Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door koreander
#2391751
Zal me nu eerst maar even voorstellen.
Ben een vrouw van 34 en in het bezit van een prachtige kruising mechelse herder x labrador, een teef van 14 maand oud en 30 kg.
Met dit hondje ben ik aan het trainen voor VZH en hopelijk in de toekomst ook IPO.
Verder liepen we regelmatig hard.
Helaas gaat dit voorlopig niet meer ivm een knieblessure van het meisje door een trauma.
Ben behoorlijk lang bezig geweest om haar overb te krijgen op kvv. Uiteindelijk is dit gelukt met naturis kvv en probiotica van het merk puur.
Deze krijgt ze nu al zo´n 3 weken. Het gaat nu erg goed.
Bij de kvv krijgt ze op dit moment al kippennekken, eendennekken en af en toe spiervlees of rundertartaar.
Vandaag gaat ze haar eerste echte barfmenu krijgen.

hier dan de menuutjes voor de komende dagen.

Vandaag:
Ochtend:  -200gr kvv rund
avond:    -300 gr kippennekk
              -150 gr tartaar rund
              -90 gr pens rund
                1 ijsblokje groentemix ong 20 gr (ontdooid natuurlijk)

dinsdag:
Ochtend 150 gr kvv lam
avond:  -300gr kippennek
            - 150 gr rund spier
            -90 gr kippenlever licht gekookt
            1 ijsblokje groentemix

Woensdag:
ochtend 150 gr kvv geit
avond:  -300gr eendennek
            -150gr kip spier
            -90 gr pens
            1 ijsblokje groentemix

Donderdag:
Ochtend: 150 gr kvv zalm
avond: -300 gr eendennek
          -150 gr rund spier
          -90 gr hart rund
            1 ijsblokje groente mix

Ben me ervan bewust dat hier nog niet veel varieteit inzit.
Morgen komt de nieuwe vriezer en als alles mee zit donderdag de eerste echte bestelling.
Vanaf dan heb ik de beschikking over 10 verschillende diersoorten.
Vwb de groente wil ik haar niet direct te veel geven.
in de kvv zit alleen een klein beetje zeewier en verder niets. wil haar daar dus rustig aan laten wennen.
Bij het barf menu krijgt ze dan nog wel steeds haar probiotica.
Hier blijf ik nog wel een tijdje mee doorgaan om haar te ondersteunen.
Ben benieuwd de komende dagen hoe het gaat. ;D
Door Kim en Casper
#2392065
Waarom geef je KVV en barf op een dag? En wat ga je de overige dagen geven? Ik geef 4 dagen barf en drie dagen KVV. Als ik ben werken KVV..

Ik mis nier en lever in je menu. Je geeft 4 diersoorten maar de afwisseling zou iets uitgebreider kunnen. Bij caroba hoef je maar voor €25 te bestellen en hebben veel meer diersoorten.
Door koreander
#2394596
Hoi,

KVV krijgt ze nog een beetje omdat ik het nog in de vriezer heb liggen en het erg makkelijk is om een beetje yoghurt doorheen te doen.

Gisteren mijn bestelling binnen gekregen van richardsversvoer.
Was even schrikken erg veel :o
Paste gelukkig net allemaal in mijn vriezer.
Komend weekend gaan we naar mijn ouders en daar krijgt ze naturis KVV vanaf maandag starten we dan met het volgende menu.

Ze gaat vootlopig 700 gram per dag krijgen waarvan:
50% vleesbot
25% spiervlees
15% orgaan
10% groente

Maandag
350 gr fazantnek
175 gr rund spier
105 gr kippelever(gekookt)
70 gr groentemix

dinsdag
350 gr kippennek
175 gr paard spier
105 gr pens rund
70 gr groentemix

woensdag
350 gr eendennek
175 gr paard spier
105 gr lamshart
70 gr groente

donderdag
350 gr kiprugstuk
175 gr spier hert
105 gr pens rund
70 gr groente

vrijdag
350 gr kwartel
175 gr spier rund
105 gr nier konijn
70 gr groente

zaterdag
350 gr kippennekken
175 gr haas spier
105 gr pens lam
70 gr groente

zondag
350 gr konijnkarkas
175 gr paard spier
105 gr lever en hart
70 gr groente

tussendoor wil ik 1 of 2 kleine visjes proberen en een eitje. Verder ligt er op dit moment lamslong op de droger en heeft ze al gedroogde eendeloopvoetjes
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2406343
Ah ok.
Maar probeer dat stilletjes aan af te bouwen. Er gaan waardevolle zaken verloren door de lever te koken.
Ik heb het even opgezocht en blijkt dat Vit A redelijk stabiel is bij hitte, dus het is toch beter dan niets. ;)
Door koreander
#2430370
onderussen eet ze de lever rauw. kan haar zo een stuk voor houden en ze eet het op.
Konijnrugstuk daarentegen kotst ze uit. eet daarna alles weer op behalve konijn. >:( :D
dus dat geven we dan maar niet meer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2430595
Gooit ze er de konijnenrugstuk onmiddelijk terug uit na het inslikken?
En kauwt ze er stukjes vanaf of gaat het vrijwel in zijn geheel naar binnen?

Hier een kat die het bij het geheel naar binnen werken (van haar stukje, is nog geen kwart karkasje) het ook terug eruit gooit en dat ook zo eng vind dat ze het niet meer opeet. Ze heeft dat enkel bij konijn.  Zij leert gelukkig wel dat ze dat niet heeft wanneer ze er mooi stukjes vanaf knaagt. Maar ik weet dat honden daar wat moeilijker in te leren zijn.
Mijn schrokkende kater heeft er geen probleem mee om een vleesbot gewoon 10 keer in zijn geheel naar binnen te werken tot het eindelijk binnen blijft  ::)  Dat is zo wat zijn normale methode...  :-[

Ik weet niet wat bij jouw hond zou werken.  In stukken aanbieden, maar dan gaat ze misschien helemaal niet knagen. Leert ze misschien wel dat het op die manier binnen blijft.
Of vasthouden, zodat ze er wel stukken af moet knagen, als ze dat accepteert.
Een heel konijn geven, tot ze geleerd heeft op konijn te knagen...
Helemaal plat meppen, dan is het moeilijker om in zijn geheel naar binnen te krijgen en kan dat ook niet zoveel kwaad meer.

Ik bedenk maar wat...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 18 aug 2012, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koreander
#2430809
Ze kreeg het konijn platgemept als eerste, vervolgens spiervlees en pens. Na alles opgegeten te hebben kotste ze het allemaal netjes uit. Was toen al erg zacht. en begon vervolgens aan hetgeen ze lekker vond. Was de 2e keer dat ze konijn kreeg. de eerste keer maaltijd compleet aangeboden en toen met hangen en wurgen er de helft van konijn ingekregen. daarom de 2e keer eerst konijn en toen dat opwas derest van de maaltijd.
Ach heb genoeg keus aan vleesbot. (kip, kwartel, eendennek, fazantennek, eendenkarkas, en voor over een maand haar eerste reeribben.)
Wie weet lust ze wel wild konijn als ik daar aan kan komen ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2430828
[quote="koreander"]
Ze kreeg het konijn platgemept als eerste, vervolgens spiervlees en pens. Na alles opgegeten te hebben kotste ze het allemaal netjes uit. Was toen al erg zacht. en begon vervolgens aan hetgeen ze lekker vond. Was de 2e keer dat ze konijn kreeg. de eerste keer maaltijd compleet aangeboden en toen met hangen en wurgen er de helft van konijn ingekregen. daarom de 2e keer eerst konijn en toen dat opwas derest van de maaltijd.
Ach heb genoeg keus aan vleesbot. (kip, kwartel, eendennek, fazantennek, eendenkarkas, en voor over een maand haar eerste reeribben.)
Wie weet lust ze wel wild konijn als ik daar aan kan komen ;D
[/quote]

Oh ja, das wel vreemd.
Zal het haar toch niet zo goed bevallen.
Hopelijk kan je er dan iemand anders blij mee maken, weggooien is ook zo'n zonde van het konijnenleven. ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door