Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2395018
Voorheen had ik altijd de eendenruggen van VSE. Die zijn er niet meer en daarvoor in de plaats krijg je nu karkassen. Ik knip zeg maar de onderkant er uit..je hebt dan de rug met ribben en het borstbeen als 2 aparte stukken. Vervolgens knip ik ..tja hoe heet dat botje..wishbone in het engels er uit en knip dit doormidden.

Hoe voeren jullie die karkassen...in z'n geheel of knippen jullie ook.

Edit: typefoutjes gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door TMG1961 op do 12 jul 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2395034
[quote="Sanyo"]
Waarom knip je ze in stukken?
Ik voer ze zelf gewoon heel.
[/quote]

Vindt ze eigenlijk best groot..wegen hier bijna 500gram per stuk. plus ik vindt er een paar enge botje in zitten, vooral dat y vormige botje..weet even nederlandse naam niet
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2395054
Ik knip er het borstbeen ook uit. Maar ik heb dan ook katten  ::) Dat is wel een groot kaal stuk.
Ik heb nog geen eendenkarkassen gehad, maar wel parelhoen en kip.

Ik doe het ook omdat je ze dan in elkaar kan leggen enzo invriezen. Dat neemt minder plaats in.
Konijnkarkassen knip ik ook over de ruggengraad middendoor om hen in elkaar te laten passen.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 12 jul 2012, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2395061
Ik hak losse karkassen in de breedte in repen. Zo krijg ik een mooie Sienenportie en anders passen de repen goed in de molen voor de Ottenmuffins.
De sneue parelhoenkarkasjes van Kukeleku geef ik als halve als knaagje aan Sien, want die zijn wel heel mini. Dan hak ik evenwijdig.
Door eelke
#2395090
Ik houdt de achterkant voor, en dan snijdt ik met mijn hakmes net links naast de ruggengraad. Dan breek ik hem open, en knip ik rechtsonder de rest los, en dan heb ik twee even zware delen. Ik halveer de helft, want Gijs krijgt 750 gram, dus dan krijgt hij 1,5 per dag.
Door miik
#2395180
Hier gaan ze ook doormidden. De enige reden is dat de porties anders te groot zijn voor mijn honden.
Maar ik vind er geen enge botjes in zitten, ze zijn niet hard en ze krijgen alles goed weg.
Door TMG1961
#2395198
enigste "enge" botjes vindt ik eigenlijk dat y-vormig botje. Denk dat ik in het vervolg dat er maar uit knip en doormidden knip zoals ik nu ook al doe en dan de rest van het karkas in twee stukken knip.

Gek he..bij de ruggen zoals VSE ze voorheen had maakte ik me nergens druk over, haalde vel eraf en zo de bak in..nu met de karkassen lijkt het of ik net begin met barf voeren ipv al bijna 2 jaar er mee bezig te zijn. 
Door nanna
#2395203
Ja doorknippen is voor Semmetje  geen optie  ;D ;D ;Ddat is twee keer krak krak en dan even verder kauwen en weg maar ja die heeft natuurlijk ook een grote mond ;) ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2395207
gentle is bijna de moord gestikt en van die platte botten of zoiets wat aan die karkassen zitten, zit ook bij de parelhoen..dus die gaan er mooi vanaf
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2395218
er zit net als bij parelhoen karkassen, van die platte botten/schijven bij...gos hoe moet ik dat nou uitleggen...
morgen eten ze ribben dan haal ik voor de dag erna parelhoen uit en maak er een foto van
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2395223
even foto gepikt van mien 5-tal
Afbeelding
je ziet aan de bovenkant een langwerpig botje daaronder zit een 'schijf'/ plat bot....dat is achter in zn keel blijven hangen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door