Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2396622
Heb om half een snachts een te duf hoofd om op vissen fora te gaan vragen, ik dacht, misschien weet hier iemand het.

We hebben een aziatische waaierhandgarnaal. Super leuk beestje, we hebben hem al een jaar of 3. Hij vervelt regelmatig. Alleen nu zijn met het vervellen ook zijn waaierhandjes eraf. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Het velletje was net heel goed zichtbaar voor in de bak en daar zaten alle 4 zijn waaiertjes aan. En hij zit zelf bovenop een blad, met wel zijn gewone poten, maar zonder waaiertjes. Die heeft hij nodig om te eten, maar groeien die wel weer terug? Zou het zo jammer vinden als hij dood gaat!
#2396650
kan zijn dat de wapper met de anderepoten voer zoekt
ff in d gaten houden
de wapper zal nu weer sneller vervellen en zal er weer een goed wapper voor in de plaats komen
even een keer ruim voeren door bv een heel spirulina tabletje op de bodem te voeren en dan kijken of de waaierhand garnaal erop gaat zitten eten
dus tja...gewoon afwachten dus
#2396695
Thanx allemaal!

We hebben een aziatische en afrikaanse waaierhandgarnaal. Welke soorten precies weet ik niet. De aziaat hadden we er 2 van, maar 1 is er vorig jaar dood gegaan. Toen wilde ik er weer een bij, omdat ze graag met meer zijn (eigenlijk liefst met 4 of 5 ofzo), maar toen ben ik dus heel stom geweest en heb een afrikaan gekocht. Die zien we nauwelijks, maar zo heel af en toe scharrelt hij voorbij, dus die red zich ook wel.
We voeren garnalenkorrels voor de garnalen, algentabletten voor de algeneters en visvoer voor de visjes. Nu lees ik dat ze van visvoer vervellingsproblemen kunnen krijgen, maar ja, de visjes moeten ook eten.
Ik hou hem gewoon in de gaten of hij ook eens bij zo'n tabletje gaat eten. Dan komt het hopelijk wel goed! Hij ziet er nu letterlijk zo onthand uit, de arme ziel...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door