kijk, dan targeten ze een pH waarde van de urine die neutraal is. Dat zou misschien betekenen dat je bijv. geen vitamine C moet geven (geef je dat aan Beau?).

(Hill's site zie hier: http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... 5440201436).

Daar zie je ook direct wat een smerige troep er in deze brokken zit....

Zie ook deze site: http://www.trovet.nl
Ook daar zie je weer dat het voer de urine neutraal maakt. Je ziet ook weer een verlaagd eiwitgehalte en een verlaagd fosfor gehalte.
Door Audrina
#239703
Succes bij de DA morgen Peet. Heeft Beau niet ergens water staan drinken uit een plas ofzo waardoor ie 1 of andere bacterie binnen heeft gekregen? Want dat vele drinken en plassen klinkt wel als een nierprobleempje, maar hoort dat diarree daar dan ook wel bij?
Door Peet
#239704
Dankjewel Bianc....Tja, voorzover ik weet heeft beau alleen uit de Dordogne gedronken...en die is zo schoon, daar kan je zelf uit drinken.....En diarree wil ook nog wel eens bij nierfalen voorkomen, las ik...dus....
Maar morgen weten we meer....
Door Audrina
#239706
Kon ik de klok maar voor je vooruit zetten. Het is altijd kl*te als je 1 van je beessies zo ziek ziet en je weet niet wat het is. :( Ik hoop maar dat je meteen de uitslag krijgt bij de DA en niet nog een paar dagen hoeft te wachten en hopelijk valt het mee.
Overigens zijn er meerdere kwalen die veel drinken, veel plassen, verminderde eetlust, etc als symptomen hebben, maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Ik ga i.i.g. voor jullie duimen morgen. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door