Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2393961
Vandaag heb ik mijn bullenpiemels ´geoogst´. Ze zijn prachtig gedroogd. Ik wilde ze in stukken hakken, een hele is veel te groot voor mijn kleintjes. Ik heb het geprobeerd met een mes, een hakmes, een vleesschaar, een snoeischaar, een zaag en een bijl maar het ging haast niet. Uit eindelijk met de decoupeerzaag is het gelukt, tot grote frustratie van vriendlief :biggrin2:
Dat moet toch makkelijker kunnen denk ik zo maar ik zou niet weten hoe, iemand een idee?

Vanmorgen ben ik begonnen met geelhaar schoonmaken voor op de droger. Ik had ergens gelezen dat dit het beste ging met een schaar. Ik heb van alles weer geprobeerd maar ik ben met een heel klein stukje een half uur bezig om al het vet er af te krijgen ??? Iemand tips hoe dit handig kan?

Dan mijn laatste vraagje, hoe kan ik gedroogd vlees het beste bewaren. De een zegt af gesloten en op een koele plaats, de andere zegt dat er juist wel lucht bij moet kunnen zodat het niet gaat schimmelen. Ik heb het nu in weckpotten met rijst onder in. Dit staat in een donkere kast, zou dat goed blijven? Het is echt heel droog dus ik hoop dat het goed blijft. In de vriezer ga ik het niet bewaren, ik wil juist buiten de vriezer op kunnen slaan. (de vriezer past nu al nauwelijks dicht) :o
#2394068
piemels = takkenschaar 1 seconde werk.
Geelhaar = schaar of scherp aardappelschilmesje.
Tussen het vet en het geelhaar zit een vliesje,
het is echt makkelijkafsnijden en meer dan 5 mnuten per geelhaar zou je er niet mee bezig moeten zijn...
helaas woon je te ver weg.
Mocht ik het hier hebben liggen als je een volgende keer komt dan kan ik het voor doen.

Weckpot met rijst op een donkere koele plek lijkt mij prima!
Ik bewaar het in de koele kelder, in grote plastic trommels, donker en koel en ook nog eens in een zipzak.
Blijft maanden en maanden goed.
Ben met mijn biorunderpens bv nog met droogspul uit februari bezig, geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door