Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door koekje
#2393929
Ik heb voor de logeerhond (eet brok) een kuikentje ontdooid. Liever had ik een portie spiervlees gegeven, maar daar heb ik niets meer van op voorraad.
Het kuikentje wordt dus niet gegeten, ze heeft geen idee wat ze ermee moet. Ik heb het op een bordje gelegd met een stukje komkommer (ligt er ook nog steeds) en een chemisch hondenreepje. Alleen het reepje is inmiddels weg.

Hoe zorg ik dat het kuikentje in de hond gaat? Ik heb er al een beetje mee staan gooien, maar dat had geen effect. Ze vind het niet eens op als een balletje.
Ik heb er al eerder 2 snoepjes op gelegd, maar die werden er netjes vanaf gegeten.

Buikje opensijden, werkt dat bij hond ook?
Ik geloof dat marineren in de pens een goede methode is om hond iets te laten eten, maar ik heb geen pens. En deze hond snapt rauw (nog) niet.
Door Kemi
#2393937
;D mijn hond snapt rauw wel, maar weet zich met zo'n kuikentje ook geen raad. Heeft het alle hoeken van de kamer laten zien, erop liggen rollen, in de lucht gegooid en uiteindelijk als oud vuil laten liggen... Open snijden heb ik niet gedaan, zou je nog kunnen proberen? Succes! :biggrin2:
Door smulpaap
#2394069
Ooh hier idem hoor , twee van de drie vinden het wel lekker . No drie vind het doodeng  :biggrin2: In het begin liep ze er hard voor weg , later betrapte ik haar op haar platte hol , met onder haar kont ..... het kuiken . Ik heb het kuiken opengemaakt enz enz .... maar opeten .... neuh  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2394098
Hier heb ik ze voor de katten, ik heb er wel eens 1tje aan Kaya gegeven maar die werd direct weer door de katten afgepakt voor dat ze er ook maar aan kon ruiken.  ;D Sindsdien toont Kaya dan ook geen interesse meer.
Door smulpaap
#2394106
[quote="zhiva"]
Hier heb ik ze voor de katten, ik heb er wel eens 1tje aan Kaya gegeven maar die werd direct weer door de katten afgepakt voor dat ze er ook maar aan kon ruiken.  ;D Sindsdien toont Kaya dan ook geen interesse meer.
[/quote]

Ik heb er wel beeld bij ja  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2394204
Kuikentje staat weer in de koelkast, dat is morgen voor Sien.
Rundergehakt lust ze wel, dat ging heel snel weg en ze vroeg om meer.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2394723
Een kennis van me heeft ooit hetzelfde probleem gehad. Haar hond wilde het kuikentje niet eten.
Ze heeft het toen gemalen en toen ging het er wel vlot in.
Hier bij ons is het overigens ook meestal zo, dat wanneer er iets niet gegeten wordt (bijvoorbeeld hele sardien of haring), het er wél in gaat nadat ik het heb gemalen. ;)
Door smulpaap
#2395442
[quote="smulpaap"]
Ooh hier idem hoor , twee van de drie vinden het wel lekker . No drie vind het doodeng  :biggrin2: In het begin liep ze er hard voor weg , later betrapte ik haar op haar platte hol , met onder haar kont ..... het kuiken . Ik heb het kuiken opengemaakt enz enz .... maar opeten .... neuh  :biggrin2:
[/quote]

Er is hier een wonder gebeurt  ;D Na jaren was een kuiken ineens niet eng meer  :biggrin2: Vanavond heeft mijn heldin een kuiken gegeten  :biggrin2:
Door smulpaap
#2395455
[quote="koekje"]
Wat goed!
Is dat die ene die ook moeilijk doet met een konijnenoog tussen de tenen?  :biggrin2:
[/quote]

Neuh , die vind ze heerlijk , die denkt dat het geblondeerde mollen zijn  :biggrin2:
De ouwe tang vreet ze ook zo weg
Maar Amber die was er dus panisch van  :biggrin2: Maar ze heeft laatst ook een wild nijn gehad met vacht aan de poten , en dat ging zowaar ook goed
Dat liet ze in het begin ook liggen .... muts  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door