Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2396613
Vanavond iets heel raars meegemaakt. Ik hoop dat het heel normaal is, maar wij hebben het nog nooit eerder meegemaakt en vonden het heel vreemd.

Ik had een vriendin op bezoek en we zaten gewoon op de bank te kletsen. Oscar was heel relaxt, hij kent haar goed en het wil wel prima met die twee. Dus dan mag hij ook gewoon los, bij bezoek wat bang van hem is of waar hij onrustig bij blijft, houden we hem in de bench.
Anyway, we zaten te kletsen en Oscar lag voor de bank waar ik op zat te slapen. Hij ging dromen, waarbij zijn achterpoten flink trappelden. We zeiden nog, die is een haas aan het vangen. Alleen toen hij wakker werd had hij een enorme erectie en hij wist zich er geen raad mee. Hij bleef maar staan, maakte ook bewegingen met zijn heupen, maar dat was niet bewust zeg maar. Hij was er echt mee aan, wist niet wat hij doen moest. Hij druppelde ook behoorlijk wat helder vocht, maar er is niet uiteindelijk echt een "kwakje" uitgekomen.

Na een paar minuten hebben we hem een beetje dwingender gezegd te gaan liggen. Dit wilde hij eigenlijk niet, maar hij deed het toch. Na een paar minuten liggen was het weer normaal. We hebben hem net uitgelaten en hij kon ook prima plassen.

Oscar is niet gecastreerd en 2 jaar oud. Hij reageerd wel op teefjes en extra op loopse teefjes, maar hij is er heel makkelijk in. Hij ruikt wat langer aan hun plasjes, maar hij luisterd er niets minder om, eet er niets minder om, doet er niet anders om. Hij kan met een loopse lola voor zijn neus wel even hyperdepiep worden, maar is ze uit zicht dan is het hem ook gelijk klaar. Hij heeft nog nooit gedekt en dat is ook niet de bedoeling. Maar castreren was ook niet het plan, ivm zijn karakter, problemen en achtergrond.

Is dit reden tot zorg, of is het volkomen normaal? Zou hij echt een sexuele droom gehad kunnen hebben? En dat zijn lijf nog niet klaar was toen hij wakker werd? Of denk ik nu heel raar?
Door Parelridder
#2396637
Begrijp ik goed dat dit de eerste keer was dat je een erectie zag bij je 2 jaar oude reu?
In dat geval: ja, zorgen maken :biggrin2: ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2396639
:biggrin2: het is niet abnormaal, denk inderdaad dat hij gezellig gedroomd heeft. Ik zou 'm de volgende keer wel gewoon uit laten lopen en niet dwingen tot liggen. Waren zij zwellichamen ook zichtbaar of had die alleen een dikke piemel?
Door Lil
#2396682
Nou, dat heb ik bij Boris wel wat vaker gezien (hij is pas met 5 jaar gecastreerd). Hij was heel gemakkelijk met teven, maar soms kreeg hij een echt erectie. Liggen wilde hij dan ook niet en zolang hij niet ergens op ging fietsen vond ik dat prima. Hij heeft er alleen voor zover ik weet nooit gek bij staan kijken (of misschien de eerste keer, maar dat herinner ik me niet meer).

Ik denk dat Oscar een volkomen gezonde volwassen reu is ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2396689
Parelridder schreef: Begrijp ik goed dat dit de eerste keer was dat je een erectie zag bij je 2 jaar oude reu?
In dat geval: ja, zorgen maken :biggrin2: ;)
Hahaha!

Nou hij heeft wel vaker een stijve, maar dat is dan vanuit spanning, een stresssignaal. En dat verdwijnt ook net zo snel weer. Dit verdween niet en ja hij was er echt heel erg mee aan. Hij keek ook steeds tussen zijn voorpoten door naar zijn geval en dan kreeg ik de slappe lach. Als hij wel een kwakje had gehad, had ie dat recht in zijn eigen gezicht gedaan  :D
Ik denk werkelijk dat het voor hem de eerste keer was, omdat hij zelf zo de indruk gaf zich er geen raad mee te weten. Het liggen zullen we de volgende keer achterwege laten, dat deden we omdat we dachten dat hij (en wij) dan weer tot rust zou komen.
Ik heb het vroeger bij Harry ook nooit zo gezien en die is 11 geworden en nooit gecastreerd.

En hij gaat zijn gang maar, zolang het te maken heeft met gezellig dromen en niet met enge prostaatklachten ofzo. Bedankt voor de reacties allemaal!
Door Lil
#2396818
Ik denk dat het andere dat je ziet alleen het uitschuiven van zijn penis is, dat zie je bij stress vaker. Dat is geen echte erectie, meer zo'n halfslachtig iets.

Prostaatklachten uiten zich heel anders. Heb daar helaas ervaring mee (was hier de reden tot castratie).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2397169
Klopt, dat is echt duidelijk anders. Dat komt en gaat heel vlug en dat geeft hem ook geen last ofzo. Prostaatklachten hoop ik geen ervaring mee te krijgen, maar de tijd zal dat leren.
Door tt-tjes
#2397426
Oscar is dus een heel normale reu :biggrin2: Hier hebben ze dat ook wel eens als ze liggen te slapen. Ze gaan dan ook een beetje sullig staan kijken totdat het weer weg is. Ik laat ze gewoon maar staan. Als de erectie dan weer weg is gaan ze vanzelf wel weer liggen.
Door eelke
#2397468
Goh, hier ook nog nooit zo gezien.
Wel inderdaad dat er eens iets uit floept, maar dat is het dan ook.
Door ~anna~
#2397597
nee ik ook niet, maar bij een reu van een ander, ik dacht toen nog.. zo zie je maar weer..niet druk om maken denk ik dan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2397708
Parelridder schreef: Begrijp ik goed dat dit de eerste keer was dat je een erectie zag bij je 2 jaar oude reu?
In dat geval: ja, zorgen maken :biggrin2: ;)
Ik heb nog nooit een erectie gezien bij mijn reu van bijna 9. Ook nooit bij onze andere reuen, maar misschien doen ze het stiekem.
Door yvette_van_alert
#2397722
Hahha hier 1 ker een reu gehad die een natte droom had en helemaal overstuur wakker werd .. ( na t kwakkie)

Hij lag tegen de deur aan te slappen en ik dacht wat hoor ik toch voor een gebonk.

Ik heb blauw gelegen van t lachen.

Het is maar 1 keer gebeurd althans dat ik er iets van gemerkt heb
Door tessa
#2398006
Ja maar het kan er echt angstaanjagend uitzien als je niet weet wat het is.
het is echt enorm gezwollen en paars/rood.
Onze reu had het ook af en toe en liep dan heel ongelukkig, wijdbeens door het huis te sproeien...., bleeegh!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door