Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nessa45
#2395887
Hallo,

Helaas moet ik even van het barfen af en ga ik over op KVV. Ik heb een kindje van 5 weken en qua tijd en hygiene is barfen even geen optie op het moment  :P

Maar aangezien mijn doggies het wel goed doen op barf, denk ik dan ga ik over op KVV met barf spulletjes erbij.
Nou ben ik uitgekomen bij Lotgering, de verhoudingen staan mij goed aan en het is in de buurt verkrijgbaar voor een goede prijs. Maar nu het volgende...

Op de site van Lotgering staat dat ze 1% tot 2% van het lichaamgewicht krijgen, nou moet ik zeggen dat dat niet veel verschilt met het barfgewicht. Maar toch wil ik even voor de zekerheid een check doen, want voor die kleine van 5 kilo kom ik uit op 50-75 gr per dag waar ze voorheen 200 gr barf kreeg. Dit vindt ik wel een groot verschil, het is een kruising van ± 5 kilo.

Voor Dana, kruising Stafford, scheelt het niet veel als ik uit ga van 15% van het lichaamsgewicht, 20 kilo, dus 300 gram ipv 400 gram barf.
Bij smuldier hield ik 30 gram per kilo lichaamsgewicht aan, maar nou moet ik idd zeggen dat ze daar papperig van werd.

Ik zat er aan te denken om het te combineren met lamsschedel, runderstrotten, vis en wat ik in de aanbieding kan krijgen. Dit is makkelijk in te vriezen en hanteerbaar. Wel zeg ik erbij dat Dana de grote extra's krijgt want een lamsschedel van 200 gr was ik nog niet tegen gekomen hihi Maar goed Dana krijgt een halve schedel.
En ook zie ik net ff snel dat ik wel groente erbij moet geven, zit niet in de pakketjes.

Graag hoor ik wat meningen hierover.
Door Parelridder
#2396634
Lotgering heeft een bijzonder hoog vetpercentage, vandaar dat je er maar zo weinig van kunt geven. De analyses staan op de website. Als je gewend was ook een kwart vet te geven in de BARF zal het vergelijkbaar zijn.
Een percentage vet voeren waardoor je maar zó weinig geven kunt, om te voorkomen dat ze om rollen, gaat onvermijdelijk ten kostte van waardevolle voedingsstoffen: de helft van de gebruikelijke hoeveelheid botten, spiervlees, hart, lever en nier.
Door ellyE
#2398369
Mijn honden zijn beiden ngeveer 30 kg en krijgen dus +/- 600 gr per dag. Lotgerink wordt geleverd in pondspakken, krijgen ze dus regelmatig. Mijn honden krijgen erg veel beweging en als ze een tijdje alleen lotgerink hebben gehad, worden ze wat magerder. Ik wissel het af met barf en houd daar dus rekening mee.
De honden doen het erg goedop lotgerink
Door Nessa45
#2398438
Dank jullie wel!!
Ik heb gewoon huishonden, doen niet zoveel helaas.. Maar ik denk dat ik idd gewoon begin met het percentage wat lotgering aangeeft en dan op t oog voer.
Zowieso hou ik een beetje barf erin, want ze moeten wel wat te knagen hebben hihi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door