Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2392838
Quinta heeft vorige week in het hoge gras gelopen in het park. 's Middags had ze een bultje. Gecheckt of er geen angel of iets in zat maar niks te zien. Ze zat er heel de week aan te krabbelen, dus af en toe wat honingzalf op gedaan. Bult zelf is ook weg nu.
Nu is ze vandaag voor het eerst een dagje alleen geweest, ik kom thuis en de plek is zo geworden:
Afbeelding

Wat kan ik hier het beste opsmeren? Ik gebruik nu Dermiel.
Het is niet dik of ontstoken.
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op ma 10 sep 2012, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2392853
voorkomen dat ze er aan kan zitten. dus kraag om of een pakje of sokken aan. zit in die honingzalf die je hebt dat goedje wat helpt tegen de kriebel, cardiospermum? in vetramil zit dat wel. ik smeer bij Reus ook vaak de zalf van Vet Gold Cream, ook erg prettig spul.
Door ChantalKrijn
#2392876
Ik zag het toen ik al thuis was, dus pakje halen wordt wat lastig  :biggrin2:
Dat kan morgen pas.

Dit zit in de Dermiel: Honing, etherische oliën, cetostearylalcohol, natriumlaurylsulfaat, isopropylmeristaat, paraffine en wite vaseline.
Geen cardiospermum zo te zien dus..  Op de verpakking staat dat het de genezing bevordert en een verzachtende en beschermende werking heeft :-\
Toch maar Vetramil halen? Of waar haal je de Vet Gold Cream?
Door ~anna~
#2392892
Ik ga voor Vetramil of Weleda Calendula ( bevat meest werkzame calendula) geschikt voor dieren en mensen die bv niet tegen Vetramil kunnen, dat komt ook voor.Ik ken Dermiel niet, hond heeft aan de plek gezeten zo te zien.
Bij mijn allergische witte herder gebruik ik alijd calendula zalf van Weleda omdat ze niet tegen Vetramil kan, en ook omdat ze soms dit soort plekken heeft.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 10 jul 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2393165
Mijn JRT heeft een tijd geleden een hotspot op haar kop gehad , bij haar werkte Vetramil honingzalf erg goed . Hotspot was beginnend en ter grootte van een 5 cent munt zeg maar
Ik heb de haren rondom niet geschoren maar geknipt , het was geen porem .... maar ja na scheren gaat het weer kriebelen en dan gaan ze de net genezende plek weer open krabben . Ze heeft geen kap om gehad . Ik maakte het zo weinig mogelijk schoon , en liet de zalf zijn werk doen . Na een kleine week was de plek klokkie gaaf en dicht

Noa , mijn oude Bullentut heeft eens een kleine hotspot gehad , ook op haar wang en dat ging ook richting neusplooi , niet fijn bij een Bulldog .... Vetramil en het is ook prima genezen

Hier nog een link met wat voorbeelden hotspot

http://www.schotseherdervrienden.nl/hotspots.pdf
Door Irish
#2393172
nienk schreef: voorkomen dat ze er aan kan zitten. dus kraag om of een pakje of sokken aan. zit in die honingzalf die je hebt dat goedje wat helpt tegen de kriebel, cardiospermum? in vetramil zit dat wel. ik smeer bij Reus ook vaak de zalf van Vet Gold Cream, ook erg prettig spul.
Mag je dat op open wonden smeren dan?
Ik tob nou al bijna een jaar met Kaat's likgranuloom... Wordt er ZO wanhopig van  :'(
Door nienk
#2393371
Irish schreef: Mag je dat op open wonden smeren dan?
Ik tob nou al bijna een jaar met Kaat's likgranuloom... Wordt er ZO wanhopig van  :'(
oh dat weet ik niet, Reus heeft eigenlijk nooit echt open wondjes, maar op wondjes wat al een korstje is werkt het prima, net even mee genezend dan vetramil.

heb je voor die plek van Kaat al eens iets op basis van (chinese) kruiden geprobeerd? Dat hotspot zalfje wat ik voor Reus had werkte zo ontzettend goed, misschien is er voor zo'n soort plekje ook wel iets te mengen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door