Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2392568
Ik lees wel eens dat mensen kokosolie aan het menu van de hond toevoegen. Het komt vorral in de gezondheidstopics naar voren. Nou heb ik zo'n emmertje staan die helaas niet ontgeurd is en ik dus alleen af en toe voor een roerbakgerecht gebruik. Ik zou het dus aan de hond kunnen geven, maar wat is precies de functie?
Door De Geijsjes
#2392768
Waarom "helaas" niet ontgeurd? Want dat is nu juist de variant die gezond is.  ;)
Het is goed voor de darmen en nog legio andere zaken  8)
Door Lizzy
#2392835
-anna- schreef: Kokosolie wat niet ontgeurd is zit meestal in glas, dus welk merk heb je dan..
Meestal maar niet altijd. Ik vind plastic nogal bleh en heb het liever in glas. Jij ook zeker?

Afbeelding
Door ~anna~
#2392845
Lizzy schreef: Meestal maar niet altijd. Ik vind plastic nogal bleh en heb het liever in glas. Jij ook zeker?

Afbeelding
Ja glas natuurlijk.Jammer dat niet iedereen kan wennen aan de oorspronkelijke versie, terwijl het gezonder is.
Ik wist niet dat dit merk niet ontgeurde in plastic had, dank voor de info.In glas is beter en gezonder.
Door Nadia
#2392856
Kokosolie heeft veel gezonde stoffen, welke allemaal op internet te vinden zijn. Zoals dit voor de mens gezond is, is het ook voor de hond gezond.

Ik gebruik royal green. Ontgeurd, in glas.
Door 202Spots
#2392860
Gonnie schreef: Hoeveel geef je er dan van, aan de hond en hoevaak?
Ik zou met 'n half theelepeltje beginnen en langzaam meer gaan geven terwijl je in de gaten houd of de poep niet te los word.

Dogs love the taste of coconut and many will lick it off a spoon. It can be feed alone or mixed in dog food.
Start very slow. Work up to a teaspoon a day for each 20 pounds of body weight. (* ong.kleine dessert lepel per 10 kilo)
If you notice greasy stools cut back the oil for a few days. The oil will help detox the system so it's important to go slow and over several weeks work up to the full doseage.

http://www.chihuahua-people.com/chihuah ... -much.html

Nog wat waardes van kokosolie:
http://www.dogster.com/lifestyle/ten-re ... -dogs-diet

Toevalling gisteren voor ons zelf 'n cocosnoot geraspt/gehakseld in de keukenmachien, en de restjes wat er in bleef zitten,
heb ik gebruikt om met wat groentes erbij nog 'n mix van te maken, volgende keer geef ik ze 'n hele kokosnoot om te kijken wat ze er mee doen. :P
Laatst gewijzigd door mahuni op di 10 jul 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2392872
Jantien, ik heb o.a. kokosolie gebruikt in de strijd tegen Giardia, zie ergens op BP een topics van anderen hierover. Helaas weet ik even zo gauw dit topic niet meer terug te vinden.

Hoeveelheid: 1 klein theelepeltje per dag.

Kokosolie legt een soort filmpje in de darm, waardoor parassieten zich niet goed kunnen hechten aan de wand.

En nu ik je dan toch in ether zie, zou jij mij misschien eens, als je tijd hebt hoor, jouw bevindingen over Glutamine kunnen vertellen? Ik ben daar heel erg in geinteresseerd.
Door Annemarie Rijnveld
#2392874
vanaalst schreef: geef ze hier ook dagelijks kokosolie.......zimba heeft  geen pruttelbuik meer!
ze krijgen een eetlepel per dag en vinden het heerlijk!
Een EETLEPEL?? Gaan zij bij jou er niet van aan de rees?
Door Annemarie Rijnveld
#2392884
Even ter aanvulling, maar er is veel meer hierover te vinden op Internet, zeker op de engelstalige sites:
Ignit Bekken


Ignit Bekken De laatste jaren zijn er steeds meer berichten over antibioticaresistente ziektekiemen in rauw vlees, maar waar rauw vlees is, zijn er bacteriën en ziektekiemen. Dat is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. Daarom zijn er in de natuur veel effectieve middelen te vinden om ze te bestrijden.



Om verder te lezen moet u eerst inloggen!
Volgens Mary G. Enig, PhD, die zich al jaren ingezet heeft om kokos weer de plaats te geven op de wereldmarkt die ze verdient, stoppen de middellange vetzuren in kokosolie de groei van veel ziektekiemen, ook van Staphylococcen. Kippen en andere consumptiedieren die kokosolie in hun voer krijgen, dragen veel minder salmonella en campylobacter jejuni bacteriën bij zich. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat de bestrijding van twee soorten salmonella aureus veel effectiever is met monolaurine (bestanddeel van kokosolie) en de essentiële olie van oregano (krachtige desinfectant) dan met de krachtigste antibiotica. Enig schrijft: "De onderzoeken laten zien dat deze veilige antimicrobische middelen hun nut hebben bij de preventie en behandeling van Staphylococcus aureus. Het is nu duidelijk en wetenschappelijk bewezen dat het gebruik van kokosolie in de voeding heilzaam is door zijn preventieve en genezende eigenschappen." De dosering voor honden is 1 theelepel per dag per vijf kilo levend gewicht. U begint met een klein beetje en geeft geleidelijk meer. De essentiële olie van oregano kan beter gegeven worden in een capsule, omdat de meeste honden een hekel hebben aan de geur en de smaak. De olie wordt in de capsule gedruppeld en de capsule gesloten en toegevoegd aan het eten. U heeft de olie nodig van origanum vulgaris, het liefst van planten die in de natuur geoogst zijn. Per dag geeft u een of twee keer een druppel oregano-olie per 25 kilo levend gewicht. Voor kleine honden verdunt u een druppel in een halve theelepel kokosolie. Iets meer dan de helft van deze halve theelepel is voldoende voor een hond van 5 tot 7.5 kilogram. Let er wel op, dat u oregano vulgaris-olie koopt van een therapeutische kwaliteit. De olie moet verpakt zijn in een donker flesje, waar geen licht doorheen kan. U weet dat u de juiste olie in handen heeft, wanneer op het etiket vermeld wordt: 1. land van herkomst, 2. botanische naam, 3. Nederlandse naam, 4. informatie over het gebruikte plantendeel, 5. wijze van winnen, 6. inhoud, 7. of er gebruikgemaakt is van een oplos- of aanlengmiddel. Ik
Door Jantina
#2392942
Precies, dat emmertje heb ik dus maar ik vind het dus echt niet lekker om hier een aardappeltje, stukje vlees, vis of wat dan ook in te bakken. Dus het staat een beetje niets te doen, ik gebruik af en toe een mini likje voor op mijn lippen als ze droog zijn... En roerbakgroenten, nasi/bami dat soort dingen daar vind ik de smaak niet erg in dus dan gebruik ik het wel.
Maar dan ga ik af en toe een theelepeltje voor de hondjes erbij doen! Bas krijgt nooit iets van olie/vet en het zou voor zijn huid wel goed zijn, vind ik soms wat droog.
Annemarie, ik PB je even over die L-glutamine.
Dank voor jullie reactie allen!
Door Annemarie Rijnveld
#2392966
Jantina schreef: Precies, dat emmertje heb ik dus maar ik vind het dus echt niet lekker om hier een aardappeltje, stukje vlees, vis of wat dan ook in te bakken. Dus het staat een beetje niets te doen, ik gebruik af en toe een mini likje voor op mijn lippen als ze droog zijn... En roerbakgroenten, nasi/bami dat soort dingen daar vind ik de smaak niet erg in dus dan gebruik ik het wel.
Maar dan ga ik af en toe een theelepeltje voor de hondjes erbij doen! Bas krijgt nooit iets van olie/vet en het zou voor zijn huid wel goed zijn, vind ik soms wat droog.
Annemarie, ik PB je even over die L-glutamine.
Dank voor jullie reactie allen!
Dank je Jantien
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door