Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zwitserse herder
#2394952
Heb een zwitserse herder geadopteerd van 2 jaar.
Hij heeft namelijk een allergie en ik  wil héél graag rauw gaan geven
in de hoop dat hij daar goed mee is.
Ik had gedacht aan Haaks Barf Dogfood.
Iemand hier mss ervaring mee?
::)
Alvast bedankt

 
Door nienk
#2394989
hoi en welkom hier!

weet je waar je hond allergisch is voor is, en hoe is dit vast gesteld?

er zijn hier op het forum veel honden die 1 of meerdere (voedsel) allergieën hebben. Mijn Reus onder andere.

rauw voeren is een ontzettend goed idee! Allergieën zijn een probleem met de weerstand van je hond, en rauw helpt om op een natuurlijke wijze de afweer van de hond op peil te houden en krijgen. daar gaan de allergieën niet van over, maar de hond zal er zeer zeker wel van opknappen.

op Haaks Barf geschikt is voor jou hond ligt er aan waar hij allergisch voor is.

het eerste belangrijkste punt is om volledig graan en rijst vrij te gaan voeren. graan is een enorme belasting voor het gestel van je hond, en daardoor jeuk & ellende veroorzaker nummer 1 bij honden. Haaksbarf is graan vrij, dus dat is mooi.

daarnaast vind ik het zelf handig om rekening te houden met de mogelijkheid dat je wellicht een eliminatie dieet moet gaat volgen met de hond. dat houdt in dat hij een tijd (minstens 6 weken) 1 diersoort eet die hij nog nooit gegeten heeft. en niets anders. daarna ga je per paar weken een diersoort of ander voedingsmiddel toevoegen, zodat je er achter kan komen waar hij op reageert. ik raad je dus aan om 1 of 2 diersoorten achter de hand te houden en deze nog even niet te gaan voeren. over het algemeen is konijn hier heel geschikt voor.

Barfplaats wordt gesponsord door