Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
#2392705
van middag naar de da geweest met heppy
hij heeft een duidelijke hartruis
en moet op de hart tabletten
hij is pas 6,5 jaar
echt balen
Door charmed
#2392803
Balen hoor, maar het is niet zo dat hartpatiënten niet oud kunnen worden. Bij 1 van onze shelties werd een hartruisje geconstateerd toen ze 9 weken was. Zij is op 6 jarige leeftijd op medicatie gegaan, ze is uiteindelijk 14 1/2 jaar geworden.
Door nikèdog2000
#2392816
bij mijn eerste hondje is toen hij 2 jaar was
ook een hartruis gehoord
hij ging met 8 jaar op de medicijnen
en is 12,5 jaar geworden
ze kunnen er oud mee worden
maar ja je gaat nu toch met andere ogen naar hem kijken
ik hoop dat de medicijnen gaan helpen
want nu loopt hij na 1 uur als een oude vent

maar als hij katten ziet dan is dat over ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#2392951
Niet leuk, maar hoeveel spanieltjes zijn er die GEEN hertruis hebben?

Ik duim dat Heppy    baat heeft van de med.
Door Lizzy
#2393496
He bah :(

Is de hartruis dermate ernstig dat je medicatie moet geven? Brutus had ook een hartruis. We hebben daar een kleuren-echo bij Warmerdam laten maken en het jaar erop en het jaar daarop weer. Zo kon ie kijken of de problemen erger werden. Brutus is ruim 14 jaar geworden en de hartruis werd zo rond zijn 6de geconstateerd. Uiteindelijk is zijn hart hem wel noodlottig geworden hoor, maar ja, als je een Dalmaat van 14 bent, moet je soms ergens aan dood gaan :'(
Door nikèdog2000
#2393602
heppy heeft gisteren en vandaag een halve pil gekregen
en ik zie al verschil
het kan ook zo zijn dat ik het verschil wil zien
maar ja daar is een spreekwoord van
maar het schiet mij niet 123 te binnen
Door crutz
#2394873
Lizzy schreef: He bah :(

Is de hartruis dermate ernstig dat je medicatie moet geven? Brutus had ook een hartruis. We hebben daar een kleuren-echo bij Warmerdam laten maken en het jaar erop en het jaar daarop weer. Zo kon ie kijken of de problemen erger werden. Brutus is ruim 14 jaar geworden en de hartruis werd zo rond zijn 6de geconstateerd. Uiteindelijk is zijn hart hem wel noodlottig geworden hoor, maar ja, als je een Dalmaat van 14 bent, moet je soms ergens aan dood gaan :'(
idd, waar komt de ruis vandaan,
1x 2 pupjes in het nest gehad die een ruisje hadden, wat de DA niet als de typische puppy ruis die ze soms kunnen hebben vond klinken. Op 9 weken in Wageningen (Wagenrenk) een kleuren-echo laten maken & toen bleek het toch een ruisje veroorzaakt door de groei (wrs) wat nog net binnen de normen viel. Op 13 weken was bij beiden ook geen ruisje meer hoorbaar.... ;-)

weet t, t is niet vergelijkbaar, want dit van jou is op oudere leeftijd, maar bedoel wel meer dat ze dus wel heel veel van de oorzaken kunnen zien & het hoeft niet met een roesje, dus dat is ook wel fijn...
Door Nynke
#2395896
he jakkes Rita !! 

Jeps en Peps hebben het ook allebei en je weet hoe oud Gunnar met een zware hartruis is geworden, dus maak je niet teveel zorgen !!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door