Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2391516
Klopt het dat lamshart stoppend werkt bij diarree?
Door Parelridder
#2391517
Dat heb ik nooit eerder gehoord. Bij mijn weten werkt het net als ander orgaan laxerend..
Wat wel licht stoppend is, mocht je daar naar op zoek zijn, is hard gekookt ei.
Door Martine-Tom
#2391521
Nou dat dacht ik dus ook, orgaan dus eerder laxerend dan stoppend, maar op een ander forum werd lamshart geadviseerd voor een kat met diarree omat het stoppend zou werken.
Ik kon er niks over vinden dus ik dacht ik vraag het hier.

Wel gelezen dat lever meer laxeerd...dat wist ik dus al maar dat hart stopt...niks van kunnen vinden.
Door Martine-Tom
#2391532
Nee ik ook niet, maar stoppend?

Hier gaan ze sowieso niet snel aan de dunne gelukkig...
Gebruikersavatar
Door pike
#2391539
Bedoel je stoppend in de zin dat ze moeite hebben met poepen? Of dat het een einde maakt aan diarree? Ze poepen hier gewoon keurige barfkeuteltjes na hart. Maar het is wel een orgaansoort die ik gerust durf te geven als er een aan de dunne is, zeker runderhart. Kippen- of eendenhartjes zit vaak nogal wat vet aan.
Door Martine-Tom
#2391543
Ik vroeg me af of het klopt dat lamshart ervoor zorgt dat de diarree stopt, zoals ze zeggen van banaan bij mensen zeg maar  :)
Op een ander forum beweerde iemand dat er in hart enzymen oid zitten die zorgen dat de diarree stopt...ik had er nog nooit van gehoord...
Gebruikersavatar
Door pike
#2391560
Helaas kan ik daar geen antwoord op geven ik zou het niet weten. Van die banaan ook niet trouwens  ::)
Door miik
#2391565
Oke, "vroeger"... werd gekookte lamshart geadviseerd bij diaree.
Mijn eerste dierenarts, een oude man, hield daar erg aan vast.
Destijds had Joy als pup veel diaree en die heb ik goed gekregen door lamshart te koken, en als haar ontlasting dan goed was dan een brok te proberen net zolang tot ik een brok had waar ze geen diaree van kreeg. Nou dat lukte niet en zo ben ik op vlees voeren uit gekomen.
Maar rfauw hart werkt laxerend  ;)
Door Martine-Tom
#2391569
miik schreef: Oke, "vroeger"... werd gekookte lamshart geadviseerd bij diaree.
Mijn eerste dierenarts, een oude man, hield daar erg aan vast.
Destijds had Joy als pup veel diaree en die heb ik goed gekregen door lamshart te koken, en als haar ontlasting dan goed was dan een brok te proberen net zolang tot ik een brok had waar ze geen diaree van kreeg. Nou dat lukte niet en zo ben ik op vlees voeren uit gekomen.
Maar rfauw hart werkt laxerend  ;)
Ja dat dacht ik ook, maar ze doelde echt op rauw lamshart en dat zou stoppend werken  ???
Ik opperde nog "gekookt?" maar nee echt rauw...
Door Eranthe
#2391748
Hier nooit iets gemerkt van stoppen bij lamshart. De honden reageren normaal op lamshart. Eenden- en kippenhartjes daarentegen werken bij mijn honden juist laxerend. Ik heb er nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Door pike
#2391938
Rauw lams- of runderhart werkt hier echt niet laxerend. Wanneer kippen- of eendenhartjes laxerend werken denk ik dat dat eerder komt door het vet dat eraan zit dan dat het aan de hartjes zelf ligt. Ik heb met deze hartjes ook nooit problemen, maar ik snij wel altijd overtollig vet weg.

Als je iets zoekt om te stoppen, probeer dan eens gekookte pompoen.
Door Martine-Tom
#2391940
Ik zoek niks om te stoppen, ik vroeg me af of het nou waar was of niet...:
Lamshart zorgt voor de aanmaak van enzymen en darmbacterieën en reguleert daarmee de darmwerking oftewel het stopt diarree. Dat werkt ook bij 'verskatten' zo
Dit werd me verteld...
Door C@rine
#2391948
Ja rauw lamshart bij katten met diarree.
Dit is me verteld door Men. Verkade van Prins.
Ik kwam regelmatig bij ons in Waalwijk op het asiel, ik had daar vrijwilligerswerk gedaan.
En loop dan altijd even langs alle katten.
In kooi 1 zat een kat met een briefje speciaal voor diarree!
Dus toen ik mijn rondje had gedaan vroeg ik hoe en wat van die kat.
Nu een heel verhaal en de kat had al wel 1000 gulden gekost aan de DA.
Ik zei ik ga even naar huis ben zo terug, kom terug met lamshart, dit rauw geven iedere maaltijd een beetje.
De volgende avond beld de beheerder op, de kat had geen diarree  meer, ik vroeg gelijk of ik nu dan de helft kreeg van die 1000 gulden ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#2391951
Hier: http://members.ziggo.nl/fancy51/Webstek/kittens.html staat een verhaal over lamshart - rauw - tegen diarree, bij kittens wel te verstaan.

Of het klopt weet ik natuurlijk niet. Maar het lijkt me dat als je brok voert lamshart, en trouwens welk ander vers vlees, een positieve uitwerking op de darmflora heeft waardoor je diarree kan helpen voorkomen of doen stoppen.
Pike is een hond die door middel van vers vlees, en dat was in eerste instantie enkel en alleen maar pens, van zijn diarree af kwam (door toedoen van brok).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door